Overspille lyd fra kassettebånd til HD
Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 17-11-03 20:04

Er det muligt?
Hvordan?

Jeg har en iMac G4 700MHz

Jonas

Fra : Lone Schmidt

Dato : 17-11-03 22:27

Jonas Wellendorf <jonas.wellendorf@cms.uib.no> wrote:

> Er det muligt?
> Hvordan?
>
> Jeg har en iMac G4 700MHz
>
> Jonas
Hej Jonas.

Jeg optager lyd fra min grammofon til HD, og hvis der er line in og line
out på din kasettebåndoptager, så mener jeg at du osse kan dér. (røde
og hvide stik, kan ikke huske hvad de hedder)

Du køber en "imic" (Griffin), den koster vist ikke ret meget. SPØRG I
FORRETNINGEN OM DET OGSÅ ER MULIGT MED BÅNDOPTAGERE, for en sikkerheds
skyld.

Der er forskelligt software, men til optagelse foretrækker jeg
"Audiocorder" , og til redigering brufger jeg "Amadeus".

Du forbinder "imic" med computer og med båndoptager,
og så er du klar. med audiocorder, men der er et par ting at huske
først.
1. Vælg mappe hvor optagelserne skal lægges.
2. Skru helt ned for indgående lyd i computeren!!!!!!!!
(/systeminstillinger/lyd)
Så indstiller du kHz, bits, stereo/mono, samt lydformat som du vil have
..
Check også lige at forbindelsen er til "imic", (nederst til venstre i
vindue)

Mine indstillinger er som flg: Volume, start-stop = 6
Input gain 15 db
Start trigger 1,0 sek. , stop trigger 2,5 sek.

Lad os høre hvordan det går
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-11-03 22:55

In article <1g4l7zg.1glfmd1uop7i8N%maillone@netscape.net>, Lone Schmidt
<maillone@netscape.net> wrote:

> 2. Skru helt ned for indgående lyd i computeren!!!!!!!!
> (/systeminstillinger/lyd)

Hej Lone

Jeg har for resten i mellemtiden fundet ud af, hvad man osse kan gøre

Hvis du åbner indstillinger til audiocorder og fjerner fluebenet v.
"software gain" kommer lyden ned i et mere normalt og håndterligt
niveau.

Mange hils fra Ann Rudbeck

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-11-03 06:26

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis du åbner indstillinger til audiocorder og fjerner fluebenet v.
> "software gain" kommer lyden ned i et mere normalt og håndterligt

Fedt Ann.

Jeg er godt nok gået lidt i stå med overspilningerne (har for meget
andet om ørerne, men det er rart at vide når jeg skal til det igen

Det er godt du er på banen, hvis der kommer for svære spørgsmål !! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-11-03 16:57

In article <1g4lw9q.1yb775s13iss1wN%maillone@netscape.net>, Lone
Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Det er godt du er på banen, hvis der kommer for svære spørgsmål !! ;-D

Rolig nu
Jeg er sgi ikke ekspert på noget som helst... har bare fundet frem til
en enkelt lille ting her og der
Men - glad for at kunne hjælpe!

Mvh Ann

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 18-11-03 08:12

> [...]

> out på din kasettebåndoptager, så mener jeg at du osse kan dér. (røde
> og hvide stik, kan ikke huske hvad de hedder)

Mange tak for hjælpen. Jeg skal se om jeg kan få det til at fungere.

Jonas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-11-03 16:22

Jonas Wellendorf <jonas.wellendorf@cms.uib.no> wrote:

> Er det muligt?
> Hvordan?
>
> Jeg har en iMac G4 700MHz

Jeg brugte et kabel: rød/hvid phono plugs i den ene ende - mini
stereojack i den anden. Og så startede jeg Amadeus, som jeg købte til
lejligheden - og vupti!

(har slotloading iMac 500)

venlig hilsen

Martin