Kabinet til harddisk
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 01:08

Jeg har jo lige sat en ny harddisk i børnenes iMac. Nu står jeg så med
en 4 GB harddisk, jeg ikke har noget at bruge til. Det slog mig så, at
jeg måske kunne sætte den i et kabinet og bruge den som ekstern disk.
Selv om den er lille efter dagens standard, så kan der immervæk være en
del dokumenter på 4 GB.
Hvor kan man få et prisbilligt kabinet, man kan smide en
harddisk i? Og hvad bør det koste? Det kan vel ikke være alverden, når
selv store harddiske koster under kr. 1.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Brian Hansen

Dato : 17-11-03 05:25

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisk i? Og hvad bør det koste? Det kan vel ikke være alverden, når
> selv store harddiske koster under kr. 1.000,-.

På edbpriser.dk under harddisk>harddisktilbehør kan du finde nogle stykker.
De ligger fra ca. 500,- og op for et kabinet til 3.5" harddisk.
Køb en FireWire hvis du har FW i iMac'en

Brian

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 20:44

Brian Hansen wrote:

> På edbpriser.dk under harddisk>harddisktilbehør kan du finde nogle stykker.
> De ligger fra ca. 500,- og op for et kabinet til 3.5" harddisk.
> Køb en FireWire hvis du har FW i iMac'en

Tak. Det vil jeg se på. Det kan jo heller ikke betale sig at ofre mere
for at få en 4 GB ekstern harddisk. Selv Apple Store, som vel ikke
ligefrem er et discount-sted, kan man få en 80 GB ekstern harddisk for
kr. 1.500,-. Regner vi med 6-800,- til selve disken er der kr. 7-900,-
til overs til kabinettet. Og det er jo et ægte La Cie.
   Jeg er bare i tvivl om tilslutningen. Jeg har jo FireWire på min
PowerBook, men den gamle iMac har kun USB, og det samme gælder min kones
IBM Thinkpad. Hvis jeg vil bruge harddisken til at transportere data
med, så er USB jo mere universelt anvendeligt. Der er trods alt ikke så
mange comoputere, der har FireWire.

Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 21:49

> [...]
> IBM Thinkpad. Hvis jeg vil bruge harddisken til at transportere data
> med, så er USB jo mere universelt anvendeligt. Der er trods alt ikke så

Vent lidt! De fleste er jo med USB 2. Det er jo bagudkompatibelt, så den
kan bruges med den gamle iMac. Og når jeg får en ny Mac, så har den USB
2, og jeg får øget hastighed. Den her ser da smart ud:

<http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13213>

Der er også:
<https://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/HDDCASE004.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 19-11-03 01:07

Henrik Münster wrote:

> Vent lidt! De fleste er jo med USB 2. Det er jo bagudkompatibelt, så den
> kan bruges med den gamle iMac. Og når jeg får en ny Mac, så har den USB
> 2, og jeg får øget hastighed. Den her ser da smart ud:

Har lige købt et FW. kabinet for 700,- i titanium look, og smidt en 80Gb
disk i. Da jeg undersøgte markedet var der nogle kabineter der havde
både FW og USB, det er måske sådan et kabinet du skal have fat i.

Jeg kan ikke giv noget link direkte til kabinetet, men jeg købte hos:
http://www.falkoner-data.dk/

Offiline har en del extene diske også FW 800/USB 2.0
du plejer jo ikke at gå på kompromis med hensyn til det sidste nye.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-03 23:49

Henrik Lindskou <Sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Offiline har en del extene diske også FW 800/USB 2.0
> du plejer jo ikke at gå på kompromis med hensyn til det sidste nye.

Spar din sarkasme Jeg tror faktisk ikke, min PowerBook har FireWire
800. Dit kabinet lyder jo meget godt. Det er måske lidt dyrt, da det
bare er en gammel 4 GB harddisk, jeg vil proppe i. På den anden side, så
kan kabinettet jo bruges til andre harddiske i fremtiden, så pengene er
jo ikke spildt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-11-03 21:13

I artiklen <bp9ie1$1tph$1@news.cybercity.dk> , "Brian Hansen"
<blhSLET@e-mail.dk> skrev:

> [...]
> De ligger fra ca. 500,- og op for et kabinet til 3.5" harddisk.
> Køb en FireWire hvis du har FW i iMac'en

500 Kr. er væsentlig mere end disken er værd. Læg den i en skuffe.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-11-03 22:14

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> 500 Kr. er væsentlig mere end disken er værd. Læg den i en skuffe.

Jeg kan godt se, hvad du mener. Jeg har også tænkt noget af det samme.
Men nu er det jo ikke sådan, at jeg ofrer kr. 500,- på en harddisk, der
ikke er noget værd. Jeg køber derimod et meget brugbart kabinet, som jeg
kan sætte en større harddisk i, når jeg en dag får brug for det. Nu og
her får jeg et transportabelt lager på 4 GB for kun kr. 500,- og det er
vel ikke så galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-11-03 10:48

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46436
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-03 23:49

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46436

Den er jo dejligt billig. Men jeg vil lige prøve at gå ned til en lokal
pc-biks og se, hvad de har der.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-03 20:47

> Den er jo dejligt billig. Men jeg vil lige prøve at gå ned til en lokal
> pc-biks og se, hvad de har der.

Og det har jeg så været nu. En havde et USB 2 kabinet til kr. 599,- og
et FireWire kabinet til kr. 799,-. Der var endda Mac OS symbol på æsken.
En anden butik havde et USB 2 kabinet til kr. 499. Det lød jo
meget godt, men det var et specielt system, hvor controlleren sad i
kablets stik, stod der på pakken. Man skulle derfor blot købe et andet
kabel for at lave den om til FireWire, cardbus eller andet. Problemet
var bare, at manden i butikken sagde, at den ikke duede med USB 1, som
der iflg. pakken var et specielt kabel til. Og til FireWire skulle man
købe et kit (det må være det andet kabel), så prisen kom op på kr.
798,-. Han blev til gengæld ved med at påstå, at USB 1 er ubrugeligt til
harddiske, da det er for langsomt, og computeren fryser i længere tid.
Så linket til Zitech er fortsat det billigste, og det skulle
også du til Mac. Jeg er bare blevet en smule urolig for, om USB 1, som
vi har på vores computere, så er for langsomt. Det er sådan set ikke de
store krav, vi stiller, så jeg ville da tro, at det nok kunne gå. Et
alternativ var jo at købe kabinettet med FireWire og USB, men så stiger
prisen kr. 200,-.

<http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=134695>

Men kr. 595,- incl. moms er stadig billigt, og iflg. producentens
hjemmeside er der både USB- og FireWire-kabel med i pakken. Og det er
trods alt også en hvis værdi.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-03 21:15

Henrik Münster wrote:

> 798,-. Han blev til gengæld ved med at påstå, at USB 1 er ubrugeligt til
> harddiske, da det er for langsomt, og computeren fryser i længere tid.

Du skal ikke regne med at kunne flytte mere end cirka 1 Mb/s via USB 1 i
medvind, ned af bakke.

Til sammenligning kan en ny intern harddisk formentlig flytte 50 Mb/s,
men en ny floppy kan flytte 30 kb/s, så hvis du ikke har vilde
datamængder er det fint. Pengene er nok bedre brugt på en ny intern
harddisk...
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-03 23:18

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du skal ikke regne med at kunne flytte mere end cirka 1 Mb/s via USB 1 i
> medvind, ned af bakke.

Hmm, regne-regne. Så tager det altså 1.000 sekunder at flytte en GB. Det
bliver sådan ca. et kvarters tid. Men det kan jo gøres i baggrunden. Jeg
vil måske bruge den som en slags backup og til at flytte data mellem
computere. Bortset fra backup er det relativt små mængder med højst et
par MB.

> [...]
> men en ny floppy kan flytte 30 kb/s, så hvis du ikke har vilde
> datamængder er det fint. Pengene er nok bedre brugt på en ny intern

Jamen, jeg har købt en ny intern harddisk. Det er den gamle, jeg ikke
kan nænne at smide væk, men vil bruge til noget fornuftigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-11-03 23:25

Henrik Münster wrote:

> Jamen, jeg har købt en ny intern harddisk. Det er den gamle, jeg ikke
> kan nænne at smide væk, men vil bruge til noget fornuftigt.

Tjah. Med trådløst net i hele huset, vil du nok bruge den sjældent.

Skal du ikke snart have en hjemmeserver? Så kan du putte den deri.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-11-03 00:36

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Tjah. Med trådløst net i hele huset, vil du nok bruge den sjældent.

Jeg kan bare ikke få computerne til at tale sammen. Jeg har spurgt om
det her i gruppen, men har ikke fået svar. Jeg kan finde en vejledning
i, hvordan man laver forbindelse mellem to computer på Airport. Men
vores gamel iMac er jo ikke på Airport i sig selv. Derimod er den
tilsluttet en "ethernet brigde", der modtager det trådløse signal.

> Skal du ikke snart have en hjemmeserver? Så kan du putte den deri.

Jeg gider bare ikke komplicere tingene. For nogle år siden var det også
enormt tjekket at have en printserver. Jeg synes bare, det er lidt
latterligt at skulle tænde to-tre computere for at skulle skrive et
brev. jeg kan da godt se, der er fordele ved en server, men jeg synes
bare ikke, jeg har behov for det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-11-03 09:30

Henrik Münster wrote:

> [...]
> vores gamel iMac er jo ikke på Airport i sig selv. Derimod er den
> tilsluttet en "ethernet brigde", der modtager det trådløse signal.

Det ved jeg ikke noget om. Du kunne måske se på lamperne om din bro kan
se din PowerBook?

> brev. jeg kan da godt se, der er fordele ved en server, men jeg synes
> bare ikke, jeg har behov for det.

Det er også mest interessant for mig for at have posten lokalt osv, men
jeg synes pengene til strøm overskygger fordelen. Den dag konen slipper
min gamle bærbare, ku' det være den bliver server. Det er 30 W oder so.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-03 00:15

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Du skal ikke regne med at kunne flytte mere end cirka 1 Mb/s via USB 1 i
> medvind, ned af bakke.

Hvis nogen er interesseret i afslutningen på historien, så endte jeg med
at købe den dyre model med både USB 2 og FireWire.

<http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=134695>

Jeg har netop samlet den og er ved at tage backup via FireWire fra min
PowerBook. Det går ganske tjep. Det er faktisk et lækkert kabinet i
aluminum støbt i ét stykke. Den larmer lidt på en sjov måde, men jeg
skal nok ikke have den kørende konstant. Tak fordi du gjorde mig
opmærksom på Zitechs kabinetter. De drevkabinetter, jeg har kunnet finde
her i byen har været dyrere og som regel dårligere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 09-12-03 02:21

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Det er faktisk et laekkert kabinet i aluminum stobt i 'et stykke.
> De drevkabinetter, jeg har kunnet finde her i byen har vaeret dyrere
> og som regel darligere.

Jeg har kig paa dette til en 6GB 2.5 disk jeg har pillet ud af min
iBog server. Det ser ud til at vare samme producent - Er finish'en
laekker? Prisen er det i al fald. (jeg jeg har brug for USB idet min
iBog ik' har firewire - G5'eren har jo USB2 s? det er kanske ikke en
saa ringe loesning endda)

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-03 22:23

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> laekker? Prisen er det i al fald. (jeg jeg har brug for USB idet min
> iBog ik' har firewire - G5'eren har jo USB2 s? det er kanske ikke en

Jeg ved ikke, om du er klar over det, men der er to gængse størrelser
harddiske: 3,5", der bruges i almindelige, stationære computere og 2,5",
der bruges i bærbare. Du tænker vel på:

<http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46433>

Den er til en 2,5" harddisk. Det er godt nok et billigt kabinet, men den
lave pris skyldes sikkert, at der ikke er nogen strømforsyning med. Den
skal have strøm over USB-stikket. Det foresvæver mig, at jeg har hørt
noget om, at det kan give problemer med afbrændte porte. Der var
strømforsyning med min, men burde den ikke kunne få strøm fra
FireWire-porten?
Finishen er pæn, men ikke fantastisk. Det er især
aluminiumshuset, der virker lækkert. Det er sikkert extruderet som ét
langt rør fra en maskine og derefter skåret i passende bidder. Det er
sikkert ikke vanvittigt dyrt at lave, når først produktionen er sat
igang, men det virker meget gedigent. Man skubber så harddisken ind
bagfra, og på magisk vist passer gevindene i harddisken lige til fire
huller i kabinettet Controller og blæser sidder på kabinettets
endenstykket, som skydes ind efter harddisken. Det fungerer glimrende.
Endestykkerne er kun i plast, og den forreste har måske et lidt specielt
design. Men de er glimrende tilpassede, og helhedsindtrykket er skam
ganske godt. Jeg synes også, det er pænt af dem, at de sender kabler
med. Det får man jo ikke til en printer, men det er måske almindeligt
med harddiske. Og det er nogle ganske pæne blå/lilla kabler, der passer
til drevet. Det eneste billige at se på er måske foden, der får mit
kabinet til at stå på højkant. Men det er mere, når man monterer den og
ser bagsiden, at den virker lidt billig. Når drevet først er samlet,
tænker man ikke over det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 00:51

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg ved ikke, om du er klar over det, men der er to gaengse storrelser
> harddiske: 3,5", der bruges i almindelige, stationaere computere og 2,5",
> der bruges i baerbare. Du taenker vel pa:

> <http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46433>

ja, jeg hittede osse url'et men glemte at ?vle+V'e det ind i mit
indlaeg.

> Den er til en 2,5" harddisk. Det er godt nok et billigt kabinet, men den
> lave pris skyldes sikkert, at der ikke er nogen stromforsyning med. Den
> skal have strom over USB-stikket.

det ved jeg (og det er dejligt), men jeg hvde ikke taenkt paa at den
lave pris skyldtes at der ikke fulgte stroemforsyning med, men det
giver jo mening.

> Det foresvaever mig, at jeg har hort noget om, at det kan give problemer
> med afbraendte porte.

Det er stroemfoerende FW enheder og daarlige FW kabler der har hendens
til at futte FW porte af (isaer paa Cube og G4 Gigabit modeller, pga
af manglende sikringskredsloeb paa disse modeller). Jeg har aldrig
hoert om affuttede USB porte.

> Der var stromforsyning med min, men burde den ikke kunne fa strom fra
> FireWire-porten?

Ik' naar den kun har USB2

> Finishen er paen, men ikke fantastisk. [snip]

taxa for den fine beskrivelse, den skal paa den kombinerede
foessesdag & julegave oenskeseddel

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-03 01:32

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ik' naar den kun har USB2

Men jeg har skam købt den fine udgave med både FireWire og USB 2.
Faktisk har jeg slet ikke prøvet USB-porten endnu. Men jeg må sige, at
den larmer en del. Især når den står ved siden af en ret stille
PowerBook. Det er nok selve harddisken og ikke blæseren, man kan høre.
Måske er nyere harddiske mere stille. Jeg ved ikke, om aluminiumskassen
forplanter støjen særligt godt. Harddisken er jo skruet direkte i den
uden nogen form for dæmpning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 01:55

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Men jeg har skam kobt den fine udgave med bade FireWire og USB 2.
> Faktisk har jeg slet ikke provet USB-porten endnu.

Det er for mig saare simpelt, 2.5"'eren kan ikke faes med FW...
Tilgaengaeld har min G5 jo USB2, og iBog Serveren har udelukkende
USB1, saa jeg kan sagtens undvaere FW herhjemme. Ude maa jeg muligvis
noejes med den langsomme USB overfoersel, idet de fleste mac'er rundt
omkring jo har FW og kun USB1.

> Maske er nyere harddiske mere stille.

Nye harddiske er meget mere stille, de har slet ej den hyldende lyd
som paregeer diske fra foer aarhundredeskiftet (lydre det ik' majet
gammelt?)

> Jeg ved ikke, om aluminiumskassen forplanter stojen saerligt godt.
> Harddisken er jo skruet direkte i den uden nogen form for daempning.

proev at laegge et par rummi-ringe paa en halv milimeters penge mellem
disk og kabinet og skrue og kabinet, det maa kunne lade sig goere.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-03 22:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er for mig saare simpelt, 2.5"'eren kan ikke faes med FW...

Vel gør den så. Både USB, FireWire og en kombination:

<http://www.itactrade.org/5temp/itac_tmp_03_e.asp?vender=13045629&temp_c
ode=t_05>

Bare synd, Zitech ikke forhandler den

> proev at laegge et par rummi-ringe paa en halv milimeters penge mellem
> disk og kabinet og skrue og kabinet, det maa kunne lade sig goere.

Det kræver ondehyleme nogle lange, tynde fingre
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 23:58

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Vel gor den sa. Bade USB, FireWire og en kombination:

> [...]

OK

> Det kraever ondehyleme nogle lange, tynde fingre

Eller snilde... Faa mitch til det, han er snu se bare havd han fik
lokket mig til.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-03 21:35

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Eller snilde... Faa mitch til det, han er snu se bare havd han fik
> lokket mig til.

Nu er mine tynde. lange fingre altså ikke lange nok til at nå Henriks HD
(som jeg går ud fra er i Esbjerg). Fingrene er i Århus netop nu.
Men jeg kan da prøve min voodoo-teknik? Den virkede jo godt nok på dig,
Morten!

Henrik: Giv tid, giv tid. Ved næste fuldmåne er tingene pingeling med
din HD - Gummiband und alles

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-12-03 21:53

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> taxa for den fine beskrivelse, den skal paa den kombinerede
> foessesdag & julegave oenskeseddel

Er du skytte?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 11-12-03 00:00

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Er du skytte?

Nej, jeg syns jagt er lige saa uinteressant som toerre fordaervede
fisk. (Men henrik paastaar jo at du er jaeger og bruger cigaren som
sigtekorn)

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-03 23:00

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nej, jeg syns jagt er lige saa uinteressant som toerre fordaervede
> fisk. (Men henrik paastaar jo at du er jaeger og bruger cigaren som
> sigtekorn)

Morten, jeg mente ikke jæger, jeg mente stjernetegnet Skytten

Jo, da, jeg jager cyklister

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 12-12-03 02:18

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Morten, jeg mente ikke jaeger, jeg mente stjernetegnet Skytten

Det ved jeg ikke noget om men fylder ?r naeste loerdag.

> Jo, da, jeg jager cyklister

f?j, jeg ved snart ikke hvem der er faelest, dig eller bechd - maaske
i er en og samme person? Har i altid raketstyret monteret paa Citroen'en?

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-03 11:26

> [...]

> f?j, jeg ved snart ikke hvem der er faelest, dig eller bechd - maaske
> i er en og samme person? Har i altid raketstyret monteret paa Citroen'en?

Renault'en for MIch.'s vedkommende. Som Peugeot-kører og dermed medlem
af PSA-gruppen, som også omfatter Citroën, må jeg tage skarpt afstand
fra enhver sammenligning med det tidligere statsstøttede Renault.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 12-12-03 11:58

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Renault'en for MIch.'s vedkommende. Som Peugeot-korer og dermed medlem
> af PSA-gruppen, som ogsa omfatter Citro"en, ma jeg tage skarpt afstand
> fra enhver sammenligning med det tidligere statsstottede Renault.

jeg undskylder mange gange, og gaar helt af mig selv over i
skammekrogen.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-03 12:46

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg undskylder mange gange, og gaar helt af mig selv over i
> skammekrogen.

Er du allerede stået op? Kan du så ikke kort forklare mig, hvordan jeg
forbinder mine to Mac? Jeg har startet en anden tråd om det, og du var
så uforsigtig forleden at antyde, at det bare var et
opsætningsspørgsmål.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 01:55

Henrik Munster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Er du allerede staet op? Kan du sa ikke kort forklare mig, hvordan jeg
> forbinder mine to Mac? Jeg har startet en anden trad om det, og du var
> sa uforsigtig forleden at antyde, at det bare var et
> opsaetningssporgsmal.

Det var det jo ogsaa. Og ja jeg var lige srtaaet op.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 11:39

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det var det jo ogsaa. Og ja jeg var lige srtaaet op.

Så er det jo godt nok bemærkelsesværdigt, at du først svarer halvandet
døgn efter. Jeg er ellers ved at lave backup til fællesmappen på iMac
fra min PowerBook med Retrospect Express. Jeg kan godt kopiere filer
over i min hjemmemappe på iMac, men Retrospect vil ikke duplicere mappen
fra min PowerBook til iMac. Noget med tilladelser. Jeg skal lige se på
det. Jeg har endnu ikke helt fattet, hvorfor man, når man forbinder med
en anden computer, får mulighed for at åbne computeren, harddisken eller
en bestemt hjemmemappe. Og hvorfor kun min hjemmemappe og ikke
drengenes? Men det er måske fordi, jeg havde min hjemmemappe på iMac
åbnet i går, og så husker den det. Jeg skal lige lege lidt mere med det,
når jeg får tid.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 13:40

> [...]
> over i min hjemmemappe på iMac, men Retrospect vil ikke duplicere mappen
> fra min PowerBook til iMac. Noget med tilladelser.

du vil gerne have et backup program der tillader rigtig
netværksbackup (vie en klient), i stedet for den løsning jeg næsten kan gætte mi til
du bruger: mounter en mappe over afp og forsøger at lave baackup af
den. Det vil næasten uvægerligt give rettighedsproblemer.

prøv nu den Desktop demo Dantz har.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 15:17

> [...]

> bruger: mounter en mappe over afp og forsøger at lave baackup af den. Det
> vil næasten uvægerligt give rettighedsproblemer.

Det gik op for mig. Jeg troede, at en mountet disk er en mounted disk.
Jeg kan godt lave en backup til fællesmappen på iMac, men jeg kan
åbenbart ikke duplikere mine mapper.

> prøv nu den Desktop demo Dantz har.

Det skal jeg nok, men jeg har desværre både arbejde og familie at passe.
Jeg kan godt chatte lidt her i en pause, men større installationer har
jeg ikke tid til lige nu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-03 00:36

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> prøv nu den Desktop demo Dantz har.

Den går altså ikke:

"Please Note:
If you are already a licensed user of Dantz products, do not download
the evaluation software below. In order to upgrade your retail versions,
please proceed to the Upgrade Center."
<http://www.dantz.com/en/products/trial_terms.dtml?platform=macintosh&ed
ition=desktop>

Nu har jeg bestilt den efter massivt gruppepres. Med dansk moms,
forsendelse etc. bliver de $60 næsten til kr. 1.000,- afhængig af, hvor
man køber den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 03:58

> [...]
> If you are already a licensed user of Dantz products, do not download
> the evaluation software below. In order to upgrade your retail versions,

Blot fordi de skriver det, er dte ikke ensbetydende med at det ikke
kan lade sig gøre. Du har vel flere mailadresser?

> Nu har jeg bestilt den efter massivt gruppepres. Med dansk moms,
> forsendelse etc. bliver de $60 næsten til kr. 1.000,- afhængig af, hvor
> man køber den.

Vil det sige at jeg får med skalpellen, såfremt du ikke bliver
tilfreds? <gys>

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-03 23:58

> Blot fordi de skriver det, er dte ikke ensbetydende med at det ikke
> kan lade sig gøre. Du har vel flere mailadresser?

Uha nej. Jeg tør da ikke gøre noget, som eksperterne fraråder.

> Vil det sige at jeg får med skalpellen, såfremt du ikke bliver
> tilfreds? <gys>

Nej, nej. Bare rolig. Jeg er da et voksent menneske og selv ansvarlig
for mine handlinger. Posten har været her, mens jeg var på arbejde, og
lagt en seddel. Så må jeg hente Retrospect på posthuset i morgen. Det
bliver spændende, om du har ret i, at man kan lægge en klient på de
andre computere. Og jeg er også spændt på, hvad klienten gør, men det er
en anden sag
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 17-12-03 00:14

> Nej, nej. Bare rolig. Jeg er da et voksent menneske og selv ansvarlig
> for mine handlinger.

der var jeg fru Sørnsme heldig.

> Det bliver spændende, om du har ret i, at man kan lægge en klient på de
> andre computere.

Det kan man

> Og jeg er også spændt på, hvad klienten gør, men det er en anden sag

den sørger for at sende backup'en til Retrospect serveren (som nok bør
ligge på Luna).

Installer en windows og mac klinet på henholdsvis Forlæns & Baglæns
(og angiv et retrospect password på hver af dem). Installer Retrospect
Desktop på Luna og gå til fanebladet "Configure" og vælg "Clients".

Vinduet "Backup Client Database" åbnes og her vælger du knappen
"Network" hvor du kan tilkoble dine klienter. Herefter vil klienterne
dukke op i "Volume Selection" hvor du vælger hvilke kilder der skal
tages backup af.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-03 01:57

> den sørger for at sende backup'en til Retrospect serveren (som nok bør
> ligge på Luna).

Du behøver ikke fortælle mig det hele. Så er det jo slet ikke spændende
at læse manualen. Det er jo som at læse en kriminalroman, hvor man
kender morderen.

> Installer en windows og mac klinet på henholdsvis Forlæns & Baglæns
> (og angiv et retrospect password på hver af dem). Installer Retrospect
> Desktop på Luna og gå til fanebladet "Configure" og vælg "Clients".

I gætter aldrig, hvis computer der er oppe på sygehusets IT-afdeling,
fordi den begyndte at lave blå skærm hele tiden i søndags. Først hed det
sig, at der var blevet downloadet alt muligt mærkeligt på den. Det er
nok et standardsvar fra IT-folk, så de på den måde kan gøre brugeren
ansvarlig for problemerne. Så stod den og formaterede det meste af
mandagen. Tirsdag morgen mente de, den var i orden, men så gik noget
galt igen. Nu er det en virus, der var så lumsk, at den gemte sig for
formateringen. Jeg har det kun andenhånds, men sådan har jeg fået det
fortalt.
Personligt tror jeg, det er en hardwarefejl. Den meldte fejl på
hukommelsen, da jeg slog hukommelsescheck til ved start. Mit forslag var
derfor at lade harddisken med programmer og data være urørt og evt.
lægge den over i en anden computer. Så kunne man dels teste resten af
computeren og dels se, om harddisken kørte ordentligt i den anden
computer. Med lidt held var harddisken i orden, og man slap for at
skulle installere det hele igen. Men jeg er jo kun en dum Mac-bruger, og
jeg er jo ikke vant til virus. Naturligvis starter man straks med at
pille ved harddisken, trække lidt data ud og så slette alt med risiko
for, at det ikke kan gendannes. Det er ikke sådan lige at installere et
program til Windows uden installeren, men blot med de løse filer. Og der
er noget med, at der er kommet en masse opdateringer på nettet, så det
er ikke sådan lige at installere det fra cd.

> [...]
> "Network" hvor du kan tilkoble dine klienter. Herefter vil klienterne
> dukke op i "Volume Selection" hvor du vælger hvilke kilder der skal

Og så får jeg altså en backup på Luna? Det er jo også meget godt. Jeg
havde også overvejet, om jeg kunne have en kopi af min hjemmemappe på
Luna og så synkronisere den med Aske med jævne mellemrum. Men det er nu
ikke livet om at gøre. En backup er også fin. Hvis jeg så også har en
backup på den eksterne disk og brænder cd'er, så må jeg da være sikret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 17-12-03 05:03

> Du behøver ikke fortælle mig det hele. Så er det jo slet ikke spændende
> at læse manualen. Det er jo som at læse en kriminalroman, hvor man
> kender morderen.

Jeg; en morskabsmorder. Du kan da i det mindste få fornøjelse af at
læse manualen højt for Mitch. ved næste møde på terassen (Sidder du i
døråbningen?). Han nægter jo katagorisk at læse manualer - osse når det
er nødvendigt.

> Og så får jeg altså en backup på Luna?

korrekt, der er jo plads. FW disken er nok for lille.

> Jeg havde også overvejet, om jeg kunne have en kopi af min hjemmemappe
> på Luna og så synkronisere den med Aske med jævne mellemrum.

Synkronisering er ofte noget juks, i al fald hvis du vil kunne arbejde
fra den på Luna også. Du skal i hvert fald lave en del undtagelser,
for at det ikke bliver et irritationsmoment.
Envidere er synkronisering ikke inkremental backup, dvs at du riskerer
at flytte alle dine fejl40 med over på Luna, og tro at den hellige gral
er velbevaret. Kan du ikke nøjes med din .mac synkronisering og imap?

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-12-03 09:03

> [...]

> læse manualen højt for Mitch. ved næste møde på terassen (Sidder du i
> døråbningen?). Han nægter jo katagorisk at læse manualer - osse når det

Jeg læste den højt for ham ved sidst klubmøde. Desværre blev turen til
London aflyst pga. afbud, og mødet d. 10/12 blev også aflyst.

> korrekt, der er jo plads. FW disken er nok for lille.

Det går endnu. Så mange digitale billeder har jeg ikke taget. Det er
mere det, at den larmer.

> [...]
> at flytte alle dine fejl40 med over på Luna, og tro at den hellige gral
> er velbevaret. Kan du ikke nøjes med din .mac synkronisering og imap?

Jeg skal ikke arbejde på Luna. Den larmer! Og børneværelset bruges også
til børn, som også larmer. Den skal kun være der som backup, hvis min
PowerBook går i stykker eller bliver stjålet. Så var det jo dejligt
nemt, hvis jeg bare kunne tænde Luna og straks have alle mine
dokumenter. Men en backup kan jo også pakkes ud på Luna, går jeg ud fra.
Imap er jo også godt.
Hvad mener du med .Mac synkronisering? Jeg har jo kun 100 MB, og
de skal også bruges til hjemmesider og den slags. Hele min hjemmemappe
kan derfor ikke være der, og skal jeg købe så meget plads, så bliver det
halvdyrt. Men jeg skal måske bare nøjes med at have de vigtigste ting på
..Mac? Jeg har prøvet at have en kopi af iDisk liggende på computeren,
som Panther kan, men så kørte der en proces, som tog en masse CPU-kraft.
Jeg slog den derfor fra. Måske har jeg bare været uheldig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 17-12-03 14:41

> Jeg læste den højt for ham ved sidst klubmøde.

Skulle han diciplineres og have vedtægterne læst højt?

> Den skal kun være der som backup, hvis min PowerBook går i stykker
> eller bliver stjålet. Så var det jo dejligt nemt, hvis jeg bare kunne
> tænde Luna og straks have alle mine dokumenter.

Selvfølgelig, du kan evt. nøjes med at spejle dine dokumenter - eks
via Retrospects "Duplicate" funktion. (den kan også scriptes og
afvikles automatisk). Sådan en fuld kopiering tager selvfølgelig tid,
især på en 11Mbit lufthavn, så den vil ikke være rar at at have
kørende daglig.

> Men en backup kan jo også pakkes ud på Luna, går jeg ud fra.

Det kan den også.

> [...]
> kan derfor ikke være der, og skal jeg købe så meget plads, så bliver det
> halvdyrt. Men jeg skal måske bare nøjes med at have de vigtigste ting på

Med iSync kan du via .mac synkronisere din adressebog, dine kalendere og
dine safari bogmærker mellem flere maskiner, så de altid er up to date.
Mail skal jo ikke synkroniseres da du bruger imap. Det bruger kun
nogen få MB på din iDisk, og fungerer fantastisk godt.

> Jeg har prøvet at have en kopi af iDisk liggende på computeren,
> som Panther kan, men så kørte der en proces, som tog en masse CPU-kraft.
> Jeg slog den derfor fra. Måske har jeg bare været uheldig.

Det tror jeg ikke, det er også min (meget korte) erfaring med webdav
spejlet.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-03 19:16

> Renault'en for MIch.'s vedkommende. Som Peugeot-kører og dermed medlem
> af PSA-gruppen, som også omfatter Citroën, må jeg tage skarpt afstand
> fra enhver sammenligning med det tidligere statsstøttede Renault.

Hov, du der, det var sgu' da ikke staten der støttede mit indkøb af
Renaulten. Den tilhørte en dansk bank i flere år

PS: har haft flere Citroën'er end Renault'er.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-03 21:42

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Hov, du der, det var sgu' da ikke staten der støttede mit indkøb af
> Renaulten. Den tilhørte en dansk bank i flere år

Det var den franske stat, som støttede fabrikken.

> PS: har haft flere Citroën'er end Renault'er.

Jeg omgås dig jo også endnu.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-03 00:17

> Det var den franske stat, som støttede fabrikken.

Tjah, den franske stat har skiftet retning fra sådan noget støtte noget
- hvad hed det? - Minitel ? - til en afstandstagen fra det alt
dominerende software.

Men de kunne nu godt have sendt en check til indkøbet af min lille
Sports_Clio.

Den med tørklædeforbud, som de er ude med lige nu, er ikke rigtigt
noget, der rimer med venlige og tolerante Mac-folk, vel?

Nå, men inden vi bliver futtoget over i noget andet, vil jeg da bare
sige, at fransk mad er godt. Det er rafineret, det er spændende, det
smager godt, og derfor er det sådan lidt Mac-agtigt, ik ?
På den anden side: det italienske køkken? Med de enkle råvarer og simple
(men langvarende tilberedning) er måske endu mere Mac-agtigt?

Hold da kæft hvor jeg kan få det her langt væk fra Sikler og
bilanalogier? Kan jeg blive tilgivet for alle mine OT-indlæg?

> Jeg omgås dig jo også endnu.

Det er sgu da sjovt, at du siger det. Vi var jo desværre nødt til at
aflyse mødet den 10.
Har du kigget ude i din personlige (bus)terminal for nyligt? Der er
meget koldt derude og jeg kan ikke få forbindelse til dit netværk.

Prøver at holde varmen med et par tæpper og et lag terminalsnask.
Mortens bakskuld bliver derimod kolde:

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 11:16

> [...]

> Tjah, den franske stat har skiftet retning fra sådan noget støtte noget
> - hvad hed det? - Minitel ? - til en afstandstagen fra det alt

Frankrig er noget specielt. Men er det ikke også godt, at de holder på
det nationale i stedet for nærmest at være en forstad til USA? Minitel
var da også en fin idé. Det var mig bekendt det eneste sted i verden,
hvor den slags fungerede. Her i Danmark lavede man noget lignende, men
det blev da en fuser.

> Men de kunne nu godt have sendt en check til indkøbet af min lille
> Sports_Clio.

Jeg tror, Clio er for ny til at nyde godt af statsstøtten.

> Den med tørklædeforbud, som de er ude med lige nu, er ikke rigtigt
> noget, der rimer med venlige og tolerante Mac-folk, vel?

Så vidt jeg ved, er tørklædeforbudet ikke vedtaget. Men det kan jo også
ses som en frihed, at folk ikke skal være tvunget af deres religion til
at have en speciel påklædning på. Mange mener jo også, at de unge piger
direkte eller indirekte påtvinges tørklædet. Desuden har man jo i
Frankrig det princip at staten og dermed f.eks. skolen er verdslig. Den
er ikke underlagt nogen religion. Der er ikke religionsundervisning i
skolen. Det er vel også en form for frihed. Det må da være lidt
underligt for den visse steder meget store andel indvandrere fra
muslimske lande at skulle sidde i en dansk skole og lære
kristendomskundskab.

> [...]
> På den anden side: det italienske køkken? Med de enkle råvarer og simple
> (men langvarende tilberedning) er måske endu mere Mac-agtigt?

Rolf Sørensen har da også fortalt, at cykelhold ofte foretrækker at køre
løb i Italien, da maden altid er god. Det gælder også på de billige
hoteller, som små hold har råd til. I Frankrig kan maden være elendig,
siger han.

> Hold da kæft hvor jeg kan få det her langt væk fra Sikler og
> bilanalogier? Kan jeg blive tilgivet for alle mine OT-indlæg?

Det er vi vist vant til. Jeg er jo ikke meget bedre.

> Har du kigget ude i din personlige (bus)terminal for nyligt? Der er
> meget koldt derude og jeg kan ikke få forbindelse til dit netværk.

Nej, men jeg har slået min firewall fra i forsøg på at få mine to
computere til at tale sammen. Så nu er der åbent for hackere.

> Prøver at holde varmen med et par tæpper og et lag terminalsnask.
> Mortens bakskuld bliver derimod kolde:

Du må da gerne komme ind at prøve vores nye cappuccinomaskine.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-12-03 22:53

> Du må da gerne komme ind at prøve vores nye cappuccinomaskine.

Må jeg tage Christian Bechd med?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 00:02

> Må jeg tage Christian Bechd med?

Selvfølgelig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 16-12-03 09:16

> [...]
> var da også en fin idé. Det var mig bekendt det eneste sted i verden,
> hvor den slags fungerede. Her i Danmark lavede man noget lignende, men

Minitel'en fungerede skam også i Danmark. FDB brugte i en årrække
systemet til kommunikation med butikkerne. Min far var fx helt vild med
at finde små restpartier, som han kunne få til ingen penge. Et godt og
stabilt system, hvor man også var fri for alt grafikpjanket.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-03 19:16

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det ved jeg ikke noget om men fylder ?r naeste loerdag.

Tillykke med det. Så er du vist Skytte

> f?j, jeg ved snart ikke hvem der er faelest, dig eller bechd - maaske
> i er en og samme person? Har i altid raketstyret monteret paa Citroen'en?

Det er helt ubetinget Bechd, der er den fæleste Jeg er sikker på, at
institutkaffe er fælere end små flade fisk stegt let i smør !

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 15:36

> Det er helt ubetinget Bechd, der er den fæleste Jeg er sikker på, at
> institutkaffe er fælere end små flade fisk stegt let i smør !

jeg er stadig ikke ovebevist, hælder nærmere til at i er en og samme
person.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-03 19:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg er stadig ikke ovebevist, hælder nærmere til at i er en og samme
> person.

Du kan hælde fra nu og til nytårsaften 2010/11 Jo mere du hælder til
dén overbevisning, jo fælere bliver Bechd - tror jeg. Og så slipper jeg
jo for at være fæl.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 20:39

> Du kan hælde fra nu og til nytårsaften 2010/11 Jo mere du hælder til
> dén overbevisning, jo fælere bliver Bechd - tror jeg. Og så slipper jeg
> jo for at være fæl.

interessant dr. Jekil and Mr. Hyde - omend /lidt/ skitzzo, forstår godt
hvorfor henrik kun vil lade dig surfe fra terassen.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-03 23:14

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> interessant dr. Jekil and Mr. Hyde

Kender de to hinanden?

> - omend /lidt/ skitzzo, forstår godt
> hvorfor henrik kun vil lade dig surfe fra terassen.

Hvis jeg også er en dr., så er jeg da kollega?! Hvorfor vil han så kun
lade mig sidde ude i kulden på kaffe-rassen?

Kunne i et svagt øjeblik ikke lige lade være med at påtage mig et for
længe siden aflagt job

--
venlig hilsen, Dr. Jekil, eller dr. Rekyl,
eller ?

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 03:56

> Kender de to hinanden?

Ja de ved det bare ikke, kanske derfor det ikke e rmuligt for dig og
bechd at mødes.

> Hvis jeg også er en dr., så er jeg da kollega?! Hvorfor vil han så kun
> lade mig sidde ude i kulden på kaffe-rassen?

navnet, det er navnet der tæller... se bare:

> Kunne i et svagt øjeblik ikke lige lade være med at påtage mig et for
> længe siden aflagt job

Du skal være velkommen, som tidligere nævnt er arbejdsmiljøet blevet
væsenligt forbedret, siden du sidst var på job.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-12-03 23:31

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ja de ved det bare ikke, kanske derfor det ikke e rmuligt for dig og
> bechd at mødes.

Det har været meget, meget svært, og det er ikke lykkedes endnu. Men nu
har jeg fået mail fra Mr. Hyde (aka Bechd) - hov, måske sidder jeg bare
og mailer til mig selv? :)

> Du skal være velkommen, som tidligere nævnt er arbejdsmiljøet blevet
> væsenligt forbedret, siden du sidst var på job.

Det var sgu' også nogle elendige betingelser og en elendig løn. Men Ka'l
er måske tilfreds med de nuværende betingelser?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 18-12-03 01:03

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Det har været meget, meget svært, og det er ikke lykkedes endnu. Men nu
> har jeg fået mail fra Mr. Hyde (aka Bechd)

Prøv med terapi.

> Det var sgu' også nogle elendige betingelser og en elendig løn. Men Ka'l
> er måske tilfreds med de nuværende betingelser?

Svin Auken ville være stolt: mindre støj, mere benplads, der er rent,
aircondition og tilmed et dejligt panoramavindue.

--
/morten...

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-12-03 01:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Svin* Auken ville være stolt: mindre støj, mere benplads, der er rent,
> aircondition og tilmed et dejligt panoramavindue.

Så ansæt da ham. Hvis loftshøjden da er tilstrækkelig.

Nå, nej, han har jo et job. Ikke engang, når han rejser sig fra stolen,
er han i fare for at skrabe suffitterne.

Tadstefjel eller skal du med futtoget over i #.poli(UHA)tik ? Nej,
vel, de fatter næppe dit vid

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Karl Antz

Dato : 18-12-03 09:02

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Det var sgu' også nogle elendige betingelser og en elendig løn. Men Ka'l
> er måske tilfreds med de nuværende betingelser?

.... jeg har altid haft ry for at være konfæiktsky ...

(^-^) ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-03 08:33

Henrik Münster wrote:

> Den er til en 2,5" harddisk. Det er godt nok et billigt kabinet, men den
> lave pris skyldes sikkert, at der ikke er nogen strømforsyning med. Den
> skal have strøm over USB-stikket. Det foresvæver mig, at jeg har hørt

Sådan en tror jeg jeg skal have til min aflagte 3Gb disk. Det med der
ikke er ekstern strømforsyning er en god ting, og en af de ting jeg
virkelig var irriteret over ved den eksterne FW-disk vi købte.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 11:43

Thorbjorn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Sadan en tror jeg jeg skal have til min aflagte 3Gb disk. Det med der
> ikke er ekstern stromforsyning er en god ting, og en af de ting jeg
> virkelig var irriteret over ved den eksterne FW-disk vi kobte.

desvaerre har den ikke FW port, og din PB har ikke USB2, saa overvej
det grundigt. 30GB paa USB1 kan vaere stygt.

--
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-03 12:29

Morten wrote:

> desvaerre har den ikke FW port, og din PB har ikke USB2, saa overvej
> det grundigt. 30GB paa USB1 kan vaere stygt.

1) Det er en 3 Gb disk
2) Jeg bruger ikke Mac for tiden.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-03 12:50

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> 1) Det er en 3 Gb disk
> 2) Jeg bruger ikke Mac for tiden.

Og det er jeg egentligt ret ked af :\ Jeg er ret sikker på at min næste
maskine bliver en bærbar Mac, men der går nok et par dage endnu.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Christian Bech

Dato : 10-12-03 13:21

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Og det er jeg egentligt ret ked af :\ Jeg er ret sikker på at min næste
> maskine bliver en bærbar Mac, men der går nok et par dage endnu.

Hvad blev der af TiBook'en?

Er du køber til en bærbar Delle?

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-03 13:50

Christian Bech wrote:

> Hvad blev der af TiBook'en?

Den blev på den gamle pind.

> Er du køber til en bærbar Delle?

Ikke når man tænker på din lemfældige omgang med institutkaffe.

Det skal dog siges at Eclipse kører meget bedre under Windows.
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Christian Bech

Dato : 10-12-03 14:23

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Den blev på den gamle pind.

Højsa! Er der ikke noget du har lemt at fortælle?

> Ikke når man tænker på din lemfældige omgang med institutkaffe.

Tale om institutkaffe er vist uønsket i gruppen, så vi må hellere holde
dette non-topic i privat mail.

> Det skal dog siges at Eclipse kører meget bedre under Windows.

Det gør internettet også, men det tror jeg alligevel ikke, der er kommet
for at blive.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-03 09:01

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Tale om institutkaffe er vist uønsket i gruppen, så vi må hellere holde
> dette non-topic i privat mail.

Tillad mig dog lige at henvise til Message-ID:
<tnmb2vct7ugr8bj7f1bnlhqg0emmlgqc8m@4ax.com>

Der er altså et stykke tid endnu, inden jeg skal indfri mine løfter
overfor dig og Mich.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-12-03 11:51

Christian Bech wrote:

> Tillad mig dog lige at henvise til Message-ID:
> <tnmb2vct7ugr8bj7f1bnlhqg0emmlgqc8m@4ax.com>
>
> Der er altså et stykke tid endnu, inden jeg skal indfri mine løfter
> overfor dig og Mich.

Nøh, for den januar der henvises til er den forgangne.

Caféer eller værtshuse i Århus C er bare i orden.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-03 20:34

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Nøh, for den januar der henvises til er den forgangne.
>
> Caféer eller værtshuse i Århus C er bare i orden.

Nå, Christian og Thorbjørn, hvad siger I til i morgen, fredag, Café
Viggo, kl. 15,30 (eller måske 16,30 hvis det passer bedre?)

En 'skrub-hjem-espresso' ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-12-03 08:46

Mich. Ottosen wrote:

> Nå, Christian og Thorbjørn, hvad siger I til i morgen, fredag, Café
> Viggo, kl. 15,30 (eller måske 16,30 hvis det passer bedre?)

1) Jeg aner ikke hvor Café Viggo ligger.
2) Lige præcis i dag (hulens kort deadline) kan det ikke lade sig gøre
da jeg allerede har en anden aftale på det tidspunkt.

Bekagler.

Onsdag i næste uge er et meget bedre bud.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-03 13:31

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> 1) Jeg aner ikke hvor Café Viggo ligger.

Den ligger på Åboulevarden, tæt ved Clemensbro. Varieret kaffeudbud

> 2) Lige præcis i dag (hulens kort deadline) kan det ikke lade sig gøre
> da jeg allerede har en anden aftale på det tidspunkt.
>
> Bekagler.

Ja, det er jo min fjel. Men der dukkede lige den mulighed op, da du
udfordrede

Men OK, vi afblæser (Bechd har heller ikke ladet høre fra sig, såååå ...
jeg bliver da lidt alene på Viggo)

> Onsdag i næste uge er et meget bedre bud.

Da kan jeg ikke. Øv.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 12-12-03 14:10

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Den ligger på Åboulevarden, tæt ved Clemensbro. Varieret kaffeudbud

Dataloger kan som regel kun finde fredags- eller kollegiebaren

> Ja, det er jo min fjel. Men der dukkede lige den mulighed op, da du
> udfordrede
>
> Men OK, vi afblæser (Bechd har heller ikke ladet høre fra sig, såååå ...
> jeg bliver da lidt alene på Viggo)

Jeg kan desværre heller ikke.

> Da kan jeg ikke. Øv.

heller ikke jeg.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-12-03 19:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Dataloger kan som regel kun finde fredags- eller kollegiebaren

Når du nu har buddet om at være sammen med 'rigtige' Macfolk?

> Jeg kan desværre heller ikke.

Jeg nåede da alligevel at komme på Viggo og fik en hulens god kop
espresso. I godt selskab = min kones selskab. Lige inden vi skulle nå et
møde klokken 14.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 16-12-03 09:16

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Når du nu har buddet om at være sammen med 'rigtige' Macfolk?

HEY! Jeg er humanist. Det er T-bjørn der er datalogen.

Jeg fik... ja, gæt hvad.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-12-03 10:11

Christian Bech wrote:

> HEY! Jeg er humanist. Det er T-bjørn der er datalogen.

Og jeg har slet ikke fået brugt min signatur i år. Oh well.

http://groups.google.com/groups?selm=kkfztbikad.fsf%40mimer.null.dk

> Jeg fik... ja, gæt hvad.

Den var sikkert kold.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-12-03 23:31

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Og jeg har slet ikke fået brugt min signatur i år. Oh well.

Nå, men så bliver vi jo to humanister mod en datalog :)

> Den var sikkert kold.

Jeg vil afstå mig fra at gætte, men jeg kommer helt automatisk til at
tænke på et folkeligt rim:

"Kold kxx og vandgrød,
frossen pxx på franskbrød"

(ukendt forfatter)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 23:55

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Er du kober til en baerbar Delle?

der kan man se hvor ond du er, proever at goere en stakkels Thorbjoern
med abstinenser til haeler.

--
Morten

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 23:54

> Og det er jeg egentligt ret ked af :\ Jeg er ret sikker pa at min naeste
> maskine bliver en baerbar Mac, men der gar nok et par dage endnu.

saelg konen!

--
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-12-03 11:54

Morten wrote:

> saelg konen!

Det har jeg ikke været gift længe nok til. Spørg selv de gråhårede
personager her i gruppen, hvor længe man skal være gift inden det kan
komme på tale.

Man hører tydeligt det er en ungkarl der taler.
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten

Dato : 11-12-03 13:02

> Det har jeg ikke vaeret gift laenge nok til. Sporg selv de graharede
> personager her i gruppen, hvor laenge man skal vaere gift inden det kan
> komme pa tale.

nu mente jeg helt bogstaveligt at hun skulle saelges.

> Man horer tydeligt det er en ungkarl der taler.

ja desvaerre

--
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-12-03 08:47

Morten wrote:

> nu mente jeg helt bogstaveligt at hun skulle saelges.

Den slags går hun vist ikke ind for.

> ja desvaerre

Med al den tid du har, kan du så ikke fikse dit tegnsæt?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 07:13

> Den slags går hun vist ikke ind for.

Nu må du beslutte dig, vil du virklig gerne ha' en ny PB?

> Med al den tid du har, kan du så ikke fikse dit tegnsæt?

Jeg har forsøgt, men der er åbenbart en fejl i tin 1.7.2 (unstable),
der gjorde at den ikke respekterede sine egen indstillinger

nedgradering til 1.6.2 hjalp tilsyneladende

--
Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-12-03 11:53

Morten wrote:

> Nu må du beslutte dig, vil du virklig gerne ha' en ny PB?

Jo. Men ikke _så_ gerne.

> nedgradering til 1.6.2 hjalp tilsyneladende

Der kommer i hvertfald danske bogstaver igennem. ELlers må du lære C.
Og fikse det.

Alternativt kan du få dig en kone, så du ikke kommer med sådan nogen
forslag en anden gang.

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 15:35

> Jo. Men ikke _så_ gerne.

Fortæl det til hende, så bliver hun glad.

> Der kommer i hvertfald danske bogstaver igennem. ELlers må du lære C.
> Og fikse det.

Det er vist svært for mig, desuden virker 1.62 tilfredsstillende.

> Alternativt kan du få dig en kone, så du ikke kommer med sådan nogen
> forslag en anden gang.

jeg leder skam.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-03 19:10

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg leder skam.

Det var som syv ... har du fundet ud af, at der er noget i din verden,
der hedder Google ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 20:37

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Det var som syv ... har du fundet ud af, at der er noget i din verden,
> der hedder Google ?

kan man gifte sig med det?

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-12-03 23:14

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> kan man gifte sig med det?

I rest my case. Nu er vi vist ude i noget tværplatforms-noget

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen,
fhv. ægteskabsmægler

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 03:52

> I rest my case. Nu er vi vist ude i noget tværplatforms-noget

det lykkedes, Mitch. den onde giver op.

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-12-03 23:31

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> det lykkedes, Mitch. den onde giver op.

Det er da kun fordi det er noget med tværplatform, de andre paltforme
kender jeg ikke meget til. Men jeg er jo en ørn til Mac, som du véd

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 18-12-03 01:03

> Det [SNIP]

øv... har du et reboot relæ?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-12-03 00:31

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> øv... har du et reboot relæ?

Aner det ikke. Men hvis du mener noget rebook, så har ja da vist en
gammel sko, der hedder noget lignende. Den må du gerne få (sammen med et
par flade), og hold _så_ op med at påstå, at jeg er "ond"

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 07-01-04 19:48

> [...]

> gammel sko, der hedder noget lignende. Den må du gerne få (sammen med et
> par flade), og hold _så_ op med at påstå, at jeg er "ond"

Bechd = ond (enig?)

Du = Bechd

ergo må du være ond.

(nu du nægter at "et par flae" kan være en ondsindet handling, truslen
om gamle sure gummisko forstærker blot min mistanke)

--
Morten

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-01-04 23:23

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Bechd = ond (enig?)

ja

> Du = Bechd

nej, og det er Bechd næppe heller. Men det kan han nok ikke svare på nu
- han er anderswo engagiert.

> ergo må du være ond.

så ikke

> (nu du nægter at "et par flae" kan være en ondsindet handling, truslen
> om gamle sure gummisko forstærker blot min mistanke)

Jeg er en god og mild og giver gerne gaver. Og for at vise mit milde
sindelag vil jeg ønske dig godt nytår, Morten.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 23:53

> 1) Det er en 3 Gb disk

aha.

> 2) Jeg bruger ikke Mac for tiden.

foej! fik du til sidst oedelagt din PB helt?

--
Morten

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-12-03 09:23

karl@antz.dk (karl antz) writes:
>jeg har altid haft ry for at være konfæiktsky ...

Sdavefjel; det hedder konfektsky

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Karl Antz

Dato : 18-12-03 09:48

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> konfektsky

.... kan jeg ikke påstå jeg er - hvilket min mave desværre beviser
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th