støjdæmpning mellem gulv og tæppe
Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-11-03 22:23

Hej

Jeg kan ikke få mine indlæg igennem i dk.bolig( moderrator skriver at
han kun modtager emnet), men vil gerne "svare" på et indlæg.

Det er indlæget fra d. 20-09-03 og det hedder "støjdæmpning under
spånplader"

Hvad hedder de "grønne plader" der omtales, og hvor forhandles de?

Der er en der skriver at de kan købes hos "jern og fix" - men hvor
ligger den butik( har søgt forgæves)?

Kan "flamingo" bruges som støjdæmpning?

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Per H

Dato : 09-11-03 22:41

On 09 Nov 2003 21:23:25 GMT, Carsten Jensen
<carsten23car@VRENAmail.dk> (slet VRENA) skrev:

>Hvad hedder de "grønne plader" der omtales, og hvor forhandles de?

indlægget er ret gammelt.

mon ikke at der er tale om isoleringsplader, som er rigtig godt for
varmeisolering?
jeg benytter de grønne plader som jeg har købt i tæppefrretnimng.

>Der er en der skriver at de kan købes hos "jern og fix" - men hvor
>ligger den butik( har søgt forgæves)?

Det hedder Jem og fix

Vh Per
icq 8212837

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-11-03 23:39

Per H <phbyg@privat.dk> skrev:

> indlægget er ret gammelt.

Ja ok - derfor skrev jeg datoen, samt en forklaring på hvorfor jeg
ikke har spurgt tidligere jf moderatorbesked.

> mon ikke at der er tale om isoleringsplader, som er rigtig godt
for
>varmeisolering?

Emnet var "støjdæmpning under spånplader"

> jeg benytter de grønne plader som jeg har købt i tæppefrretnimng.

Der findes jo mange tæppeforetninger?
Der er måske andre produkter i forskellige forretninger.
Der var feks. en der hed Tine Andersen der havde gode erfaringer
med et produkt.

>Det hedder Jem og fix

Er det en kendt forretning eller kæde, siden du ikke oplyser hvor
den ligger?

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-11-03 03:33

"Carsten Jensen (slet 3YKVC)" <carsten23car@3YKVCmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10684176320.331228102077134@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> med et produkt.

> hvor

> Er det en kendt forretning eller kæde, siden du ikke oplyser hvor

www.jemogfix.dk

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Peter C.

Dato : 10-11-03 09:53

Tæppeland har dem.
De er ikke kun gode til at støjdæmpe, men også til at udjævne bølgegangen i
gulvbrædderne.

Jeg har et stuegulv uden, og en soveværelsesgulv med, og jeg er
overbevist.....de skal lægges i resten af huset efterhånden som jeg får
mulighed for det.

MVH Peter C:\

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-11-03 11:50

Thomas Nørgaard <nimbus39@hotmail.com> skrev:
>"Carsten Jensen (slet 3YKVC)" <carsten23car@3YKVCmail.dk> skrev i
> [...]

Tak

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-11-03 11:43

Til Peter C.

Tak for dit svar!

De oplysninger kan jeg bruge.

Det er glædeligt at høre dine erfaringer er gode.

Jeg kunne godt tænke mig at kende tykkelsen( ca.) på pladerne( pga
gulvhøjden og døre)?

Og evt materialet?

Hvis du har tid?, elles spørger jeg i tæppeland.

Tak for svaret!

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Peter C.

Dato : 10-11-03 11:58

> Jeg kunne godt tænke mig at kende tykkelsen( ca.) på pladerne( pga
> gulvhøjden og døre)?

Svjh. er den 7mm (det ligger ihvertfald deromkring)

> Og evt materialet?

Kender du de "gode gamle" træfiberplader (cellutexplader), man tit ser i
gamle huse ?
Det er et materiale der minder om.

> Hvis du har tid?, elles spørger jeg i tæppeland.
>
> Tak for svaret!

Det var da så lidt !

MVH Peter C:\

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-11-03 12:37

Peter C. <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev:

>Svjh. er den 7mm (det ligger
>ihvertfald deromkring)

Tak - wauu! - det var et hurtigt svar.

>Kender du de "gode gamle"
>træfiberplader (cellutexplader),
>man tit ser i
>gamle huse ?
>Det er et materiale der minder om.

Ja de skulle isolere godt, men er brandfarlige. Men du skriver
også "minder om". De må gerne isolere godt, da der jo ikke er det
samme luftrum, som når man efterisolerer et loft( luft-rockuld-
gips) - eller?

Ved du om "flamingo" også lydisolerer (luftlyd)?

Tak for svaret!

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : Peter C.

Dato : 10-11-03 12:59

> [...]
> også "minder om". De må gerne isolere godt, da der jo ikke er det
> samme luftrum, som når man efterisolerer et loft( luft-rockuld-

Jeg tror ikke man skal lægge disse plader for at varmeisolere.
Det er primært lydisolering (-20 dB) og for evt. at glatte et ujævnt gulv.
Det giver også lidt barfods-komfort da de jo - sammen med gulvtæppet -
fjedrer en ganske lille smule (mere end et gulvtæppe alene på et betongulv
ihvertfald)

> Ved du om "flamingo" også lydisolerer (luftlyd)?
Nææ....
Vil du lægge flamingo under tæppet ? Det tror jeg ikke du skal gøre. Jeg
tror flamingo vil være alt for blødt.

MVH Peter C:\