Stor dug
Fra : Peter Græbe

Dato : 15-11-03 20:04

Hej gruppe

Jeg har købt et spisebord med målene 140 x 240 cm.
Jeg vil godt have en dug til det, men kan det overhovedet lade sig gøre at
købe en færdigfremstillet dug på fx 180 x 280 cm? - Det er bredden, der er
problemet.
Jeg vil foretrække damask - lagenlærred hører hjemme andetsteds.
Jeg vil helst ikke i gang med en symaskine - og har heller ikke nogen.

--
Allersomydmygst
Peter Græbe

Fra : Bo

Dato : 15-11-03 20:44

> [...]
> Jeg vil foretrække damask - lagenlærred hører hjemme andetsteds.
> Jeg vil helst ikke i gang med en symaskine - og har heller ikke nogen.

Vores bord er 140x300 og vi har 2 damask fra Norling Bo, så prøv der.

MVH

Bo

Fra : Peter Græbe

Dato : 15-11-03 21:22

Bo skrev i

> Vores bord er 140x300 og vi har 2 damask fra Norling Bo, så prøv der.

Tak for tippet.
Det er jo næsten så tæt som muligt på den rigtige størrelse - har du en
cirkapris?
Jeg kan ikke umiddelbart finde en Norling Bo-hjemmeside.

--
Allersomydmygst
Peter Græbe

Fra : Bo

Dato : 15-11-03 22:02

> Tak for tippet.
> Det er jo næsten så tæt som muligt på den rigtige størrelse - har du en
> cirkapris?
> Jeg kan ikke umiddelbart finde en Norling Bo-hjemmeside.

Jeg tror de koster omkring 5-600 kr

MVH

Bo

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-03 22:17

Peter Græbe <graebe@webspeed.invalid> skrev:

> Jeg kan ikke umiddelbart finde en Norling Bo-hjemmeside.

Har du prøvet på Google?

http://www.google.dk/search?q=%22Norling+Bo%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=
Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Peter Græbe

Dato : 15-11-03 22:46

Allan Vebel skrev i

> Har du prøvet på Google?

Ja.
Men jeg fandt stort set kun adresser, intet der umiddelbart gjorde mig
klogere vedr. duge.

PS. Hvis du opdaterer din OE til nyeste model, undgås det at lange links
knækker over.

--
Allersomydmygst
Peter Græbe

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-03 23:39

Peter Græbe <graebe@webspeed.invalid> skrev:

> Men jeg fandt stort set kun adresser, intet der umiddelbart
> gjorde mig klogere vedr. duge.

Det var altså det jeg kunne finde da jeg søgte på "Norling Bo".
Det er jo ikke sikkert at de har en hjemmeside - og jeg kender
slet ikke firmaet.

> PS. Hvis du opdaterer din OE til nyeste model, undgås det
> at lange links knækker over.

Jeg er aldrigt blevet klar over om det er afsenderenden eller
modtagerenden der er skyld i at lange links knækker, men jeg
tror på at det er i modtagerenden. Jeg bruger IE5.5 sammen
med OE-Quotefix og oplever aldrig at links knækker. Det
google-link jeg sendte er ikke knækket hos mig.

Om det er OE-Quotefix der gør at de ikke knækker hos mig
ved jeg ikke - jeg oplever det meget sjældent som et problem.

Jeg har derfor ingen planer om at opgradere til en nyere
version af programmet.

Da spørgsmålet ikke har så meget at gøre med denne gruppe,
har jeg sat FUT til:
hvor et eventuelt svar vil havne. Tag derfor det væsentlige med,
så folk der har mulighed for at finde ud af hvad det drejer sig om.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-11-03 21:37

"Peter Græbe" <graebe@webspeed.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg vil foretrække damask - lagenlærred hører hjemme andetsteds.
> Jeg vil helst ikke i gang med en symaskine - og har heller ikke nogen.

Georg Jensen i Kolding fremstiller damaskduge efter mål og individuelle
ønsker om farve og mønster..
De er ikke billige, men superlækre.

Søg på google georg jensen.

Hilsen Inger

Fra : Peter Græbe

Dato : 15-11-03 22:10

Inger Pedersen skrev i

> Georg Jensen i Kolding fremstiller damaskduge efter mål og individuelle
> ønsker om farve og mønster..
> De er ikke billige, men superlækre.

Tak for tippet.
Jeg har kigget på GJ's hjemmeside. Du har ret: Det ser lækkert ud.
Det ser umiddelbart ud til at kunne lade sig gøre at få 170 x 280 (300) cm
for ca. 900,- for selve stoffet. Det afskrækker på ingen måde.

Men jeg fandt 'desværre' også ud af, at GJ har sengelinned af ægyptisk
bomuld.
Suk. Nu kan det pludselig blive et dyrt bekendtskab.
Nå, om halvanden måned kan der vel stå 'Fra Peter til Peter' på en blød
pakke.

--
Allersomydmygst
Peter Græbe

Fra : Anne Lindholt Ottose~

Dato : 16-11-03 19:29

Hej!

"Peter Græbe" <graebe@webspeed.invalid> wrote in message

> [...]
> Det ser umiddelbart ud til at kunne lade sig gøre at få 170 x 280 (300) cm
> for ca. 900,- for selve stoffet. Det afskrækker på ingen måde.

Og jeg siger dig, at de ER lækre, og de holder i årtier. Ikke noget med
forsigtig vask eller noget.

Til gengæld vil jeg foreslå dig, at du, såfremt du vil have mundservietter
til dugen, køber dem med det samme - vi tænkte nemlig, at vi ville ønske os
dem løbende i julegaver og den slags. Resultat: Der er farve- og
glansforskel på nogle af dem, selvom de skulle være ens, og pludseligt udgik
de.

/Anne

Fra : Peter Græbe

Dato : 16-11-03 19:51

Anne Lindholt Ottosen skrev i

> Og jeg siger dig, at de ER lækre, og de holder i årtier. Ikke noget med
> forsigtig vask eller noget.

Ja, jeg satser på, at dugen(e) overlever mig, hehe.
Vedr. vedligehold har GJ denne:

<http://www.georgjensen-damask.dk/vedligeholdelse/dan/ved_vedligeholdelse.h
tm>

hvor der bl.a. står: "Vask produkterne ved minimum 60°, så bevares farverne
bedst."

/minimum/ 60° - der kan man bare se!

> [...]
> dem løbende i julegaver og den slags. Resultat: Der er farve- og
> glansforskel på nogle af dem, selvom de skulle være ens, og pludseligt udgik

Det er taget til efterretning, det havde jeg slet ikke tænkt på. Tak!

--
Allersomydmygst
Peter Græbe

Fra : Peter Græbe

Dato : 16-11-03 20:01

Peter Græbe skrev i

> Ja, jeg satser på, at dugen(e) overlever mig, hehe.
> Vedr. vedligehold har GJ denne:

Hov! Linket knækkede. Nemesis.

<http://www.georgjensen-damask.dk/vedligeholdelse/dan/ved_vedligeholdelse.htm>