Panther og Stofanet
Fra : Michael Petersen

Dato : 23-11-03 15:26

Efter jeg har opgraderet til Panther er der sket det at min netforbindelse
(som er Stofanet) er død når min iMac vågner efter vågeblus. Jeg kan så
'signe on' igen og så spiller klaveret videre. Det er dog en lidt
irriterende manøvre som under Jaguar (og endnu før) har været unødvendig.
Nogen der kan forklare mig hvorfor?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 24-11-03 17:04

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> 'signe on' igen og så spiller klaveret videre. Det er dog en lidt
> irriterende manøvre som under Jaguar (og endnu før) har været unødvendig.

Det skal jeg da og har altid skullet. Sover den kun lidt tid taber
mac'en ikke altid forbindelsen. Lyder spændende at den kan bevare hul
igennem?
--
Poul

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-11-03 14:20

> Det skal jeg da og har altid skullet. Sover den kun lidt tid taber
> mac'en ikke altid forbindelsen. Lyder spændende at den kan bevare hul
> igennem?

Det gør det jo kun mere mærkeligt. Hvis 'sovetiden' har holdt sig inden for
det tidsrum som forbindelsen kan holde sig etableret uden aktivitet (man kan
vist indstille det til max 2 timer på Stofanet.dk) så har jeg aldrig haft
brug for at logge på igen. Så vidt jeg husker har min opført sig sådan helt
tilbage til OS9 og så frem til nu. Men du har ret - hvis den kun sover lidt
bevarer den forbindelsen. Jeg har lige prøvet - hvis jeg vækker den
umiddelbart efter jeg har sat på vågeblus så er der stadig forbindelse. Så
er spørgsmålet hvor lang tid der må gå og hvorfor dette tidsrum pludselig er
blevet mindre med Panther?? (i hvert fald her hos mig)

Mvh, Michael