Røgvender ?
Fra : Lars & Jane

Dato : 18-11-03 06:20

Står og mangler en røgvender til en lille morsø brændeovn
hvor finder jeg billigs det ?
mvh Lars & Jane.

Fra : Mygind

Dato : 18-11-03 11:41

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Står og mangler en røgvender til en lille morsø brændeovn
> hvor finder jeg billigs det ?
> mvh Lars & Jane.
>

>Er det den her du mangler

http://www.rogvender.dk/

Mvh Mygind

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 18-11-03 18:09

"Mygind" <jacob_mygind@get2net-dk.invalid> skrev i en meddelelse
> "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.rogvender.dk/
>
> Mvh Mygind

Jeg har haft så'n en, og hos mig virkede den ikke efter hensigten.

Den blev skiftet ud med en roterende kugle-dims - som i den grad har virket.

Tidligere kunne jeg glemme alt om at tænde op, når vinden kom i en speciel
retning. De problemer har jeg ikke mere.

mvh
Bendt

Fra : Lars & Jane

Dato : 19-11-03 12:05

nej det jeg manler er en støbejernsplade som sidder i ovnen.
jeg mener at jeg har set et online, som skulle have billige reservedele til
brændeovne, men jeg kan ikke finde den ?
Mvh. Lars

Fra : Mygind

Dato : 19-11-03 12:36

Lars & Jane wrote:
> [...]
> ovnen.
> jeg mener at jeg har set et online, som skulle have
> billige reservedele til brændeovne, men jeg kan ikke

Aha en vendeplade (tror jeg det hedder).
Ring til en eller flere forhandlere. Eller gå ned til en smed med en
flok øl.

Mvh Mygind

Fra : Simon - [8230]

Dato : 19-11-03 18:58

Bauhaus har tilbud på morsø sager i denne uge (indtil d. 29/11) prøv evt
der.. hvis der er en i nærheden.

Simon

Fra : E.Jensen

Dato : 19-11-03 19:02

> [...]
>
> Aha en vendeplade (tror jeg det hedder).
> Ring til en eller flere forhandlere. Eller gå ned til en smed med en

Min nabo fortalte forleden, at han havde kontaktet den lokale Råd og Dåd
forretning og de havde ringet til Morsø og bestilt pladen til.

Han fortalte at pladen kom næste dag med posten - som jeg husker det kostede
den ca. 350 kr.

Du kunne jo også prøve selv at kontakte Morsø.

venlig hilsen
E. Jensen

Fra : Jan Due

Dato : 21-11-03 18:08

Men det er vel ikke i kategorien billigst muligt?

Hvis pladen ligner den i vores Lotus ovn, så er der materialer for en 10'er
og arbejdsløn til lidt mere i sådan en plade.

Fra : Jens U. K.

Dato : 27-11-03 16:27

"Jan Due" <jmd@FJERNDETTEmail.tele.dk> wrote in message
> Men det er vel ikke i kategorien billigst muligt?
>
> Hvis pladen ligner den i vores Lotus ovn, så er der materialer for en
10'er
> og arbejdsløn til lidt mere i sådan en plade.

Der er også det ikke-brandbare materiale som jeg ikke lige kan huske
navnet på, men som minder om spånplade i kosistensen. Sådan en har jeg
selv lavet en røgvender til min Jøtul ovn af. Det var let. Købte den på
det lokale byggemarked for ca. 100 kroner. Så skulle der bare skæres lidt
til med en nedstryger eller rasper og så passede den.

/Jens Ulrik

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 01-12-03 10:45