Forbinde to Mac med Airport
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-03 23:57

Jeg har netop lagt en større harddisk i børnenes iMac 233, og jeg havde
forestillet mig, at den også kunne fungere som en slags backup. Men
hvordan i alverden får jeg forbindelse mellem de to computere. Når jeg
vælger netværk, kan de godt se hinanden, for navnet på den anden
computer dukker op. Men når jeg klikker på tilslut, sker der ikke noget.
Jo, badebolden kommer til syne i en evighed og låser Finder. Men der
sker ikke noget brugbart.
Begge maskiner kører OS X 10.3. PowerBook G4 bruger AirPort til
en snow basestation. iMac er tilsluttet trådløst med en Linksys Wireless
Ethernet Bridge. Jeg har slået Personlig Arkivdeling til, men der må
være noget mere, der skal slås til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-11-03 09:10

> [...]
> en snow basestation. iMac er tilsluttet trådløst med en Linksys Wireless
> Ethernet Bridge. Jeg har slået Personlig Arkivdeling til, men der må

I tilslut vinduet angiver du en bruger/passw for den aktuelle maskine
eller får du ikke mulighed for dette pga badebolden? Det burde
umiddelbart virke medmindre du har lukket for porte i firewall/router
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-03 10:50

> I tilslut vinduet angiver du en bruger/passw for den aktuelle maskine
> eller får du ikke mulighed for dette pga badebolden?

Nej, det kommer ikke frem På PowerBook kommer der en meddelelse om, at
den anden computer ikke svarer. På iMac bliver badebolden bare ved og
ved, indtil jeg genstarter Finder. Men den anden computer dukker jo op
med navn, så det må være til at se. Den kan bare ikke åbnes.

> Det burde umiddelbart virke medmindre du har lukket for porte i
> firewall/router

Det mener jeg ikke, jeg har. Jeg har aktiveret AppleTalk. Forbindelsen
skal jo gå gennem min Airport Basestation. Måske er det der, problemet
ligger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-11-03 14:47

> [...]
> ved, indtil jeg genstarter Finder. Men den anden computer dukker jo op
> med navn, så det må være til at se. Den kan bare ikke åbnes.

Det er jeg blank på.

> Det mener jeg ikke, jeg har. Jeg har aktiveret AppleTalk. Forbindelsen
> skal jo gå gennem min Airport Basestation. Måske er det der, problemet
> ligger.

AppleTalk er ikke nødvendigt, men burde ikke være problemet. Slå du det
bare fra.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com