Hvad er dette for en alge?
Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-11-03 21:13

Selve algen er blå i farven den er lidt ligesom et træ en stamme med en
masse tråde ud fra denne, den vokser på mine sværdplanter men jeg vil gerne
have den væk.

Mit gæt på hvilken alge det er er "kiselalge" men jeg er ikke sikker....

Hvis der er nogen der kender en side med billeder af alger og bekæmpelses
metode så ville det være kanont...

Jeg ved godt at alger lever af det samme som planter LNC(Lys Næring Co2) ...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : thomas schreiber

Dato : 17-11-03 21:20

> Selve algen er blå i farven den er lidt ligesom et træ en stamme med en
> masse tråde ud fra denne, den vokser på mine sværdplanter men jeg vil
> [...]

Har du et billede? Det ville gøre det en hel del nemmere.

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 17-11-03 21:35

> Har du et billede? Det ville gøre det en hel del nemmere.

Ja der er problemet.....
PT virker overførslen fra kameraet til PC ikke..:( (skal først have nogle
batterier)

Fra : thomas schreiber

Dato : 17-11-03 21:38

> Ja der er problemet.....
> PT virker overførslen fra kameraet til PC ikke..:( (skal først have nogle
> [...]

Ok. Trælst.

> 530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
> fisk i)

Et akvarie der måler 160*55*60 = 528L, og ikke 530

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 00:39

> Et akvarie der måler 160*55*60 = 528L, og ikke 530

Fuck så skal jeg have nogle penge igen....

Har du forresten taget højde for jordens krumning og at vi befinder os
geografisk således at det er negativ rotation vi bliver udsat for og derfor
regner vores lommeregnere 0,996226415 i stedet for 1??..:)

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 19:52

Har fået lavet et billed har lagt det i "alt.binaries.aquaria"

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-11-03 19:55

> Har fået lavet et billed har lagt det i "alt.binaries.aquaria"
>
> --
> J@bbe

Har ikke adgang til binære grupper.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 20:04

Hvad er din mail så kan jeg sende det den vej....

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 20:13

Jeg har gjort noget andet, her er linket....

http://hjem.get2net.dk/jabbe/PIC00001.JPG

Fra : thomas schreiber

Dato : 19-11-03 12:54

> Jeg har gjort noget andet, her er linket....
>
> http://hjem.get2net.dk/jabbe/PIC00001.JPG
>

> --
> J@bbe

Måske tage jeg fejl, men det ser du som om algerne er tager UD af vandet på
det billede?!?! Det er svært at bedømme alger uden en farve og lys, og ikke
mindst når de er uden for vandet.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 19-11-03 13:58

> Måske tage jeg fejl, men det ser du som om algerne er tager UD af vandet

> det billede?!?! Det er svært at bedømme alger uden en farve og lys, og
ikke
> mindst når de er uden for vandet.

Yeps de er taget ud, problemet er at mit kamera er blevet lidt slidt med
årene og er blevet dårligere til at fokucere.

Jeg kunne dårligt nok tage dem på dette papir..:(

Fra : Plesner

Dato : 19-11-03 03:08

> Selve algen er blå i farven den er lidt ligesom et træ en stamme med
> en masse tråde ud fra denne, den vokser på mine sværdplanter men jeg
> vil gerne have den væk.

Jeg tror, at det drejer sig om det, der på engelsk hedder 'staghorn algae'.
Jeg kender ikke det danske navn, men det skulle ikke være den nemmeste at
have med at gøre. Flere steder skriver de, at Jordanella floridae spiser
den. Det skulle i øvrigt være en rødalge - en farve der kun viser sig, når
de er ved at dø.

> Hvis der er nogen der kender en side med billeder af alger og
> bekæmpelses metode så ville det være kanont...

Du kan læse lidt om dem her:

http://faq.thekrib.com/algae.html
http://www.aquaticscape.com/articles/algae.htm#staghorn
http://www.fortunecity.com/meltingpot/ukraine/37/id28.htm

Held og lykke.

plesner

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 19-11-03 14:02

> [...]
> den. Det skulle i øvrigt være en rødalge - en farve der kun viser sig, når

Yeps det er den..... den ligner den ihvertfald ret godt...

>Held og lykke.

Jo mange slags tak skal du have.....