Chock - hvide orme :o(
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 10:06

Opdagede pludselig her til morgen, at der mellem en yngelkasse og glasset på
mit akvarie sidder ca 30 hvide orme. Ca 3-5 mm lange, og ret tynde. I resten
af akvariet kan jeg ikke se noget, og fiskene ser ud til at have det fint.
Hvad kan det være, og hvad kan jeg stille op?

På forhånd tak
Hans-Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 10:10

> [...]

> af akvariet kan jeg ikke se noget, og fiskene ser ud til at have det fint.
> Hvad kan det være, og hvad kan jeg stille op?

Ok, der var jeg nok lidt for hurtig.. kan godt ligne planarier, finder jeg
ud af ved selv at lave 30 sekunders research

Fra : LLM

Dato : 18-11-03 17:55

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-11-03 18:36

"LLM" <q@q.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det er sandsynligvis planarier.. - men.. første gang man oplever dem.. - går
man i panik *GG*

men de er nu lette nok at slippe af med.

katja

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 18:54

> [...]
går
> man i panik *GG*
>
> men de er nu lette nok at slippe af med.

Er de det ? Hvordan da? Har prøvet at filtrere dem jeg lige kan fange fra,
men jeg får jo nok ikke dem allesammen med. De har åbenbart mest lyst til at
sidde i mellemrummet mellem min flydende yngelkasse og akvarieglasset og se
klamme ud, så jeg fisker en masse væk derfra.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-11-03 22:11

"HH" <hans-henrik at ravn dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
se
> klamme ud, så jeg fisker en masse væk derfra.

www.fishtank.dk

Der er en artikel omkring planarier...

God fornøjelse - og meld gerne tilbage omkring stavefejl *GG*

Katja