Webstar 4.5 og filnavne
Fra : Franz Berliner

Dato : 25-11-03 09:16

Hejsa

Jeg har en gammel Webstar 4.5 server kørende under MacOS 9. Den kører
glimrende og alt virker som det skal. Der er dog et lille
irritationsmoment, nemlig begrænsningen på de 31 tegn i filnavne når man
benytter FTP serveren. Den nemmeste løsning er selvfølgelig at opgradere
til OS X og en anden FTP server, men på nær den lille begrænsning er jeg
egentlig ganske godt tilfreds med serveren.

Er der nogle her i gruppen der ved om begrænsningen ligger i Webstar ftp
plug-in'et? og om der evt er en måde at omgå det på, fx installere en
joliet udvidelse eller et eller andet i den stil? Begrænsningen på de 31
tegn ligger jo så vidt jeg ved i Finder og ikke i HFS+ filsystemet.

Fra : Franz Berliner

Dato : 25-11-03 09:20

Franz Berliner wrote:

> [...]
> joliet udvidelse eller et eller andet i den stil? Begrænsningen på de 31
> tegn ligger jo så vidt jeg ved i Finder og ikke i HFS+ filsystemet.

Det her var vist lidt kryptisk.

Det jeg ville sige er:

Der er en 31 tegns begræsning i Finder, men man kan jo godt have filer
med længere filnavne, fx fra en joliet CD. Kan man gøre noget
tilsvarende så man kan bruge længere filnavne i Webstars FTP eller er 31
tegns begrænsningen også indbygget i Webstar FTP plug-in'et?

Jeg har ikke kunnet finde noget brugbar info på nettet. Det lader til at
alt under Webstar V er forsvundet fra 4D's side.

Fra : Peter Kiil

Dato : 25-11-03 11:02

Franz Berliner - stuff@kampp.dk on 25/11/03 9:20 wrote:

> [...]
> tilsvarende så man kan bruge længere filnavne i Webstars FTP eller er 31
> tegns begrænsningen også indbygget i Webstar FTP plug-in'et?

Det bunder vel i systemets manglende evne til at håndtere mere end 31
karakterer. Når du uploader via FTP skriver du jo til et system der ikke kan
håndtere mere end 31 karakterer, og derfor kan jeg ikke forestille mig at
det kan være et problem med Webstars FTP plugin. Eneste løsning er nok, som
du selv er inde på, at opgradere til OS X.

--
/peter