Hjælp - mine fisk dør!
Fra : Mikael Knop

Dato : 14-11-03 17:45

Hej!
Et par af mine Malawier er allerede døde og jeg kan se at mindst 3 andre er
smittede. Sygdommen viser sig ved hvide "bumser" - ikke mange, en af fiskene
har kun en enkelt en anden har vel en 10 stykker - og i nogle tilfælde
hænger der nærmest en kort hvid "tråd" ud af dem. Bumserne er vel lidt
mindre end et knappenålshoved og nedefter, trådene omkring 1 - 2 mm lange,
og de sidder typisk på siden af fiskene. Det lader til at det er ekstremt
dødeligt, de fisk der er døde viste kun symptomer et par dage før. Ingen
nedsat appetit.
Jeg har behandlet med midler mod svamp og mod pletsyge... men det ligner
altså ikke nogen af delene. Nogen, der har nogen idéer?
Jeg kan evt. tage et billede af det, men tør ikke love nogen særligt høj
kvalitet.
MVH Mikael K.