AQUACLEAR Powerhead 802
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-11-03 19:59

Er der nogen der har størrelsen (fysisk) på subj?

Jeg har set efter tekniske data på google, men har ikke kunnet finde nogle

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-11-03 20:25

Jeg har den, skal jeg scanne brugsanvisningen eller vil du bare have noget
enkelt??

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-11-03 21:23

Jeg vil bare gerne have ml på selve hovedet, (l/h/b)

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-11-03 22:00

> Jeg vil bare gerne have ml på selve hovedet, (l/h/b)

b l h
6x8,5x7

Sådan ca.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-11-03 22:11

> b l h
> 6x8,5x7

MANGE TAK

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-11-03 22:25

> MANGE TAK

Velbekommen...

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-11-03 23:11

> 530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)

Hvilke fisk skal du have i dit akvarium??

Jeg har lige limet det sidste på mit indvendige filter (derfor skulle jeg
ave målene på det powerhead). Jeg har lavet en baggrund som skal ligne noget
regnskov. Der er to store trærøder hvoraf den ene skjuler filteret. Begge er
med store roddele der går ud i vandet, så fiskene kan svømme bagom dem. Jeg
vil i løbet af lørdagen smide nogle billeder på min hjemmeside, så kan
du/andre se dem der. Den er placeret i et 660L Akvastabil.

Planen er at jeg skal have sydamerikanske ciklider deri. Her i ugen har jeg
skaffet nogle "geophagus sp. orangehead" og "geophagus proximus", desuden
har jeg nogle unger af Geophagus Steindachneri som går i den lokale
akvarieklub (Aalborg). Som "fyld" har jeg nogle "blødende hjerter".
Rengøring står en Glyptoperichthys gibbiceps for (også kaldet Sejlfinne
gibbeceps ). Den er pt. 25 cm. og har selvskab af en Megalechis personata
(Hoplosternum).

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-11-03 09:41

> Hvilke fisk skal du have i dit akvarium??

Uhhh den skal nok ændres, jeg har putte nogle fisk i...
PT har jeg Ancistrus maller, Otocinclus Vittatus, Vildguppy'er(hunner)
KulturGuppy'er(special opdrætter lyrehaler)

Ancistrus mallerne skal flyttes over i et special akvarie jeg har lavet mig
eller ihvertfald nogle af dem...

> [...]
> vil i løbet af lørdagen smide nogle billeder på min hjemmeside, så kan
> du/andre se dem der. Den er placeret i et 660L Akvastabil.

Det er noget af en balje... Jeg er misundelig....

> [...]
> Rengøring står en Glyptoperichthys gibbiceps for (også kaldet Sejlfinne
> gibbeceps ). Den er pt. 25 cm. og har selvskab af en Megalechis personata

Rart at der er en der har interesse i Sydamerika foruden mig....
Hvad så med plante delen?? Er det så også Sydamerikanske planter eller gør
du ligesom så mange andre og smidder Afrikanske og Asiatiske planter i??

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-11-03 11:39

> Uhhh den skal nok ændres, jeg har putte nogle fisk i...

> Rart at der er en der har interesse i Sydamerika foruden mig....

Ja, der er mange spændende fisk derfra, og de fleste har sikkert også nogen
uden at de er klar over at de kommer derfra !?!
Jeg er lige kommet hjem fra klubben, da de fisk jeg havde skaffet fra
sydamerika er vildtfangede og under transporten var de blevet noget medtaget
samt havde fået hvide pletter (blev opdaget i går). Så en behandling er
nødvendig.

Jeg skrev tidligere at jeg havde nogle proximus, men efter nærmere
gennemsyn, er der nok kun een enkelt af de 15 der var komet med sendingen
der er proxmus, de andre 14 er af ubestemt atr (ind til videre). Der var
også 15 orange head i samme sørgelige forfatning. (manglende/beskadige
finner, belægning på øjnene). Efter min bedste mening er det hul i hovedet
at sende fuldvoksne fisk så langt og jeg var overbevidst om at det var
unger/halvvoksne der kom med sendingen, ellers havde jeg ikke bestilt dem.
Men nu er de her, og jeg håber at det bedste med dem.

> Hvad så med plante delen?? Er det så også Sydamerikanske planter eller gør
> du ligesom så mange andre og smidder Afrikanske og Asiatiske planter i??

Havde jeg boet i nærheden af Tropica, var det blevet udelukkende
sydamerikanske planter, nu bliver det hvad jeg kan købe i den lokale klub
samt div. forretninger i Aalborg. Det havde selvfølgeligt være optimalt med
de rette planter, men de må komme hen ad vejen.

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 15-11-03 12:06

Er det Aalborg Akvarieforening du er medlem af??

Mikkel

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-11-03 12:11

"Mikkel Stepién Munk" <nobody@nowhere.com> wrote in message
> Er det Aalborg Akvarieforening du er medlem af??

Jep

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-11-03 15:00

> [...]
med
> de rette planter, men de må komme hen ad vejen.

Du kan altså godt bestille planter fra tropica, du skal bare sige det til
din akvarie handler og så bestiller han dem for dig..

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-11-03 14:40

"Christian M. Nielsen" <use.contact.form@my.webpage> wrote in message
> [...]
> vil i løbet af lørdagen smide nogle billeder på min hjemmeside, så kan
> du/andre se dem der. Den er placeret i et 660L Akvastabil.

Her er et billede som lovet

http://www.cmnielsen.dk/1.jpg

Der er kun det ene billede, da det ser trist ud uden sand, fisk og planter.

De mørkebrune rødder kan fiskene svømme bagom, og derved er der en del
skjulesteder for dem hvis de har behov for det.

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-11-03 15:02

> Der er kun det ene billede, da det ser trist ud uden sand, fisk og
planter.

Det ser fandme godt ud....

Gid jeg havde plads til sådan et eller større..:)