Alvorlige problemer med NY mac : Force boo~
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 19-11-03 22:10

Hej,

Min splinter nye mac dødede for mig under installation af 10.3 (disk 1) og
ville ikke genstarte. Den nægter at boote på OS 10.3 cden eller på software
restore cd'en (hvis jeg trykker c når jeg starter). Er der andre måder at
tvinge den til at glemme at der ingen system er på den og kun koncentere sig
om en cd?

Anna

Fra : Terje Rydland

Dato : 19-11-03 22:23

Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

> [...]
> tvinge den til at glemme at der ingen system er på den og kun koncentere sig

Det der er en DOA-maskin (Dead On Arrival). Ring til Apple så får du en
ny.

Terje

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-11-03 22:47

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Det der er en DOA-maskin (Dead On Arrival). Ring til Apple så får du en
> ny.

Prøv dog lige at resette p-ram: start medens du holder alt+æble+p+r nede
under opstart, afvent at den booter tre gange.

Er lidt i tvivl om det er proceduren på en "moderne" mac, men ellers slå
op i din manual under resette p-ram.

Flemming Rubini

Fra : Morten

Dato : 19-11-03 23:08

On Wed, 19 Nov 2003 22:47:28 +0100, Flemming Rubini wrote:

> [...]
> under opstart, afvent at den booter tre gange.
>
> Er lidt i tvivl om det er proceduren på en "moderne" mac, men ellers slå

For lige at gøre dit udemærkede råd komplet, vil jeg nævne at PRAM
nustilles med den beskrevne kombination én gang. gør man det 3-4 gange som
du anbefaler er det NVRAM der nulstilles. Nustilling af PRAM har ikke
rigtig nogen effekt på moderne OSX maskiner.

Jeg syns dog det lyder som om den skal have the "real thing", nemlig en
nustilling af powermanageren (PMU) - afhjælper det ikke problemet er
maskinen defekt.

--
morten

Fra : Morten

Dato : 19-11-03 22:48

On Wed, 19 Nov 2003 22:10:09 +0100, Anna M. Andersen wrote:

> [...]
> tvinge den til at glemme at der ingen system er på den og kun koncentere sig

Bærbar eller stationær? Det kunne lyde som om powermanageren (PMU) skal
nulstilles. Hvis ikke det står i din manual hvordan du gør, kan
du finde informationen på apples supportsider. Søg efter "PMU" og "reset".

Kan en nulstilling ikke få den til at boote, bør du ringe til Apple
support og få denm til at aftale et tidspunkt hvor de kan hente den med
henblik på en reperation.

--
morten

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 19-11-03 22:59

"Morten" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan en nulstilling ikke få den til at boote, bør du ringe til Apple
> support og få denm til at aftale et tidspunkt hvor de kan hente den med

Det er en 12" iBook og den er bare færdig... der er ikke rigtig noget der
virker på den... :( SKOD!

Anna