Hår på rødder.
Fra : Per H

Dato : 13-11-03 12:45

Hvad kan det skyldes at der er kommet ligesom hårvækst på mine
trærødder?

det er helt nyt akvarie, og der har kun været vand i i 3 dage.

Vh Per
icq 8212837

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-11-03 12:55

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> [...]
> trærødder?
>
> det er helt nyt akvarie, og der har kun været vand i i 3 dage.

Svamp. Enten skal du have nogle maller(gibbeceps for eks.), eller også skal
du have rødderne ud, og rense dem MEGET grundigt igennem. De gange jeg har
haft det problem med "nye" rødder, er det eneste der har hjulpet maller.

mvh
Thomas

Fra : Per H

Dato : 13-11-03 19:41

On Thu, 13 Nov 2003 12:54:59 +0100, "thomas schreiber"
<nospam@nospam.com> skrev:

> [...]

>haft det problem med "nye" rødder, er det eneste der har hjulpet maller.

det skal lige siges at rødderne har været i brug for flere år siden,
men nu koger jeg dem. og renser dem. så er det vel ok.

Jeg har lige fået et par fisk og lagt i akvariet, men de befinder sig
nu mest omkring bunden. Er det fordi akvariet ikke er stabilt endnu?
eller er de bange? det har jo kun stået i ca 3 dage.

Vh Per
icq 8212837

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-11-03 19:53

> det skal lige siges at rødderne har været i brug for flere år siden,
> men nu koger jeg dem. og renser dem. så er det vel ok.

Det avr mine også.

> Jeg har lige fået et par fisk og lagt i akvariet, men de befinder sig
> nu mest omkring bunden. Er det fordi akvariet ikke er stabilt endnu?
> eller er de bange? det har jo kun stået i ca 3 dage.

Kommer jo an på hvilke fisk det er. Pansermaller opholder sig jo mere på
bunden end sværddragere gør.