News reader
Fra : mbi

Dato : 12-11-03 22:41

I øvrigt... Hvilken newsreader bruger i? Jeg synnes ikke jeg kan finde en
ordentlig en til mac - er det måske noget Jobs ikke synes vi skal (læse
news)?

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 22:56

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> I øvrigt... Hvilken newsreader bruger i? Jeg synnes ikke jeg kan finde en
> ordentlig en til mac - er det måske noget Jobs ikke synes vi skal (læse
> news)?

FLAMEWAR!!!!!!!!!!

Ahem! Vi er nogle få, der er meget glade for et lille tysk program, der
hedder MacSOUP [dukker sig hurtigt]. Ellers er der vortesvinet og flere
andre. Skal det være mere seriøst, så skal man over i Unix, men jeg kan
ikke lige huske, hvad de hedder det. Er det Gnu, Pan og sådan noget?

<http://www.mothsoft.dk/macsoup.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : mbi

Dato : 12-11-03 23:09

On 12/11/03 22:56, in article 1g4c28m.1jh9fmq1nv7qd5N%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> andre. Skal det være mere seriøst, så skal man over i Unix, men jeg kan
> ikke lige huske, hvad de hedder det. Er det Gnu, Pan og sådan noget?

Ehmmm... Jeg har faktisk en hel lovlig version af Entourage. Det hele ser
fint ud bortset fra at jeg ikke kan få threads til at ligge samlet... Har
prøvet Thoth - men det er slemt... Mærkeligt at lige nyheder skulle være et
problem på en Mac!?

Fra : Anders Krøyer

Dato : 12-11-03 23:24

> [...]
> prøvet Thoth - men det er slemt... Mærkeligt at lige nyheder skulle være et

MT-NewsWatcher synes jeg er personligt er et fint og tilmed gratis
program til nyhedsgrupper, minder lidt om eudora og holder fint samlig
på threats.

Anders.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : mbi

Dato : 12-11-03 23:24

On 12/11/03 23:09, in article BBD86E18.4F8%mbi@mbi.dk, "mbi" <mbi@mbi.dk>
wrote:

'
> [...]
> prøvet Thoth - men det er slemt... Mærkeligt at lige nyheder skulle være et

Nu har jeg fundet ud af at man godt kan få messages "Threaded" men så er de
ikke sorteret efter dato og tid. Nej, hvor er det dog irriterende!!!! Giv
mig en Outlook express for OSX...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 12-11-03 23:35

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> [...]
> ikke sorteret efter dato og tid. Nej, hvor er det dog irriterende!!!! Giv

Hvorfor spørge efter råd, hvis du ikke følger dem?
Har du kigget på Henriks glimrende råd, om at prøve MacSOUP.

Prøv at kigge headere igennem herinde og se hvor mange, der bruger netop
suppen.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : mbi

Dato : 13-11-03 00:22

On 12/11/03 23:35, in article 1g4c43m.1mjnuv6g6nli8N%spam@events.dk, "Preben
Bødker Nielsen" <spam@events.dk> wrote:

> [...]
> Har du kigget på Henriks glimrende råd, om at prøve MacSOUP.
>
> Prøv at kigge headere igennem herinde og se hvor mange, der bruger netop
Hmmm... Det er det du mener man skal - følger et glimrende råd. Men det
kunne jo være at der var andre der mente andet end du gør. Har prøvet
MacSOUP - ikke nemt - kan ikke få nogle artikler frem. Prøver lige Mozilla -
kender den fra Linux. Ellers undrer jeg mig altså voldsom (som en ny Mac
bruger) at der ikke findes en newsreader der er defacto standart ligesom det
er outlook express for Windows...

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-03 00:53

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Hmmm... Det er det du mener man skal - følger et glimrende råd. Men det
> kunne jo være at der var andre der mente andet end du gør. Har prøvet
> MacSOUP - ikke nemt - kan ikke få nogle artikler frem.

MacSOUP er lidt anderledes, men vi er mange, der elsker den. Den har en
unik måde at vise tråde på med et trædiagram. Jeg har ikke set det så
godt andre steder. Nogle gange kan det godt betale sig at bruge lidt tid
på at lære at bruge noget nyt, frem for blot at fortsætte med noget, der
minder om det, man er vant til.
MacSOUP er en off-line newsreader. Det var der selvfølgelig mere
behov for i gamle dage, da vi sad med modem-forbindelser. Men der er nu
mange fordele i, at den henter indlæggene ned på harddisken. Det er
meget hurtigere og nemmere at drøne rundt i trådene og at finde gamle
indlæg på den måde. Hvis du ikke kan få artikler frem, har du sikkert
ikke indstillet den rigtigt. Den har sine egne indstillinger og bruger
ikke de globale. Gå ind i MacSOUP/Instillinger/servere, hvis du ikke har
fået indstillet din newsserver.

> Prøver lige Mozilla - kender den fra Linux.

Den er der også mange, der er glade for.

> Ellers undrer jeg mig altså voldsom (som en ny Mac bruger) at der ikke
> findes en newsreader der er defacto standart ligesom det er outlook
> express for Windows...

Hvorfor i himlens navn vil du have en de facto-standard? Hvilken bil er
de facto-standard? Det er da kun en fordel, at der er meget at vælge
imellem.
Hvordan definerer du de facto-standard? Mange regner Windows og
tilhørende Microsoft-programmer for de facto-standard. Selv på Mac
regner mange Office-pakken og Word fra Microsoft som de facto-standard.
I så fald kan man sagtens læse nyhedsgrupper med Microsoft Entourage til
Mac.
Hvis du tænker på, at det er programmer lavet af firmaet bag
styresystemet, så er det faktisk ikke så almindeligt. Det er helt nyt,
at Apple selv har lavet en browser. Det er kun et par år siden, Apple
selv begyndte at lave et e-mailprogram. Ellers har man altid skullet
have programmer fra andre. Apple er også nødt til at gå en balancegang
på det område. Apple vil gerne vise, hvad systemet kan og lave nogle
gode programmer. På den anden side er Apple ikke enerådende som
Microsoft. Apple er afhængig af, at andre vil udvikle produkter til Mac.
Hvis Apple begynder at konkurrere med andre firmaer, bliver de måske
sure og holder op med at lave produkter til Mac. Og så vil Apple nok
ikke overleve så længe.
Til slut må vi nok erkende, at nyhedsgrupper ikke er særligt
populære. Mange nye brugere kender dem slet ikke. De søger i stedet til
forskellige diskussionsfora. Nyhedsgrupper er jo den næstældste
disciplin på nettet efter e-mail. Og den er blevet overhalet indenom af
farver og smarte ting på hjemmesider, som mange nye brugere finder meget
mere tiltrækkende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : mbi

Dato : 13-11-03 10:27

> [...]
> regner mange Office-pakken og Word fra Microsoft som de facto-standard.
> I så fald kan man sagtens læse nyhedsgrupper med Microsoft Entourage til
Den bil, der har et ret, fire hjul, to til tre pedaler, gearkasse og en
motor.
Den mangler bare nogle vigtige ting i Entourage - så som sortering efter
både dato og threads.

> [...]
> Hvis Apple begynder at konkurrere med andre firmaer, bliver de måske
> sure og holder op med at lave produkter til Mac. Og så vil Apple nok

SIkker noget vrøvl... Apple er endnu mere enerådende end M$. Gad vide om
det med browseren og e-mailen ikke er fordi M$ har annonceret at de ikke
vil fortsætte med udvikling af explorer til mac. Desuden er Apple meget
agresiv mht opkøb af andre softwareproducenter. Jeg kan bare nævne
Shake, Final Cut Pro, DVD Studio, Logic. Så de konkurerer på liv og løs
- gad vide om Adobe eller Avid ikke er sure allerede nu

> [...]
> disciplin på nettet efter e-mail. Og den er blevet overhalet indenom af
> farver og smarte ting på hjemmesider, som mange nye brugere finder meget

Du nævner det jo selv. Nyhedsgrupper er så gamle, at man skulle tro det
vare lige til også på en Mac. Det er jo ikke noget Rocket science at
læse news... Der er ikke særlig stor forskel mellem mail programmer
hellere. Desuden, kikker du på forskellige newsreaders f.ex. til Linux
eller Unix, er de stortset ens. I hverfald dem der er X baseret.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-03 01:25

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> [...]
> Shake, Final Cut Pro, DVD Studio, Logic. Så de konkurerer på liv og løs
> - gad vide om Adobe eller Avid ikke er sure allerede nu

Det er på ingen måder vrøvl det Henrik skriver... men det du skriver er
jo også rigtigt. Problemet er jo at man ikke kan sætte lighedstegn
mellem at være enerådende på Wintel platformen og enerådende på Mac
platformen. Når man er enerådende på Wintel har man en monopol lign.
situation, (Læs: M$). Når Apple opkøber Logic (hvilket næppe giver en
monopol lign. situation for musiksoftware) er det nok nærmere fordi de
kan se, at konkurrencen på Mac platformen alene ikke er nok til at drive
produkter frem der kan stå mål med det konkurrencen på Wintel driver
frem. Så hvis Apple skal overleve i konkurrence med Wintel skal der
"andre boller på suppen", hvilket så desværre fører til et lidt ensporet
softwarevalg på Mac'en.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-03 01:23

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Hmmm... Det er det du mener man skal - følger et glimrende råd. Men det
> kunne jo være at der var andre der mente andet end du gør.

Mente skam ikke, at du skulle vælge MacSOUP, fordi vi er nogen, der
anbefaler den, men at man vel bør afprøve de forslag, et spørgsmål
afstedkommer.

>Har prøvet
> MacSOUP - ikke nemt -

Ikke altid en kvalitet i sig selv - at noget er nemt i starten.

>kan ikke få nogle artikler frem.

Så er det jo ikke meget at MacSOUPs kvaliteter du set, hvis nogen
overhovedet.

> [...]
> bruger) at der ikke findes en newsreader der er defacto standart ligesom det

Kan se, at du allerede har valgt Mozilla.
Når vi andre anbefaler MacSOUP, er det jo netop efter en lang
beslutningstid, med afprøvning af ikke defacto programmer.
Spørgsmålet er i øvrigt, om ikke MacSOUP nærmerst er defacto nyhedslæser
her i Mac-grupperne.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : mbi

Dato : 13-11-03 10:00

> Ikke altid en kvalitet i sig selv - at noget er nemt i starten.
Hvor dybsindigt Jeg synes at nemheden er et af de mest brugte
kvalitetsargumenter af Mac folk.

> [...]
> beslutningstid, med afprøvning af ikke defacto programmer.
> Spørgsmålet er i øvrigt, om ikke MacSOUP nærmerst er defacto nyhedslæser

Som du nu kan se i min header prøver jeg nu MacSOUP. Jeg må se...

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 13-11-03 10:49

mbi <mbi@mbi.dk> skrev:

> Jeg synes at nemheden er et af de mest brugte kvalitetsargumenter af Mac
> folk.

Ja, og det gælder da også som hovedregel. Men der kan da sagtens være
undtagelser - Apple kontrollerer jo ikke alle programmer til Mac OS.

MacSOUP er langtfra perfekt. Programmet er ikke altid let at komme i
gang med, da det af og til fungerer på sin egen lidt mærkelige måde, der
til dels skyldes, at det i princippet er lavet som en off-line-læser.
Brugergrænsefladen er desuden gammeldags og kunne være meget mere
overskuelig. MEN: Når først man har vænnet sig til det, er det
uundværligt - specielt dets visning af tråde er enestående (og så vidt
jeg ved ikke bare på Mac), og måden at navigere med det numeriske
tastatur er skøn (overse endelig ikke det).

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-03 19:46

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Som du nu kan se i min header prøver jeg nu MacSOUP. Jeg må se...

Du har tilsyneladende endda betalt for den ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 13-11-03 21:39

Per Rønne <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote:

> Du har tilsyneladende endda betalt for den ...

8¬)

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-03 11:51

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg fundet ud af at man godt kan få messages "Threaded" men så er de
> ikke sorteret efter dato og tid. Nej, hvor er det dog irriterende!!!!

det er de da, de er da bare at klikke på age kolonnen, samtidig med at
du har hak i Group Threads...
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : mbi

Dato : 14-11-03 14:20

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> det er de da, de er da bare at klikke på age kolonnen, samtidig med at
> du har hak i Group Threads...

Nåh? Jeg kan ikke få det til at virke. Det ene ophæver det andet...

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-03 14:28

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Nåh? Jeg kan ikke få det til at virke. Det ene ophæver det andet...

Nu bruger jeg næsten ikke treads, da jeg åbner en besked og bruger det
numeriske tastatuer til at navigere rundt i tråden :) men jeg slog det
til da jeg så dit indlæg, og her kommer den tråd med det nyeste svar til
at lægge øverst (og i tråden lægger det i rækkefølge med det ælste
først)

jeg kan bedst lide at det nyeste indlæg/tråd er øverst, fremfor standard
indstillingen at det er nederst. Det kan du ændre i vinduet nederst til
venstre hvor der "Bodies and Headers" det er en rullemenu, hvor du går
ind under "More Setting" og sætter dit flueben, ved det sted du bedst
kan lide...

Fra : Per Rønne

Dato : 14-11-03 15:01

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Nu bruger jeg næsten ikke treads, da jeg åbner en besked og bruger det
> numeriske tastatuer til at navigere rundt i tråden :)

Threads er det samme som - tråd.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-03 16:10

Per Rønne <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote:

> Threads er det samme som - tråd.
det ved jeg da godt, jeg på lærer at forklarer mig bedre :)

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-11-03 14:35

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Nåh? Jeg kan ikke få det til at virke. Det ene ophæver det andet...

Ja, det funker ikke.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-03 16:10

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Ja, det funker ikke.

jammen det gør det da... se
1g4f3yu.ozr96h1svj98jN%michael.holm@anthro.ku.dk

eller taler vi helt forbi hinanden ??

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-11-03 18:09

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> jammen det gør det da... se
> 1g4f3yu.ozr96h1svj98jN%michael.holm@anthro.ku.dk
>
> eller taler vi helt forbi hinanden ??

Virker nu også fint nok hos mig.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-11-03 21:46

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> jammen det gør det da... se
> 1g4f3yu.ozr96h1svj98jN%michael.holm@anthro.ku.dk
>
> eller taler vi helt forbi hinanden ??

Ja, jeg troede du mente Entourage.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : mbi

Dato : 15-11-03 17:58

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> jammen det gør det da... se
> 1g4f3yu.ozr96h1svj98jN%michael.holm@anthro.ku.dk
>
> eller taler vi helt forbi hinanden ??

Det tror jeg desværre... Jeg vil gerne se dem "Threaded" og samtidigt
sorteret efter dato. Slår du Threaded til, bliver de sorteret alfabetisk
efter emne. Klikker du på dato, forsvinder threading igen. Desuden fandt
jeg et eller andet sted på nettet at det skulle være kommende "feature".

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 15-11-03 18:42

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:
[klip]

> [...]
> efter emne. Klikker du på dato, forsvinder threading igen. Desuden fandt
> jeg et eller andet sted på nettet at det skulle være kommende "feature".

Hos mig kan jeg da bare sortere efter dato og så sætte flueben ved
Grupper tråde igen, så funker det!

Carsten

--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmxPUNKTUMnet

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-03 19:31

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Jeg vil gerne se dem "Threaded" og samtidigt sorteret efter dato.

Hvordan? Se dem efter dato inden for den enkelte tråd? Eller have
trådene sorteret datomæssigt efter roden?

Hvis du gå ind i tråden tråden og nøjes med at trykke på
mellemrumstangenten, så scroller du gradvis ned til bunden af
indlæggene. Er den nået, ryger du automatisk videre til næste artikel i
tråden. Enten et svar på det netop læste eller i det mindste den næste
relevante.

De kræver naturligvis at tråden er markeret.
--
Per Erik Rønne

Fra : Per Rønne

Dato : 13-11-03 06:46

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> Mærkeligt at lige nyheder skulle være et problem på en Mac!?

MacOS har faktisk verdens bedste newsreader. MacSOUP. Det kræver måske
lidt arbejde lige at sætte sig ind i det, men det betaler sig!

Ulemper? Internt kører det MacRoman i stedet for unicode eller latin 1.
Det gør eksempevis at vi ikke kan skrive thorn [som i Thor] eller edh
[som i Odhin]. Eller de fonetiske tegn, som savnes i dk.kultur.sprog.
Eller græske tegn, som savnes i dk.kultur.sprog.klassisk .

Og så kunne man ønske sig mulighed for at forskellige nyhedsgrupper var
tilknyttet forskellige newsservere, og at man kunne arbejde med
»virtuelle nyhedsgrupper]: eksempelvis så man opfattede dk.edb.mac og
dk.marked.privat.edb.mac som én nyhedsgrupper, med en sparet linie i
hovedvinduet .

Men alligevel: den bedste på markedet. Især grundet trævisningen.
--
Per Erik Rønne

Fra : mbi

Dato : 14-11-03 08:54

> [...]

> hovedvinduet .
>
> Men alligevel: den bedste på markedet. Især grundet trævisningen.

Nu har jeg overgivet mig. I har ret. Jeg har meget hurtigt vennet mig
til MacSOUP og det er rigtigt, den er god. Selvfølgeligt er der ting som
kunne være anderledes, med hvor kan man finde det perfekte? Endnu engang
tak for alle kommentarer.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-03 00:17

Henrik!!

Henrik Münster wrote:

> FLAMEWAR!!!!!!!!!!
>
> Ahem! Vi er nogle få, der er meget glade for et lille tysk program, der
> hedder MacSOUP [dukker sig hurtigt].

WRRRRUUUMMMM... så for pokker, jeg ramte ved siden af...

> Ellers er der vortesvinet og flere
> andre.

Hvad er det for et, du kalder for 'vortesvin'?

> Skal det være mere seriøst, så skal man over i Unix, men jeg kan
> ikke lige huske, hvad de hedder det. Er det Gnu, Pan og sådan noget?

Snakker vi ikke OS X? - så er det da ikke ret mange Unix programmer, der
kan køre direkte på X

> <http://www.mothsoft.dk/macsoup.html>

Henrik, - at du dog vil være bekendt at reklamere for den.

- Mogens, - Kan du ikke snart få oversat både Hogwasher og Mt
Newswatcher i de nyeste X-versioner...?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-03 00:53

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> WRRRRUUUMMMM... så for pokker, jeg ramte ved siden af...

Jeg har heller ikke været hjemme i aften. Jeg har været til møde i
Mac-gruppen.

> Hvad er det for et, du kalder for 'vortesvin'?

Det er vist Hogwasher. Jeg kunne ikke lige komme på navnet, men det er
da noget med en gris.

> Snakker vi ikke OS X? - så er det da ikke ret mange Unix programmer, der
> kan køre direkte på X

Jeg mener bare at kunne huske, at da vi for et par år siden talte
news-readere til det dengang nye OS X, var der mange, der brugte noget
Unix-noget i terminalen. Men det er ikke noget, jeg ved ret meget om.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-03 01:16

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Jeg har heller ikke været hjemme i aften. Jeg har været til møde i
> Mac-gruppen.

Nåh, så var det derfor, jeg ramte ved siden af..

> Det er vist Hogwasher. Jeg kunne ikke lige komme på navnet, men det er
> da noget med en gris.

Ok, det er vist for længe siden, jeg har konsultert en tysk ordbog...

> Jeg mener bare at kunne huske, at da vi for et par år siden talte
> news-readere til det dengang nye OS X, var der mange, der brugte noget
> Unix-noget i terminalen. Men det er ikke noget, jeg ved ret meget om.

Tja, - nu du siger det, så er der vist noget om det, men der var da vist
også mange, der ikke fik det til at virke ordentlig. Det er ikke så
længe siden, jeg skulle finde en X-newsreader til en, der var gået på
X-vognen, og der er da efterhånden en del, - også et par stks., der
tidl. kun var ti Unmen som nu også er til X.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-03 21:45

> Ok, det er vist for længe siden, jeg har konsultert en tysk ordbog...

Hog er skam engelsk:

I. hog sb svin; orne, (kastreret:) galt;
(om får), se hoggit;
(om person) svin, gris;
S godstogslokomotiv;
[go the whole hog] tage skridtet helt ud; løbe linen ud;
[behave like a hog] opføre sig som en tølper;
[bring one's hogs to the wrong market] komme til den forkerte; gå
galt i byen;
[live high on the hog] leve flot, flotte sig.
II. hog vb studse, klippe; skyde ryg;
S lægge beslag på mere end der kan tilkomme en af, rage til sig (af);
monopolisere ( fx the discussion);
[hog down] hugge i sig.

Var det ikke David Blangstrup, der engang blev drillet meget med det med
grisen og hans nyhedslæser? Noget med at vaske svinet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-11-03 22:03

> [...]
>

> Var det ikke David Blangstrup, der engang blev drillet meget med det med
> grisen og hans nyhedslæser? Noget med at vaske svinet.

Det er skam en _fed_ newsreader. De har bare ikke fået opdateret
fontsmooth i selve nyheds indlæggene og i det hele taget fået opgraderet
svinet til panter, men det kan man måske godt forstå. Nej, jeg har
snakket med dem, og det har trukket ud af få den nye version færdig.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-03 23:46

> Var det ikke David Blangstrup, der engang blev drillet meget med det med
> grisen og hans nyhedslæser? Noget med at vaske svinet.

Det tror jeg ikke, Henrik. Drilleriet går flere år tilbage i gruppen,
måske to til tre år (?), men hvem det var, der blev punket, kan jeg ikke
huske.
Du må nok ud og google lidt - hvis det skal opklares?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-03 00:05

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> huske.
> Du må nok ud og google lidt - hvis det skal opklares?

Det har jeg ikke tid til, da jeg har brugt aftenen på at sætte en større
harddisk i børnenes Bondiblå iMac 233. Sådan set er det ikke så svært,
men da jeg var igang, skilte jeg blæseren ad og rensede den samt resten
af indmaden. Man kan lige så godt gøre det ordentligt, men det tager
også lidt længere tid. Da jeg så skulle til installere styresystemet,
var det væk. Underligt! Jeg er helt sikker på, at jeg havde det med til
Mac-møde i forgårs. Hvor er det mon forsvundet hen?

<http://www.macworld.com/2001/10/bc/howtoimac/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-11-03 21:49

> Da jeg så skulle til installere styresystemet,
> var det væk. Underligt! Jeg er helt sikker på, at jeg havde det med til
> Mac-møde i forgårs. Hvor er det mon forsvundet hen?

Det er vel sådan et kattedyr, den der Panther? De har det med at strejfe
rundt (om natten), så mon ikke den er løbet ud på en lille romantisk
aftentur? Bare det ikke ender med, at den bliver frugtsommelig

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-11-03 07:37

> [...]
> huske.
> Du må nok ud og google lidt - hvis det skal opklares?

Det var MMmaAajjj! Og det var ganske sjovt. Jeg hoppede først på MacSOUP
da den blev quartz og jeg fandt ud af, hvorfor alle indlæggene forsvandt
efterhånden som man læste dem - og at man kunne se på andre måder også.
Nu synes jeg bare det er smart.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 16-11-03 21:49

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Det var MMmaAajjj!

OK, dét er et overbevisende argument. Må vi så kalde dig ex-hogwasher?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 17-11-03 15:15

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> OK, dét er et overbevisende argument. Må vi så kalde dig ex-hogwasher?

Ikke hvis Hogwasher folkene får taget sig sammen og lavet noget rigtigt
godt. Ellers er jeg ret glad for MacSOUP.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-11-03 01:28

Hej Henrik

Hm, Jeg mener faktisk den opr. hed "Högwasher" - helt tilbage i midten
af 90'erne... - Men det er rigtig nok, at det var David B., der bragte
den op her som modstykke til 'suppedasen'...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-03 02:14

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> Hm, Jeg mener faktisk den opr. hed "Högwasher"

Ho,ho... jeg mener hö, hö... Navnet var åbenbart så grimt at alle spor
er slettet efter det på nettet. Google giver i hvertfald "högwasher" et
rent "nul".

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-11-03 02:36

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ho,ho... jeg mener hö, hö... Navnet var åbenbart så grimt at alle spor
> er slettet efter det på nettet. Google giver i hvertfald "högwasher" et
> rent "nul".

Hvis I bare kunne stave, så blev navne ikke så grimme. Den hedder
selvfølgelig Hogwasher, _ikke_?! Ligesom MacSOÜP, Érüch und Mârtïn.
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-11-03 13:52

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Den hedder
> selvfølgelig Hogwasher, _ikke_?!

Det er jo det den gør, og har nok altid gjort. Pointen var, at ERS
snakkede om tyske ordbøger og alt muligt andet hvorefter programmet
pludseligt havde heddet "Högwasher" en gang midt i '90. (Efter hvad jeg
kan se er version 1.0 fra '97, men lad det nu ligge.)

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-03 12:43

> Jeg mener bare at kunne huske, at da vi for et par år siden talte
> news-readere til det dengang nye OS X, var der mange, der brugte noget
> Unix-noget i terminalen. Men det er ikke noget, jeg ved ret meget om.

Gnus og slrn skulle køre glimrende, men jeg har aldrig selv prøvet.

--
Christian

Fra : Jonas Voss

Dato : 13-11-03 20:12

In dk.edb.mac, Christian Bech wrote:

> Gnus og slrn skulle køre glimrende, men jeg har aldrig selv prøvet.

Jeg har brugt Gnus, slrn og tin siden jeg skiftede til OS X for
halvandet år siden.

Dette er skrevet med slrn, som er installeret på min stationære, mens
min bærbare kører tin.

Gnus virker lige ud af boksen på OS X, mens man skal installere
developer tools/XCode for at få slrn og tin til at fungere da de enten
skal kompileres (tin) eller hentes ned med fink (slrn).

slrn og tin er fantastiske programmer begge to.

<flameshield>
Jeg bruger jed som editor i begge programmer.
</flameshield>

If you're not part of the solution,
you're part of the precipitate. - Steven Wright

Fra : Christian Bech

Dato : 13-11-03 12:43

> Henrik, - at du dog vil være bekendt at reklamere for den.

Hvad er det nu, du har imod MacSoup? Det er muligt, du har forklaret det
før, men jeg kunne ikke finde noget i arkiverne.

--
Christian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-03 14:21

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvad er det nu, du har imod MacSoup? Det er muligt, du har forklaret det
> før, men jeg kunne ikke finde noget i arkiverne.

Åh nej, Christian, dont trick him

"De, der tror de ved det hele,
kan ikke vide, at de ikke gør det."

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 14-11-03 08:51

> Åh nej, Christian, dont trick him

Jeg respekterer skam ERS ret til at hade MacSoup, men siden ERS nu er så
led ved MacSoup kunne det da være rart at høre hvorfor.

> "De, der tror de ved det hele,
> kan ikke vide, at de ikke gør det."

Gu' kan jeg så

--
Christian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-11-03 00:01

Hejsa...

Uha! - Er du klar over, hvad du nu sætter i gang..?

- Men hvis du bruger Mozilla til classic eller X, så har du allerede i
maildelen en rigtig god newsreader også. Det samme gælder, hvis du
bruger Netscape 7.x.

Hvis du tænker på en ren newsreader, så vil jeg klart anbefale enten
Hogwasher eller Mt Newswatcher. Begge findes i både classic og X versioner.

Jeg bruger selv på denne maskine Mozilla 1.2.1, men har også prøvet
Newswatcher, og det vil helt klart blive den, hvis jeg skulle skifte til
en ren newsreader, men da jeg sidder og krydssender mellem forskellige
typer af lister, der er både rene mailinglister, webbaserede, samt
newsgroups, så er jeg nødt til at kunn bruge et program, der kan klare
det hele i én ombæring.

mbi wrote:
> I øvrigt... Hvilken newsreader bruger i? Jeg synnes ikke jeg kan finde en
> ordentlig en til mac - er det måske noget Jobs ikke synes vi skal (læse
> news)?

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : mbi

Dato : 13-11-03 00:37

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> typer af lister, der er både rene mailinglister, webbaserede, samt
> newsgroups, så er jeg nødt til at kunn bruge et program, der kan klare

Der var den... Ikke så svært endda... Mozilla er sagen - den er TOP.
Lige hvad man har brug for - sortering efter dato samt thread. Huhhhh.
Den tog sin tid, men nu er mit valg taget. Tak for alle indspark.

Fra : Peter Theglev

Dato : 13-11-03 08:55

mbi wrote:

> I øvrigt... Hvilken newsreader bruger i? Jeg synnes ikke jeg kan finde en
> ordentlig en til mac - er det måske noget Jobs ikke synes vi skal (læse
> news)?

Mozilla Thunderbird - deeeelig enkelt og overskueligt.

/Peter

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 14-11-03 02:34

Peter Theglev wrote:

> Mozilla Thunderbird - deeeelig enkelt og overskueligt.
>
> /Peter

Ja, men kan du få et nyt vindue frem uden at genstarte thunderbird ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-11-03 11:30

mbi <mbi@mbi.dk> wrote:

> I øvrigt... Hvilken newsreader bruger i? Jeg synnes ikke jeg kan finde en
> ordentlig en til mac - er det måske noget Jobs ikke synes vi skal (læse
> news)?

Hej ukendte

Prøv at kigge her:

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 13-11-03 11:48

> Hej ukendte
>
> Prøv at kigge her:
>
> http://www.gylling.net/macsoup/

I modsætning til på iChat, er du vist noget sent ude i denne tråd, hva
Jesper

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-11-03 15:45

> I modsætning til på iChat, er du vist noget sent ude i denne tråd, hva
> Jesper
>
> /Preben

Rolig nu Preben

Man kan jo ikke være alle vegne