Rookie spørgsmål; mac med windows???
Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 19:09

Hej - jeg håber ikke, jeg bli'r for flabet med følgende spørgsmål; Kan man
købe en Mac og så installere Windows-software (på en eller anden måde)??
Problemet er, at jeg altid har brugt Windows-software, og kender det ud og
ind. Men Mac'en er bare så meget federe på designsiden, og derfor vil jeg
gerne have fingre i en hybrid..
Er der en mulighed?

Anders

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-11-03 19:45

"anders" <anders v thomsen> wrote:

> [...]
> ind. Men Mac'en er bare så meget federe på designsiden, og derfor vil jeg

Du vil kunne afvikle windows programmer i en emulator. Det fede ved en
mac er dens software og styresystem. Hvis du ikke vil benytte det syntes
jeg det er en dårlig ide!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 20:15

> Du vil kunne afvikle windows programmer i en emulator. Det fede ved en
> mac er dens software og styresystem. Hvis du ikke vil benytte det syntes
> [...]

aha - hvis man nu ikke synes, at mac-software og styresystem er fantastisk,
har man så nogle muligheder? Hvis det skal være en "mac-kasse", der er
"udenom". Jeg tænker på den der 17 tommers bærbar - designmæssigt har jeg
endnu ikke fundet noget tilsvarende hos en pc-producent.

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-11-03 21:15

In dk.edb.mac, anders <anders v thomsen> wrote:

> aha - hvis man nu ikke synes, at mac-software og styresystem er fantastisk,
> har man s? nogle muligheder?

Nej.

Du kan til gengæld fint installere Linux på den.

"This must be a Thursday,' said Arthur to himself, sinking low over
his beer. 'I never could get the hang of Thursdays."

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-03 23:26

anders wrote:

> man

> aha - hvis man nu ikke synes, at mac-software og styresystem er fantastisk,
> har man så nogle muligheder?

Med OS X.3 Panther tror jeg, du vil finde, at det er både bedre og
hurtigere end selv med det mest avancerede på en Wintel. Og efter
sigende - og hvad der ellers står på MS's hjemmeside, så skulle den nye
VirtualPC 7 være mere end 50% hurtigere end hidtil. Dvs., du vil kunne
afvikle Windows software i en hæderlig hastighed. - Og så får du jo
muligheden for dels at beholde dit Win software, dels at skife til c
versionerne efterhånden.

- Endelig kunne du jo, hvis du ikke kan lide OS X, - smide fx. en
Mandrake Linux på den også, så du får 3 styresystemer at vælge imellem.

> Hvis det skal være en "mac-kasse", der er
> "udenom". Jeg tænker på den der 17 tommers bærbar - designmæssigt har jeg
> endnu ikke fundet noget tilsvarende hos en pc-producent.

Fuldstændig enig. - Den, der kommer nærmest er vel nok sonys Vaio, men
den laves jo ikke med en 17" skærm. - Og hvis du tænker på at tage
indmaden ud af Mac'en og putte Wintel ind istdet, så nej, det kan ikke
lade sig gøre.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Thomas (8260)

Dato : 16-11-03 11:37

Hvis du absolut ikke vil anvende Mac OS X, så kan du måske købe en
gammel power-mac og indbygge din pc i kabinettet.

Har hørt at nogle pc-(lad os kalde dem entusiaster), har indbygget
pc'ere i mac-towers da de er nemmere at bære med rundt til netparties og
ser langt federe ud end de grå pc'ere.

Thomas

PS: Alle programmer fåes da også til mac'en? Jeg selv er switched.
Spiller da også via nettet med nogle af mine windåse-venner