Project pumper
Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-11-03 18:44

Jeg havde planlagt at købe en ny Eheim pumpe, men en forhandler har
anbefalet en Project. Dem har jeg aldrig hørt om. Er der nogen som har
erfaring med Project ??

Carsten

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 16-11-03 19:14

> Jeg havde planlagt at købe en ny Eheim pumpe, men en forhandler har
> anbefalet en Project. Dem har jeg aldrig hørt om. Er der nogen som har
> erfaring med Project ??

Jeg har hørt positivt om Projekt men ikke ligeså positivt som Eheim....
Nu er Eheim jo noget dyrere og jeg ved ikke om pris/ydelse er bedre ved
eheim vs. andre....

Det vil jeg lade andre om at vudere...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Plesner

Dato : 17-11-03 22:49

> Jeg har hørt positivt om Projekt men ikke ligeså positivt som Eheim....

Jeg har det lige omvendt. Jeg kender flere, som en overgang sværgede til
Projekt. Det er de holdt op med igen, efterhånden som de begyndte at få
diverse skavanker. Jeg har selv prøvet Projekt, men påtænker ikke længere
at købe sådan en igen.

> Nu er Eheim jo noget dyrere og jeg ved ikke om pris/ydelse er bedre ved
> eheim vs. andre....

Hvis du kun sammenligner liter i timen med prisen, så er Projekt helt
sikkert det bedste køb. det vil dog efter min mening være snævertsynet.

plesner

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 10:48

> Hvis du kun sammenligner liter i timen med prisen, så er Projekt helt
> sikkert det bedste køb. det vil dog efter min mening være snævertsynet.

Da jeg havde skrevet og sendt det og læst det endnu engang kunne jeg godt se
det kunne misforstås.
Jeg undskyklder min manglene evner for at udtrykke mig...

Der skulle selvfølgelig have stået pris/levetid.....

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 17-11-03 13:17

Carsten Jensen wrote:
> Jeg havde planlagt at købe en ny Eheim pumpe, men en forhandler har
> anbefalet en Project. Dem har jeg aldrig hørt om. Er der nogen som har
> erfaring med Project ??

Så skal vi til det igen

Nogen diskussioner om dette emne tager religiøse dimensioner.

Min holdning, efter engang at have ejet en Project i nogle få dage, at
udførelsen er dårligere end de penge du sparer.
Den jeg havde larmede, var utæt, var upraktisk og generelt forarbejdet
dårligt.

Pt. har jeg kun Eheimpumper, pånær en lille udvendig JBL CristalClear
120 jeg har købt brugt i Tyskland og den er faktisk udmærket.

Skal det være billigt ville jeg vende blikket imod f.eks. Via Akva (fåes
f.eks. hos www.akvanet.dk).
Efter at have checket siden ser jeg faktisk at den mindste udvendige
model (VA-230) er magen til min JBL.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Plesner

Dato : 17-11-03 22:45

> Jeg havde planlagt at købe en ny Eheim pumpe, men en forhandler har
> anbefalet en Project. Dem har jeg aldrig hørt om. Er der nogen som har
> erfaring med Project ??

Det er med pumper som med så mange andre ting: Man får, hvad man betaler
for. Har haft både Eheim og Projekt gennem årene. Jeg synes ikke, at
holdbarheden er god nok på Projekt, så jeg giver gerne lidt ekstra for en
Eheim pumpe. Det er nok ikke helt uden grund, at de har kunnet holde sig på
markedet i så mange år - man kan stadig skaffe reservedele til pumper, som
er 30 år gamle, uanset at dette er meget længere, end Eheim selv har turdet
love.

plesner

Fra : Jonas Andersen

Dato : 18-11-03 20:10

hejsa.. den har jeg ikke hørt om.. men jeg har en JBL pumpe og der er jeg
meget glad for der er alt til den når du køber den ikke som Eheim der skal
man købe alt til den bag efter....

Fra : Per W.

Dato : 18-11-03 20:12

"Jonas Andersen" <jones@andersen.mail.dk> skrev i melding
> hejsa.. den har jeg ikke hørt om.. men jeg har en JBL pumpe og der er jeg
> meget glad for der er alt til den når du køber den ikke som Eheim der skal
> man købe alt til den bag efter....

Er du ellers fornøyd med kvaliteten på den? Har selv bestilt enn JBL
Critstalpro 500 og er spent på om den er like 'solid' som EHEIM som jeg
allerede har. Grunnen til at jeg gikk for JBL var nesten utelukkende prisen.

/Per W.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 20:20

> hejsa.. den har jeg ikke hørt om.. men jeg har en JBL pumpe og der er jeg
> meget glad for der er alt til den når du køber den ikke som Eheim der skal
> man købe alt til den bag efter....

Host host hrmarghhmmmm Ah hvad???

Jeg købte min Eheim og det var det, den skulle bare samles.....
Det er da kun filter materiale man skal købe og det er da til at forstå for
det er da ikke alle der vil have filtervat i sin pumpe....

Fra : Per W.

Dato : 18-11-03 20:50

"jabbe(4k)" <jabbe@get2netNOSPAM.dk> skrev i melding

> [...]
for
> det er da ikke alle der vil have filtervat i sin pumpe....

Med en JBL så følger det med alt av slanger og forskjellig filter substans.

/Per W.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 18-11-03 21:01

> Med en JBL så følger det med alt av slanger og forskjellig filter substans

Der følger også slanger med Eheim...

Hvad er der fedt ved at få forskelligt filtermateriale med hvis man ikke
skal bruge halvdelen af det fordi det ikke er det "rigtige" til den type
filtrering man vil have??

Fra : Per W.

Dato : 18-11-03 22:05

> Der følger også slanger med Eheim...
>
> Hvad er der fedt ved at få forskelligt filtermateriale med hvis man ikke
> skal bruge halvdelen af det fordi det ikke er det "rigtige" til den type
> filtrering man vil have??

Den er jo også en god del rimligere og den har også større filtervolum og
liter/timen i forhold til EHEIM.

/Per W.