Startemner
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-11-03 20:57

Er der noget, der hedder "Startemner" i OS X? - F.eks. programmer, der
aktiveres ved opstart?
Årsagen til spørgsmålet er, at jeg - efter tip her i gruppen - fik
anskaffet Classic Menu, der opretter en traditionel , klassisk æblemenu.
Den skal imidlertid - sådan som jeg har den liggende - aktiveres efter
hver opstart.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 24-11-03 21:02

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> anskaffet Classic Menu, der opretter en traditionel , klassisk æblemenu.
> Den skal imidlertid - sådan som jeg har den liggende - aktiveres efter

På Jaguar: Systemindstillinger/Startemner.
På Panther: Systemindstillinger/Konti/Startemner.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-11-03 21:35

> På Jaguar: Systemindstillinger/Startemner.
> På Panther: Systemindstillinger/Konti/Startemner.
>
> /Preben

Tak for det. Men det hedder mu "Log ind-emner" på min Jaguar.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-11-03 01:02

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Tak for det. Men det hedder mu "Log ind-emner" på min Jaguar.

Ja, det er sgu ette nemt for os "stakkels" Panthere, der ikke længere
huske de gamle systemer

Godt du fandt det alligevel.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 25-11-03 04:21

Ove Steen Smidt wrote:

> Tak for det. Men det hedder mu "Log ind-emner" på min Jaguar.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Svaret er nu korrekt på dit spørgsmål
Du spurgte om !opstart! og de ligger der hvor det blev angivet

Men det du ledte efter var emner som starter ved !login!

Og det er to *helt* forskellige ting.

--
Bjarne D Mathiesen http://mozilla.mathiesen.info/
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-11-03 21:16

Bjarne D Mathiesen <macintosh@mathiesen.info> wrote:

> Svaret er nu korrekt på dit spørgsmål
> Du spurgte om !opstart! og de ligger der hvor det blev angivet
>
> Men det du ledte efter var emner som starter ved !login!
>
> Og det er to *helt* forskellige ting.

Ja, ja. Nu brugte jeg altså ikke ordet "login". Ordet startemner findes
ikke i systemet, såvidt jeg kan se. Og ved man ikke, at udtrykket er
afskaffet, så skal man sætte sig ind i den tankegang, der ligger til
grund for systemets opbygning for at finde ud af, hvor det findes.
Men jeg er da om dagen på en arbejdsplads, hvor alle skal logge på og
logge af hver eneste gang de sætter sig til maskiner, der er til fælles
benyttelse. Og jeg forstår også godt, at i forhold til aktivering af
faciliteter er opstart af maskinen helt uinteressant. Det er login, der
gælder.

Venlig hilsen

Ove Steen
Det, som du ønsker at belære mig om, er altså, at selv om jeg som eneste
bruger af min egen private computer har fravalgt en aktiv login-handling
med indskrivning af password og brugernavn, så er der alligevel
principielt tale om en login-operation, når jeg starter min computer.

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 27-11-03 00:40

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> med indskrivning af password og brugernavn, så er der alligevel
> principielt tale om en login-operation, når jeg starter min computer.

korrekt
du får !både! udført systemets startemner samt dine egne login-emner
selvom du har slået automatisk login til