Hvilket rør
Fra : Per H

Dato : 16-11-03 10:16

Jeg har i mit akvarium 2 lysstofrør, og de er begge blå kolde i
skæret. hvad skal jeg skifte ud med for at få en varmere belysning?

Jeg havde regnet med at jeg kun skulle skifte det ene ud.

De er 120 mm lange,.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 16-11-03 10:20

On Sun, 16 Nov 2003 10:15:35 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> skrev:

> [...]
>skæret. hvad skal jeg skifte ud med for at få en varmere belysning?
>
>Jeg havde regnet med at jeg kun skulle skifte det ene ud.

det hedder Auqvarstar 10000 k

Vh Per
icq 8212837

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-11-03 11:40

Per H skrev i sit indlæg:

> [...]

Øh - mon ikke du mener 120 cm ?

Ellers er de godtnok korte

Jeg bruger Triton rør - de giver meget lys i god kvalitet for planterne, men
de er også lidt dyre.

Men hvis du kan finde et alm varm-hvidt rør og kombinere med dem, du har, så
ser det nok pænere ud.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Per H

Dato : 16-11-03 12:35

On Sun, 16 Nov 2003 11:40:11 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@NOMAILjve.dk> skrev:

>Øh - mon ikke du mener 120 cm ?
>
>Ellers er de godtnok korte

ja det er lige det med nullerne

>Jeg bruger Triton rør - de giver meget lys i god kvalitet for planterne, men
>de er også lidt dyre.

Det hedder det andet rør faktisk. men det virker ret koldt, det er
lidt blåligt skær.

>Men hvis du kan finde et alm varm-hvidt rør og kombinere med dem, du har, så
>ser det nok pænere ud.

Hvad med rødligt?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Ejnar

Dato : 16-11-03 15:42

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ja det er lige det med nullerne

> Det hedder det andet rør faktisk. men det virker ret koldt, det er
> [...]

Hvor køber I egentlig rør henne? Jeg har lige købt 2 nye til min 128l 250 kr
for 2 styk (en dagslys og en gro-pære) !!!!! Kan det gøres billigere?
mvh Ejnar

Fra : Dumbo

Dato : 16-11-03 20:52

> [...]
kr
> for 2 styk (en dagslys og en gro-pære) !!!!! Kan det gøres billigere?

Jeg ved ikke om du kan købe rør billigere end den pris du oplyser, har ikke
undersøgt det. Men du kan hurtigt købe nogle dårlige rør til din kumme, her
tænker jeg på lyset. Nu ved jeg ikke om du har alger i dit akvarie, men
nogle rør er gode til at fremtrylle alger, eller give et dårligt lys til
dine planter. Der spiller mange ting ind, her var nogle af dem. Men jeg
håber da for dig at du er heldig med dine rør.

Hilsen Jan