iPAQ på mac?
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 07-11-03 10:49

Hej,

Er der nogen der ved om iPAQ PDA'erne funker med OS10-3 eller er det en
umulighed?

mvh
Anna

Fra : Ollie

Dato : 09-11-03 22:02

In article <3fab6a2e$0$29374$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Anna M.
Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen der ved om iPAQ PDA'erne funker med OS10-3 eller er det en
> umulighed?
>
> mvh
> Anna

Hej

Det virker, men du skal bruge noget 3. parts software som f.eks.
Pocketmac.

Du finder det her www.pocketmac.net

Mvh

Ole Lahm

Fra : Peter

Dato : 10-11-03 21:59

Prøvede på at få min iPAQ til at tale med min mac.
Pocketmac-supporten var meget hjælpsom på trods af at jeg kun havde
installeret demo-softwaren. Jeg fik dog aldrig sync'et dem op og har nu
solgt min iPAQ.

Prøv evt. at søg hjælp her:
http://www.pdamed.dk/forum/viewtopic.php?t=306&highlight=mac

M.v.h.
Peter L

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 12-11-03 10:45

"Peter" <peterl@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pocketmac-supporten var meget hjælpsom på trods af at jeg kun havde
> installeret demo-softwaren. Jeg fik dog aldrig sync'et dem op og har nu

OK Tak for det Det bekymrer mig lidt og måske er jeg bedre stillet med
en PDA der kører Palm OS i stedet, men jeg synes de mangler noget
funktionalitet i forhold til dem der kører MS :( ---- og det er jeg RIGTIG
ked af at indrømme :(

mvh
Anna

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 12:25

> [...]

> OK Tak for det Det bekymrer mig lidt og måske er jeg bedre stillet med
> en PDA der kører Palm OS i stedet, men jeg synes de mangler noget

Er du sikker? Palm virker mere enkelt på overfladen, og derfor er det
også nemmere at bruge, synes jeg i hvert fald. Men I virkeligheden kan
det stort set det samme som PocketPC. Hvad er det præcis, du savner?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 13-11-03 15:52

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også nemmere at bruge, synes jeg i hvert fald. Men I virkeligheden kan
> det stort set det samme som PocketPC. Hvad er det præcis, du savner?

Hej igen

Jeg er meget i tvivl - har tidligere brugt Palm meget så kender deres system
godt, men jeg er imponeret over de nye iPAQ's... og det virker som om HP er
foran Palm i udviklingen hvis man sammenligner deres specs. Men Tungsten T3
er godt nok også lidt sej. Helt præsist savner jeg en PDA med WLAN,
Bluetooth og med en god GPS løsning. Jeg synes at de GPS løsninger jeg har
set til IPAQ er en hel del bedre end til Palmen, men måske tager jeg fejl?
Desuden er der vist kun een Palm med WLAN og det er den grimme med keyboard?
Den skal jeg i hvert fald IKKE have *GG*

Gode råd?

mvh
Anna

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-11-03 11:55

> [...]

> jeg fejl? Desuden er der vist kun een Palm med WLAN og det er den grimme
> med keyboard? Den skal jeg i hvert fald IKKE have *GG*

Der er ikke nogen, der har svaret dig, og jeg ved desværre ikke nok til
at hjælpe dig. Du har nok lidt ret med GPS. Der findes løsninger til
Palm, men jeg har godt hørt, at de ikke er helt så gode. Men undersøg
det, for jeg ved ikke meget om det. Jeg ved, at Garmin laver en Palm PDA
med indbygget GPS. Eller også er det en GPS med indbygget Palm.
Hvad WLAN angår, kan det så ikke fås som udvidelseskort? Jeg
regner med, at du taler om at gå på et AirPort- eller Wifire-netværk.
Har du prøvet at lede? Palm har nogle gode sider og henviser videre. Der
er et meget fint diskussionsforum hos Brighthand, hvor man kan få svar
på alt. Prøv det.
Jeg ved godt, at det ikke er videre seriøst. Man skal jo vælge
det produkt, der bedst opfylder ens behov. Men jeg kan altså ikke lade
være med at gå lidt imod Microsoft. Jeg kan se, at nu er her endnu et
område, hvor de er ved at tilkæmpe sig dominans. Flere og flere steder
bliver ordet Palm erstattet af PocketPC, når ansatte får udlevet en pda.
Indenfor medicin bliver flere og flere ting lavet til PocketPC og ikke
til Palm. Men det er nok forgæves at kæmpe alene. Microsoft har en enorm
magt. Og folk gennemskuer det slet ikke. Det hedder ikke længere "at gå
på kursus i at lave hjemmesider". Næh, det hedder "Frontpage-kursus".
Det hedder ikke lysbilledforedrag eller præsentation, det hedder en
"PowerPoint-præsentation". Frygteligt! Der er også spilmarkedet med
X-Box og de nye tjekkede mobiltelefoner som eksempler på nye markeder,
hvor Microsoft satser hårdt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anna

Dato : 21-11-03 15:21

> [...]
> "PowerPoint-præsentation". Frygteligt! Der er også spilmarkedet med
> X-Box og de nye tjekkede mobiltelefoner som eksempler på nye markeder,

HejDav,

Det er rigtig sødt af dig at følge op på spørgsmålet

Jeg har selv samme problem som dig mht MikroBlød og har derfor også
valgt at vente lidt med at at anskaffe en PDA til jeg er helt 100%
sikker på hvad den skal kunne. I mange tilfælde har jeg sikkert min 12"
powerbook med nu så behovet er lidt mindre... men en GPS gad jeg godt
have til bil og motorcykel + trekking... men nu ser vi lige Der er
jo så mange ting man gerne vil have... Jeg tror også helt sikkert at den
nye Garmin ting med Palm OS kunne være et godt bud ... den kan måske
også snart synkroniseres med mac, hvem ved?

Ha det godt
mvh
Anna