Silikone rester
Fra : Jesper Knudsen

Dato : 25-11-03 12:23

Hej Gruppe

Mit akvarie begyndte at blive utæt i hjørnerne, og jeg har derfor besluttet
at fuge det med silikone påny. Akvariet er et 325 liter Akvastabil, med en
ca 1 mm tyk silikone fuge i hjørnerne der limer glasset.

Jeg har fjernet fugen med en hobbykniv, men der sidder en tynd hinde af
silikone tilbage, som smuldrer og fedter når jeg prøver at gnide det af. Jeg
tænker der må være noget der opløser silikonen? Jeg har forsøgt med acetone,
men jeg synes ikke det virker så godt.

Hilsen Jesper

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 25-11-03 16:46

> [...]
Jeg
> tænker der må være noget der opløser silikonen? Jeg har forsøgt med

Jeg bruger også Acetone men santidig har jeg en stor bøtte knofedt, og denne
kombination har hjulpet mig....

Der skal bruges meget knofedt og tid....

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Jan F.

Dato : 25-11-03 17:18

> [...]

>silikone tilbage, som smuldrer og fedter når jeg prøver at gnide det af.
>Jeg tænker der må være noget der opløser silikonen?

Acetone dur ikke til at fjerne hærdet silikone, brug et barberblad eller
lign. Skulle der sidde lidt gammel silikone tilbage betyder det intet
såfremt det er en ren snitflade. Rens med acetone eller lign i du lægger et
nyt lag silikone på.

Jan

Fra : Jesper Buch

Dato : 25-11-03 20:01

> Acetone dur ikke til at fjerne hærdet silikone, brug et barberblad eller
> lign. Skulle der sidde lidt gammel silikone tilbage betyder det intet
> såfremt det er en ren snitflade.

Fladen skal være 100% ren . . . akvarie silikone er lavet til at binde på
glas og ikke fedt eller gammel silikone hvis det skal binde 100%

Rens med rigtig silikone fjerner

Fra : Per W.

Dato : 25-11-03 18:37

"Jesper Knudsen" <spamreport@spampolice.com> skrev i melding
> [...]
Jeg
> tænker der må være noget der opløser silikonen? Jeg har forsøgt med

Det finnes egen silikonfjerner, prøv i ett byggevarehus. Dette er veldig
effektivt så vær forsiktig så du ikke søler på andre steder enn der du skal
fjerne.

/Per W.

Fra : Jesper Knudsen

Dato : 25-11-03 20:09

Jeg har ikke så meget knofedt, så jeg ledte efter noget der var specielt til
formålet. Men det er nu alligevel lykkes mig at få fjerne det meste af den
tynde tilbageværende film af silikone. Jeg begyndte at bruge den "døve" side
af hobbykniven (toppen af kniv bladet) fremfor den skarpe. Den døve side
kunne nemlig lægges helt flat på glasset, hvorimod hobbyknivens æg gjorde
det svært at nå helt ind til glasset.

Akvariet står nu og tørrer og stinker, så får vi se om det holder vand.

Hilsen Jesper

P.S: Jabbe, Heatbeat var Amiga mod kongen imho..!

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 25-11-03 22:19

Ved godt dette er OT..

> P.S: Jabbe, Heatbeat var Amiga mod kongen imho..!
Jammen hvis du har nogle fede Mod's så mail dem til mig(meget gerne med
beskrivelse så jeg kan lægge dem på siden)....