at åbne en PowerMac Performa 6320
Fra : niff

Dato : 22-11-03 12:38

Et måske pinligt spørgsmål for Mackendere, men hvordan åbner maskinen?
Jeg vil gerne ha sat nogle flere RAM i .
Jeg har set andre typer, hvor man bare lige kan "klipse" toppen af
kabinettet, men hvad med denne model?

VH Finn (PC ejer)

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 22-11-03 14:23

niff <niff@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Et måske pinligt spørgsmål for Mackendere, men hvordan åbner maskinen?
> Jeg vil gerne ha sat nogle flere RAM i .
> Jeg har set andre typer, hvor man bare lige kan "klipse" toppen af
> kabinettet, men hvad med denne model?

Man skal vist skrue bagenden af og trække skuffen med "moderbrædtet" ud.
Hvis du skal til hardisken ved jeg ikke hvordan man gør det, men det
kommer måske af sig selv.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-11-03 16:39

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Man skal vist skrue bagenden af og trække skuffen med "moderbrædtet" ud.
> Hvis du skal til hardisken ved jeg ikke hvordan man gør det, men det
> kommer måske af sig selv.

Det er rigtigt. Der skal dog lige fjernes et par skruer og så er der
endda et lille håndtag, som man bruger til at hive indholdet ud med.
(Det kan sidde ret godt fast.)

Harddisken kommer man til foran. Fronten "klipses" af og et metallåg
fjernes. Datastik og strøm afmonteres og så kan harddisken hives ud på
den lille slæde den er monteret på.

De var faktisk slet ikke så tosset lavet de 62xx/63xx maskiner.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 22-11-03 18:24

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:
> Det er rigtigt. Der skal dog lige fjernes et par skruer og så er der
> endda et lille håndtag, som man bruger til at hive indholdet ud med.
> (Det kan sidde ret godt fast.)

Ja (idet jeg kan forstå, at den må være indrettet [næsten?] som en
P6200) - 'galvanisk interface' til 'kassen' er udformet som en lang,
kileformet skinne, som er tilbøjelig til at binde, hvis bundkortet kar
siddet der i længere tid.
Når kortet igen skal monteres, kan det også være nødvendigt med et ret
'kontant skub' lige til sidst!
> De var faktisk slet ikke så tosset lavet de 62xx/63xx maskiner.

Næh da! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen