Web site på Mac?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 27-11-03 16:36

Min søns firma har fået lavet en (ny) 'hjemmeside', men der er rejst
tvivl om, hvorvidt den 'virker ordentligt under MacOS'!?

Det er jo et ret vidt begreb - på min P6200 med OS 8.1/Netscape 4.07 gør
den i hvert tilfælde ikke! :)

Men måske et par af jer gider se på den og give mig en kort
tilbagemelding?

url: http://www.fagmandsnet.dk/storm33

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Michael Holm

Dato : 27-11-03 16:44

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> den i hvert tilfælde ikke! :)
>
> Men måske et par af jer gider se på den og give mig en kort

i safari på 10.3.1 ser den fin ud, men det er kun 2 af linksene i
topmenu'en der virker lige nu (storm og contact) men det er måske med
vilje ?

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 27-11-03 16:57

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:
> i safari på 10.3.1 ser den fin ud, men det er kun 2 af linksene i
> topmenu'en der virker lige nu (storm og contact) men det er måske med
> vilje ?

Næh, det tror jeg ikke - det hele så ud til at virke, da jeg tjekkede i
W98; men tak for hjælpen, jeg hører gerne fra et par stykker mere! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-11-03 17:15

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...] det hele så ud til at virke, da jeg tjekkede i
> W98; men tak for hjælpen, jeg hører gerne fra et par stykker mere! :)

Virker fint i Mozilla Firebird 0.7+ og macosx 10.3.1.

- Jørgen

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 27-11-03 17:18

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Virker fint i Mozilla Firebird 0.7+ og macosx 10.3.1.

Øøhh nøøhh, ja altså den virker fint bortset fra at det ikke hjælper at
trykke på andet end storm og kontakt, samt news and press - som ERS
siger

- Jørgen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 27-11-03 17:33

> [...]
> Øøhh nøøhh, ja altså den virker fint bortset fra at det ikke hjælper at
> trykke på andet end storm og kontakt, samt news and press - som ERS

Tak for alle gode og hurtige svar - jeg har vist nok tilbagemeldinger
nu! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-11-03 16:50

Hej Hans

Sitet virker ikke, som det skal. - Det eneste, der virker korrekt er
'Home', 'Kontact' og 'News and Press'. - Alle andre kanpper i menubjælen
er 'døde'. Under News and Press fungerer links tilsyneladende, som de skal.

Anvendt Mac OS 9.2.2 + Mozilla 1.2.1.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 28-11-03 01:38

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> den i hvert tilfælde ikke! :)
>
> Men måske et par af jer gider se på den og give mig en kort

1) der mangler en doc-type erklæring i starten af dokumentet
2) der mangler en erklæring om hvilket tegnsæt der bruges
3) der er en stump script, der skal tage hensyn til NS 4
NS 4 er i praksis død, så det kan fjernes
4) alle stylesheets er fulde af MSIE kun ting
- scrollbar-<xxx>-color
- opacity
5) javascriptet der roder rundt med menuen bruger document.all
hvilket ***KUN*** fungerer i MSIE og så absolut ikke er standard
der skal bruges document.getElementById[] i stedet
6) der mangler at bliver angivet hvilken type javascriptene er i
7) hele sitet er fyldt med MSIE-kun parametre
disse kan for 90% vedkommende rykkes ud i css, blive 'lovlige' og
samtidig komme til at virke i alle moderne browsere.

Der er ingen som helt grund til at benytte javascript til menuen. Det
kan klares 100% i css og samtidig komme til at virker i alle moderne
browsere.

Hele sidens struktur er under al kritik. Der er brugt tabeller og div
indeni hinanden, hvilket på nuværende tidspunkt må anses for at være
dybt uprofessionelt.

Alt i alt er lever kodningen op til alt det værste, der kan siges om en
hjemmeside, der er lavet af totale amatører, der ikke ved en skid om
noget som helst ang at lave hjemmesider. - Beklager mit hårde sprog, men
det er altså min uforbeholdne mening, og jeg er parat til at forsvare den.

Hvis de har fået den lavet af et bureau, så går jeg ud fra at bureauet
har betalt dem for at benytte dem, for ellers det er så afgjort penge
smidt ud af vinduet.

Det hele bære præg af overhovedet ikke at være testet i nogen som helst
anden browser end MSIE 6. Enhver professionel web-designer tester sit
produkt i MSIE 5.0 , 5.5 , 6 ; Mozilla 1.0 , 1.4.1 , 1.5 ; Opera 6.x ,
7.x ; Konqueror. De bliver betalt så meget, at det mindste man kan
forlange, er at de laver et ordentligt stykke arbejde

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-11-03 13:12

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:
> [...]
> 7.x ; Konqueror. De bliver betalt så meget, at det mindste man kan
> forlange, er at de laver et ordentligt stykke arbejde

Jeg takker (igen)!
Ovenstående er videgivet til Storm.

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-03 16:43

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> Jeg takker (igen)!
> Ovenstående er videgivet til Storm.

Jeg kan godt forstå, du ikke turde videregive resten
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-11-03 18:50

> Jeg kan godt forstå, du ikke turde videregive resten
'
Hæ, hæ - jo, de har skam fået det hele; men om de så har smidt det 'revl
og krat' i hovedet på 'leverandøren', ved jeg til gengæld ikke! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen