Karantæne og "mutation"
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-11-03 17:17

Hvor længe plejer I andre at have jeres nyindkøbte fisk i karantæne? Nogen
siger en uge andre 14 dage. Faktisk er det første gang jeg holde mine fisk i
karantæne, men det kan jo ikke blive ved med at gå godt :-/
Mine rødstrubede har lige lagt æg og tænkte det måske var en idé at lukke
mine nye cichlider i baljen inden de klækker, måske ikke....
De har gået i karantæne i 8 dage nu, og viser ingen tegn på sygdom.

Men jeg opdagede, da jeg kom hjem med dem, at hannen mangler den ene
brystfinne, hvis den nu er bidt af i kamp med andre (og ikke er en
mutation), vokser den så ud igen? Eller er det det samme som hos mennesker,
der mister en arm? Eller kan der være tale om mutation?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : thomas schreiber

Dato : 28-11-03 17:32

> [...]
mennesker,
> der mister en arm? Eller kan der være tale om mutation?

Øh... er en mand der mangler en arm en mutant? Papegøjecichlider er
mutanter. En fisk der mangler en enkelt finne, hører næppe under den
kategori.

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-03 18:01

"thomas schreiber" <nospam@nospam.com> wrote in message

> Øh... er en mand der mangler en arm en mutant?

Hvis årsagen er hans gener - ja!

vh
Jan