kennelpanik
Fra : Michael Holm

Dato : 11-11-03 10:10

hvad kan skabe kennelpanik ? hvis man har startet op fra panther instal.
disk (1) har fjernet ekstra RAM (15" imac med de indbyggede 125 mb RAM)
??

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-11-03 10:26

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hvad kan skabe kennelpanik ? hvis man har startet op fra panther instal.
> disk (1) har fjernet ekstra RAM (15" imac med de indbyggede 125 mb RAM)
> ??

Hvis du slipper Fat Freddys kat ind i en kennel, kan det helt sikkert
skabe kennelpanik.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 11-11-03 10:33

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Hvis du slipper Fat Freddys kat ind i en kennel, kan det helt sikkert
> skabe kennelpanik.
*LOL*
Godt, du var den første - jeg ku' heller ikke la' vær!
Tirsdagen er lige blevet lidt sjovere
Jens

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-11-03 10:35

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Hvis du slipper Fat Freddys kat ind i en kennel, kan det helt sikkert
> skabe kennelpanik.

Jeg menes at have hørt om at en jaguar har gjort noget lignende, nu osse
en panter, men fat freddy... er du kommet til at røbe dæknavnet for
10.4?! Hm, fat freddy - er du super insider adc-medlem med applecare og
..mac-goder? Jeg vil osse have et iLiv
--
Poul

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-11-03 14:23

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> en panter, men fat freddy... er du kommet til at røbe dæknavnet for
> 10.4?! Hm, fat freddy - er du super insider adc-medlem med applecare og

Har du aldrig hørt om The Fabulous Furry Freak Brothers?! Fat Freddy,
Freewheelin' Franklin og Phineas Freak... og Fat Freddy's kat,
naturligvis!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-11-03 14:43

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Har du aldrig hørt om The Fabulous Furry Freak Brothers?! Fat Freddy,
> Freewheelin' Franklin og Phineas Freak... og Fat Freddy's kat,
Var det dem der "flip-kompagniet" eller sådan fra "american
underground", der røg og horede hele tiden, hvis de kunne?
Jesus, det var tider, da den slags var pinligt at låne på det lokale
bibliotek.
--
Poul

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-11-03 17:43

> [...]

> underground", der røg og horede hele tiden, hvis de kunne?
> Jesus, det var tider, da den slags var pinligt at låne på det lokale

Ja, og så blev de udgivet på dansk som Flipkompagniet, og man kunne købe
dem i Brugsen.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Michael Holm

Dato : 11-11-03 11:12

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Hvis du slipper Fat Freddys kat ind i en kennel, kan det helt sikkert
> skabe kennelpanik.

Tror det er fordi min viv vil havde en hanhund til vores hunhund (anyone
med en han Shi tzu ? ) at jer skrev så flot

Fra : Michael Holm

Dato : 11-11-03 11:14

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

( = kernelpanik :)

> Tror det er fordi min viv vil havde en hanhund til vores hunhund (anyone
med en han Shi tzu ? ) at jer ( = jeg :) skrev så flot

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-11-03 14:23

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Tror det er fordi min viv vil havde en hanhund til vores hunhund (anyone
> med en han Shi tzu ? ) at jer skrev så flot

Sikkert underbevidst. Du forbinder kernel panic med kennel panik og
udtrykker på den måde din indre panik over at skulle have flere Shi
Tzu'er. Eller også er du bange for, at de skider i din Mac. Eller,
du vil hellere have en ny Mac end fodre på 13 Shi(t) Tzu'er.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Peter Perlsø

Dato : 11-11-03 10:49

Michael Holm wrote:
> hvad kan skabe kennelpanik ? hvis man har startet op fra panther instal.
> disk (1) har fjernet ekstra RAM (15" imac med de indbyggede 125 mb RAM)
> ??

Min springerspaniel fortjener det bedste. Og den er sprængfyldt af energi.

--

- Peter Perls¿ - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

"If you have been voting for politicians who promise to give you goodies
at someone else's expense, then you have no right to complain when they
take your money and give it to someone else, including themselves."

-- Thomas Sowell (1992)

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-03 20:39

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hvad kan skabe kennelpanik ?

Hvis jeg hiver USB-stikket ud af min PowerBook, mens den sover, så er
det også en sikker kernel-panic, når den vågner. Jeg kommer nogle gange
til at gøre det ved en fejl. Hvis PowerBook er vågen (eller helt
slukket), sker der ikke noget. Det er med OS X 10.2.8, men jeg vil
prøvet at få tid til at installere 10.3 i morgen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 11-11-03 21:01

> [...]
> slukket), sker der ikke noget. Det er med OS X 10.2.8, men jeg vil
> prøvet at få tid til at installere 10.3 i morgen.

Fik fat i Tech tool 3, og den meldte at der var fejl på ram'en - kom i
tanke om at jeg havde apples hardwaretest cd, og den gav også fejl på
Ram'en så nu skal jeg havde skildt den ad og skiftede den indbyggede Ram
klods !

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 11-11-03 21:56

> [...]
> tanke om at jeg havde apples hardwaretest cd, og den gav også fejl på
> Ram'en så nu skal jeg havde skildt den ad og skiftede den indbyggede Ram

Det er ikke helt gået op for mig, hvad kernel er. Men når der tales om
at hive USB-stik ud, kan jeg fortælle, at min PB G4 10.2.8 ikke altid
kan finde HP 930c-printeren. Så hiver jeg stikket ud og sætter det i
igen. Og så er printeren fundet. I mellemtiden vil PB-en så med
sikkerhed have tabt forbindelse med det trådløse Logitech-tastatur +
mus.
Ang. printer: Tilsyneladende virker printervalg i OS X uafhængigt af, at
jeg vælger anden printer i Classic. Eller er det det, som forvirrer?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 12-11-03 09:01

> Hvis jeg hiver USB-stikket ud af min PowerBook, mens den sover, så er
> det også en sikker kernel-panic, når den vågner.

Utroligt. Min iBook 10.2.8 (og så lang tid jeg kan huske) vågner bare,
konstaterer at f.eks. tegnepladen ikke er forbundet mere, og sover
derefter igen.
Et par sjældne gange sover den ikke bagefter, og det er uheldigt med
låget lukket...
Hvad er det du har på USB'en - en ekstern startdisk?! Så forstår jeg det
lidt bedre
--
Poul

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 10:28

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Utroligt. Min iBook 10.2.8 (og så lang tid jeg kan huske) vågner bare,
> [...]

Jeg kan ikke huske med sikkerhed, hvornår det startede. Men der var
noget bøvl med USB-hubs engang. Var det ved opgraderingen til 10.2.6?

> Et par sjældne gange sover den ikke bagefter, og det er uheldigt med
> låget lukket...
> Hvad er det du har på USB'en - en ekstern startdisk?! Så forstår jeg det
> lidt bedre

Printer, scanner, Palm-cradle, løs ledning til digitalt kamera og Apple
Pro tastatur med mus. Tastaturet kan godt være problemet. Hvis man skal
bruge en PowerBook med lukket låg og ekstern skærm, skal man blot lukke
låget, så den falder i søvn. Derefter sætter man et tastatur i
USB-stikket, og PowerBook vågner med slukket skærm. Måske er det derfor,
den bliver forvirret. Men det er ikke det store problem. Jeg skal blot
sørge for, at PowerBook ikke sover, når jeg tager stikket ind eller ud.
Nu bliver det spændende at se, om Panther ændrer på det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Perlsø

Dato : 12-11-03 10:38

Poul Skovmand Thingholm wrote:

> [...]
> derefter igen.
> Et par sjældne gange sover den ikke bagefter, og det er uheldigt med

Din PowerBook er blevet smittet med offentlig-ansat virus.

Jeg er bange for at der ikke er nogen kur.