WMG Pen Disk - Mac / PC
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 08-11-03 16:06

Hej

Jeg har erhvervet en WMG Pen Disk 128Mb til transport af data mellem
hjem og arbejde. Hjemme har jeg iMac OS 10.2.8 og på arbejde skal jeg
kommunikere med en PC.
På iMac viser WMG kun det der er arkiveret og relateret til iMac og på
PC kun det der er arkiveret og relateret til PC.
Jeg havde forventet, at WMG blot var en transportabel HD der viste alt
hvad der var lagret, uanset på hvilken platform den blev brugt.
Er der en indstilling eller lign. jeg har -misset-, eller kan det
ønskede bare ikke lade sig gøre.

mvh

Michael C.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-03 18:45

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> hvad der var lagret, uanset på hvilken platform den blev brugt.
> Er der en indstilling eller lign. jeg har -misset-, eller kan det

Det kunne være et - formatteringsspørgsmål. MacOS kan læse
Windows-format, Windows kan ikke læse Mac-format.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-11-03 08:36

Per Rønne <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote:

> Det kunne være et - formatteringsspørgsmål. MacOS kan læse
> Windows-format, Windows kan ikke læse Mac-format.

På Pen Disken er der arkiver fra såvel iMac som PC, men på iMac kan jeg
kun se Mac-arkiver (ikke Windows-arkiver) og på PC kun Windows-arkiver.
Tidligere hvor jeg havde mulighed for1.4 disketter (Performer 6400
hjemme og PC på arbejde) var er ingen problemer med at læse -på tværs-.
Så der er nok noget om formateringen, men jeg har ikke formateret i PC
eller iMac, Pen Disken kunne modtage arkiver fra begge med det samme.

mvh

Michael C.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-03 09:27

> [...]

> Så der er nok noget om formateringen, men jeg har ikke formateret i PC
> eller iMac, Pen Disken kunne modtage arkiver fra begge med det samme.

Ja, men det kunne tænkes at Pen Disken virtuelt var opdelt i to diske,
med forskellig formattering.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 09-11-03 11:37

Hej Michael!

Formatter disken på din windowsmaskine og prøv igen.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musikpædagog

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 09-11-03 15:13

> Formatter disken på din windowsmaskine og prøv igen.

Det har jeg nu gjort, men da jeg kom på tegnestuen og inden jeg
formaterede, kunne PC-en læse hvad jeg havde arkiveret fra iMac. Jeg må
have gjort et eller andet.
Efter formateringen arkiverede jeg lidt PC-materiale, og nu hjemme læser
jeg det fint.
Tyder på problemet er løst.

mvh

Michael C.

Fra : Michael Holm

Dato : 10-11-03 13:32

> [...]
> have gjort et eller andet.
> Efter formateringen arkiverede jeg lidt PC-materiale, og nu hjemme læser

Jeg har et PEN drive som ikke bliver mounted på PC selv om den er
formateret til DOS (via mac os 10.2.8 diskutility) hvad diskværktøjer
er det til windows som kan fange den ? så jeg kan prøve at formatere den
fra Win 98 maskinen ?

p.s. den virker på mac X og 9
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 12-11-03 22:06

> [...]
> formateret til DOS (via mac os 10.2.8 diskutility) hvad diskværktøjer
> er det til windows som kan fange den ? så jeg kan prøve at formatere den

På arbejde er det Windows Millennium Edition 2000 (ikke 98 men jeg tror
det må være det samme). Jeg tilslutter Pen og aktivere -denne computer-
og her fremkommer den externe HD, i dette tilfælde som -G- (A til F er
optaget).
Jeg vælger -G- og i, så vidt jeg husker, -rediger- vælger jeg -
formater- og i valg -fuldt-.
Herefter har jeg fuld kontrol over Pen i såvel Mac 10.2.8 som i Windows
som en extern HD.

Håber det hjælper

mvh

Michael C.

Fra : Michael Holm

Dato : 13-11-03 12:28

> [...]
> formater- og i valg -fuldt-.
> Herefter har jeg fuld kontrol over Pen i såvel Mac 10.2.8 som i Windows

jammen den kommer slet ikke frem, hvorimod en anden der ikke er rodet
med kommer frem som du beskriver...

lige som Diskutillity kan se diske som ikke er mounted, er der ikke
noget tilsvarende på windows ?

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 14-11-03 17:02

> jammen den kommer slet ikke frem, hvorimod en anden der ikke er rodet
> med kommer frem som du beskriver...
>
> lige som Diskutillity kan se diske som ikke er mounted, er der ikke
> noget tilsvarende på windows ?
Det ved jeg ikke.

Der fulgte et lille program med (ca. 5,5Mb) - noget med sikkerhed etc. -
til PC-en. Det installerede jeg først, og om dette har haft en
betydning, ved jeg ikke.
Jeg kan sende programmet til dig, hvis du vil prøve.

mvh

Michael C.

Fra : Michael Holm

Dato : 17-11-03 10:44

> [...]
> betydning, ved jeg ikke.
> Jeg kan sende programmet til dig, hvis du vil prøve.

det må du gerne : ftp (at) anthro.ku.dk