Sand til akvarium
Fra : Rikke & Brian

Dato : 19-11-03 20:59

Hejsa

Skulle ud og købe sand til mit akvarium. Kiggede i et par byggemarkeder, men
kunne ikke lige finde ud af hvad jeg kunne bruge. Har hørt at korn størrelse
ikke måtte være mindre end 1-2 mm.

NOgen der kan nævne konkrete steder at købe dette sand, hvor det ikke koster
helt vildt.

Jeg bor i Aalborg, så gerne butikker her.

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 19-11-03 22:19

Hej Brian.

Du kan købe hos Brødrene Bendtsen (BB) på Håndværker vej.

Jeg bruger selv den der hedder 0,5-2 mm fra Optiroc.

Nogen siger det ikke må være for fint, men jeg vil mene det kommer an på
hvilke fisketyper man har! Jeg har selv blandet mit med strandsand hvilket
jo er særdeles fint samt noget 2-4 mm rød/sort granit. Det giver en fin
farvesammensætning (synes jeg).

Jeg har sydamerikanske ciklider i akvariet. De roder lidt i bundlaget, men
ikke så meget som visse andre arter, der kan flytte alt sandet fra den ene
ende til den anden i løbet af en enkelt dag. Jeg har endnu ikke haft
problemer med sammensætningen af mit bundlag.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : HD

Dato : 19-11-03 22:44

Hej
hvis det er til cichlider kan i købe sand til sandblæsning, der er hvad
defleste andre her i Horsens området bruger mest. fås i alle størelser.
m.v.h.
Hans Danielsson

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3fbbcd0c$0$3752$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...