Stearinlys
Fra : Jonas

Dato : 16-11-03 20:10

Lad mig starte med at undskylde, hvis jeg er havnet i den forkerte
gruppe....

En af mine bekendte så programmet Vinterklar og blev inspireret til at støbe
nye lys af gamle stearinlys.....men men hun mangler gamle stumper af lys.
Hun har fået lidt stearin-stumper hos familie og venner, men hun mangler
flere. Men hvor og hvordan??

Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-11-03 02:27

Jonas <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev:

> men hun mangler flere. Men hvor og hvordan?

Køb en masse lys - brænd dem ned og der kommer masser
af lysestumper

Har du ikke lysestumper nok, så kan hele lys også bruges.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : F. Hansen

Dato : 17-11-03 05:24

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun har fået lidt stearin-stumper hos familie og venner, men hun mangler

Når du på søndag vågner efter gudstjenesten i kirken spørger
du graveren/degnen om du må få deres lysestumper.

De fleste kirker bruger lys lavet af 100 % stearin og mange samler
stumperne til forskellige formål

Finn

Fra : P. Bech

Dato : 22-11-03 17:43

Vi har selv en hulens masse lysestumper, som vi har gemt med henblik på
at støbe nye selv.
Men, hvordan gør man det? Vi har købt væge, men hvordan laver man formen???
P.Bech

Fra : F. Hansen

Dato : 22-11-03 19:45

"P. Bech" <pbech@fiskenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at støbe nye selv.
> Men, hvordan gør man det? Vi har købt væge, men hvordan laver man

Vi har brugt lokumsruller som vi satte i en balje sand så de stod fast, og
plastikrør i
forskellige størrelser som lige varmes med varmepistol/hårtørrer så glider
lyset
nemt ud.

Finn