Apple ID
Fra : Øivind Arnfred

Dato : 08-11-03 16:06

Tak til Kaj og Ann for jeres indlæg!
Til Kaj: jeg tror ikke min bestilling kom af sted i det hele taget, for
jeg fik ingen tilbagemelding af nogen art. Men skulle det alligevel være
tilfældet må jeg reagere som du har gjort.
Til Ann. Tak for URL'en. Jeg har prøvet den - og kender den som en jeg
også var omkring under jagten.
Den fortæller: "Session time out" og at man kan forsøge med at lukke
browseren ned og genopstarte. Det har jeg prøvet, men uden held. Nå, men
det er på tide at få sagt at jeg har opgivet jagten og i stedet bestilt
"Panther" hos "OfficeLine" i Århus. Det viste sig nemlig at prisen var
helt den samme hos dem som via nettet. Når jeg ikke har gjort det før
skyldes det at jeg mener at have erfaring for at den forretning kan
ligge noget over det øvrige marked i priser. Men altså ikke her.
"OfficeLine" fortalte i øvrigt at der var så meget træk på OS X.3 at de
var kørt tør, så jeg må vente et par dage ekstra på at få den - men på
onsdag!!
Endnu en gang tak for jeres råd!
Mvh
Øivind

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-11-03 21:52

Øivind Arnfred <oarnfred@post4.tele.dk> wrote:

> Den fortæller: "Session time out" og at man kan forsøge med at lukke
> browseren ned og genopstarte. Det har jeg prøvet, men uden held.

Den meddelelse får man også, selv om man ikke er logget ind. Jeg vil
tro, at Apple Store lægger en cookie på ens computer. Efter nogen tids
inaktivitet timer ens session ud, som det hedder på dansk. Det gælder
også, hvis man gemmer en URL til senere eller giver den til andre.
Jeg forstår ikke, at du har haft så store problemer med at få et
Apple ID. På alle sider, hvor man skal bruge sit ID er der et link, man
kan trykke på, hvis man ikke har et ID og gerne vil oprette et. Men det
har åbenbart ikke virket for dig.
Men det glæder mig, at du har fået bestilt OS X 10.3 et andet
sted. Apples priser er ret faste, så der er sjældent den store forskel
på priserne hos Apple Store og hos forhandlerne. Forskellene ligger mere
på udstyr og programmer fra andre firmaer og så udgåede modeler på
tilbud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Øivind Arnfred

Dato : 09-11-03 15:27

> [...]
> på priserne hos Apple Store og hos forhandlerne. Forskellene ligger mere
> på udstyr og programmer fra andre firmaer og så udgåede modeler på
Tak for kommentaren! Jeg undrer mig også over de problemer jeg har haft,
og det er ikke sikkert det er fair at lægge hele skylden på Apple. Jeg
kan bare ikke lige nu og her se hvor jeg har kvajet mig, og jeg orker
ikke at repetere forløbet nu jeg har bestilt på anden vis. Jeg har det
med mac'en lidt som det beskrives af Ove Steen Schmidt i hans indlæg:
"Gå til mappe - mappen findes ikke".
Vh!
Øivind

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-03 01:58

> [...]

> bare ikke lige nu og her se hvor jeg har kvajet mig, og jeg orker ikke at
> repetere forløbet nu jeg har bestilt på anden vis.

Jeg har netop bestilt en iMac med printer til mine forældre. Apple Store
åbner i mit navn, da det er min computer, jeg sidder ved. Da jeg så
havde fundet varerne frem og skulle ud af butikken, skulle jeg indtaste
mit kodeord. I stedet klikkede jeg på, at jeg ikke havde et Apple-ID.
Jeg indtastede så data for min far og kom hurtigt og nemt til udgangen,
hvor jeg bestilte i min fars navn til levering hos mine forældre. Det
var med Safari under OS X 10.2.8, og det fungerede fint.

> Jeg har det med mac'en lidt som det beskrives af Ove Steen Schmidt i hans
> indlæg: "Gå til mappe - mappen findes ikke".

Man skal lige lære det. Det gælder vist alt er i livet. Men så er en Mac
normalt ganske nem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Øivind Arnfred

Dato : 10-11-03 10:14

> [...]
> var med Safari under OS X 10.2.8, og det fungerede fint.

> Man skal lige lære det. Det gælder vist alt er i livet. Men så er en Mac
Der er åbenbart grænser for min lærenemhed, for jeg har haft mac i 10 år
- er i øvrigt fortsat meget glad for den. Hvad Apple ID-bøvlet angår,
så har jeg nok været uheldig i valg af indgang, for jeg blev jo afkrævet
en ID for at kunne komme videre, deraf hele misèren. Var jeg gået
direkte i butikken var jeg tydeligvis sluppet nemmere. Din lille
beretning viser at det kunne gøres. Og til lykke med det!
Jeg synes nu stadig Apple kunne gøre livet lidt lettere for os mere
famlende. Mac'en er god nok. Det er Apples netsteder jeg finder
problematiske.
Mvh!
Øivind

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-11-03 23:12

Øivind Arnfred <oarnfred@post4.tele.dk> wrote:

> Der er åbenbart grænser for min lærenemhed, for jeg har haft mac i 10 år

Det var ikke på nogen måde ment nedsættende. Der sker jo hele tiden
noget nyt, som man skal lære. Den refererede diskussion gjaldt jo OS X,
som er noget nyt for mange. Apples netsider laves jo også om og er
ligeledes nye for mange. Der står utroligt meget på dem, så man kan fare
vild. Men husker man vejen tilbage, kan man som regel komme ud igen. Og
der er dem, der er meget værre.

> [...]
> Jeg synes nu stadig Apple kunne gøre livet lidt lettere for os mere
> famlende. Mac'en er god nok. Det er Apples netsteder jeg finder

Det virkede fint for mig. Det sjove er bare, at nu bliver jeg budt
velkommen med min fars navn, når jeg går ind på Apple Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 12-11-03 12:06

Hej Henrik

> timer ens session ud, som det hedder på dansk

Du mener vel "løber ens afmålte tid ud" M,-)

/Sebastian
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages