Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sportbilleder med IXUS 400
Fra : WTR

Dato : 29-11-03 09:37

Hej !

Hvem har gode råd til indstilling af sportbilleder (billeder af objekter i
bevægelse) med IXUS 400, helst uden blits ?

Alle råd velkommen.

/WTR

Fra : nyrup

Dato : 29-11-03 21:03

Jeg har ingen erfaring med sportsfoto, men ved at man går efter hurtige
lukkertider. Jeg har erfaret at IXUS 400 vælger hurtig lukker og stor
blændeåbning... Desværre, set ud fra min synsvinkel, selvom billederne
bliver nu alligevel forbavsende skarpe på trods af den store blænde. Jeg
havde foretrukket at den blændede ned lidt tidligere, men jeg ved ikke
hvordan blænden er på de kompakte digicams. Der er vist også noget med et
gråfilter der skydes ind... Men et er sikkert, med godt lys er man hurtigt
opp på 1/500 sek. Så stil ISO på 200 eller 400 (i manuel mode) og fyr løs.
mvh,
Lars-Peder