Søges: danske websites som ikke virker på
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-11-03 21:45

Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
indholds, om får Mac'en til at stalle.

Designet er underordnet.

Post dem venligst her.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 06-11-03 22:22

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

http://www.fragile.dk/

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det er der ikke virker, men de skriver
selv:
"Sorry!.. Mac users may experience some problems with the site, we are
working on it. ".

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen

Fra : Jesper

Dato : 06-11-03 22:57

Henrik Rasmussen <henrikrfjernes@mail.dk> wrote:

> [...]
> selv:
> "Sorry!.. Mac users may experience some problems with the site, we are

Virker fint i Mozilla 1.6a, skrot Safari og hop over på Mozilla.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kristoffer Lauritzen

Dato : 08-11-03 19:19

henrikrfjernes@mail.dk (Henrik Rasmussen) wrote in message news:<1g40wo2.1acmbcw165ocn8N%henrikrfjernes@mail.dk>...
> [...]

www.aage.dk

Musikhuset Aage Jensen virker ikke ordentligt i Safari. Der er nogle
"tabs" øverst som ikke virker - bl.a. diskussioner, tilbud, hjælp &
tips osv.

med venlig hilsen

Kristoffer Lauritzen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-11-03 22:52

Hej Kristoffer - og Jesper

Kristoffer Lauritzen wrote:
> [...]

Flere af de links, du har på din hjemmeside, Jesper, er ikke korrekte. -
Bl.a. Trykspar... Skriver man www.trykspar.dk direkte i browser, så
virker det hele fint her. - Det samme gælder for Karlslunde Skolen og
JobFinder. Fuglemarkedet virker delvis. 'Annoncelinien' ser ret og slet
ud til at mangle links...

> www.aage.dk
>
> Musikhuset Aage Jensen virker ikke ordentligt i Safari. Der er nogle
> "tabs" øverst som ikke virker - bl.a. diskussioner, tilbud, hjælp &
> tips osv.

'Aage' virker 100% korrekt her. Alle tabs, links og andet, jeg har
prøvet kommer korrekt op. Undermenuerne i de enkelte tabs er også fuldt
tilgængelige.

Afprøvet på G3/400, 512mb RAM, OS 9.2.2DK, Mozilla 1.2.1 Classic Edition.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-11-03 22:37

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.
Har du lige spottet en forretningsmulighed?
*G*
....eller skal de bare ha' no'en BAAAAANK?

Fra : Storm

Dato : 06-11-03 22:47

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

Hvad skal du bruge det til. Der er masser.
Vil du samle en lille liste:
Undgå disse 5 fejl - og gør Macbrugere glade

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-11-03 23:06

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Hvad skal du bruge det til. Der er masser.
> Vil du samle en lille liste:
> Undgå disse 5 fejl - og gør Macbrugere glade

Det er til en liste. Forklaring følger senere.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 07-11-03 20:57

> Det er til en liste. Forklaring følger senere.

Du er en kylling, Jesper.
Lysten til at hjælpe ville være større, hvis du fortalte, hvad du skal
med listen. Forklarede du nogensinde, hvad du skulle med listen over
større firmaer, som bruger Mac?

mvh Mikael Kern

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-11-03 12:27

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> Du er en kylling, Jesper.
> Lysten til at hjælpe ville være større, hvis du fortalte, hvad du skal
> med listen. Forklarede du nogensinde, hvad du skulle med listen over
> større firmaer, som bruger Mac?

Det kan jeg godt huske.

De skulle bruges til at MacBruger kunne sende et nummer af DobbeltKlik
til disse virksomheder, men det blev aldrig til noget, da jeg var den
eneste som havde en stak i bagagerummet.

Denne liste skal bruges til et website, hvor man så kan se hvilke
virksomheder/offentlige sites, som ikke har lavet deres ting ordentligt,
så Mac brugere ikke kan benytte deres service.

Tilfreds ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 08-11-03 14:10

Jublende glad!!!

Det behøvs ikke være hemligt :)

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 12-11-03 23:04

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> Jublende glad!!!
>
> Det behøvs ikke være hemligt :)

Er det helt udelukket at opfatte problemet sådan, at internetsoftware
til Mac ikke er lavet ordentligt, så at Macbrugere derfor ikke kan
benytte alle de sites, som Windowsbruge kan benytte?
I stedet for at være fornærmet, kunne man så ikke bede om at få
indbygget de nødvendige oversættere i browsere til Mac således, at de -
ligesom grafikprogrammerne - kan sætte over alle skranker?

Hvem skal læse listen? Er den ikke bare en udstilling af Macens
ufuldkommenhed? - Ja, undskyld jeg er ikke på vej til at falde fra. Men
der kan vel også være brug for at nogen tør være djævlens advokat?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-03 23:37

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> ufuldkommenhed? - Ja, undskyld jeg er ikke på vej til at falde fra. Men
> der kan vel også være brug for at nogen tør være djævlens advokat?

Problemet er nok mere nuanceret end som så. Mon ikke der er noget om
begge synspunkter. Hvis hjemmesider ikke følger standarderne slavisk, og
hvis andre browsere tillader det, så brugerne kan se siderne alligevel,
hvorfor skal browsere til Mac så følge standarderne slavisk til gene for
brugerne? Omvendt så har Microsoft jo flere gange opfundet nye
funktioner f.eks. via Frontpage, som kun var kompatible med Microsofts
servere og browsere. Det skal vel heller ikke tillades, at enkeltfirmaer
bare tilføjer noget, som ikke følger standarderne, og dermed holder
andre ude.
Jeg beklager de lange sætninger, men som advokat er du vel vant
til snørklet sprog.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 13-11-03 18:59

> [...]
> andre ude.
> Jeg beklager de lange sætninger, men som advokat er du vel vant

Jo, jeg forstår godt snørklet sprog - og nyder det, når bare lægen ikke
har skrevet det i hånden. Og jeg forstår også godt, at sagen har flere
sider.
Når Explorer til Mac kan noget, som Safari ikke kan, f.eks. vise min
skoles hjemmeside korrekt, så må Apple efter min mening have udeladt
nogle egenskaber i Safari, som det kan lade sig gøre at indbygge i et
Macprogram.
Initiativer i denne sag bør have til formål at fremme udstrækningen af
Macens anvendelsesmuligheder så langt som muligt, herunder at lade os
Macbrugere overskride grænserne ind i Windowsverdenen med brug af vores
egen hardware og software.
Det rigtige ville være at fremstille en plugin eller lignende, så at vi
kunne sige: Ha ha, I kan ikke holde os ude.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 18-11-03 10:49

Ove Steen Smidt skrev:

> Hvem skal læse listen? Er den ikke bare en udstilling af Macens
> ufuldkommenhed?

Jeg har også tænkt noget tilsvarende. Hvis f.eks. et firma kommer på
listen og ser, at (nogle af) konkurrenterne også er der, så kan det
være, at firmaet tænker, at "nå, ja, så er det nok ikke så vigtigt".

Var det en ide med en "positiv-liste"? Altså en liste med websites, der
fungerer glimrende med Safari? Jo, den bliver lang, men det kan der jo
så også være en pointe i.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Franz Berliner

Dato : 12-11-03 17:21

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Denne liste skal bruges til et website, hvor man så kan se hvilke
> virksomheder/offentlige sites, som ikke har lavet deres ting ordentligt,
> så Mac brugere ikke kan benytte deres service.

Er det bare alle sider eller skriver du også noget om, om det er
meningen at de skal virke på Mac? Der er vel forskel på at lave noget
til en bred målgruppe, som er uhensigtsmæssigt designet og derfor ikke
virker på alle de tilsigtede platforme ("ikke lavet ordentligt") og på
bevidst at fravælge en platform af målgruppe mæssige, teknologiske eller
økonomiske grunde?

Mvh Franz - http://www.berliner.dk

Fra : mc-stup

Dato : 06-11-03 23:01

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev:

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> [...]

Hej!

Prøv Viborg Amts hjemmeside www.viborgamt.dk, hvor det især er håbløst at se
deres kortmateriale, som ligger under "Fakta". Jeg kan ikke få indlæst
kortene, når jeg prøver at finde en adresse med matrikelkort eller lignende.
Har prøvet med både Netscape 6.2 og Explorer 5. Sjovt nok vil den heller ikke
med en Windows 2000 og Exploder 5.5
Hvis du finder ud af noget, så kan jeg eventuelt bruge det til en "hadsk"
artikel i vores aviser...))

Mvh

Niels Hansen
Fjern de store bogstaver i min mailadresse

Fra : Mikael Kern

Dato : 07-11-03 20:41

Århus kommune - jeg ved ikke om den virker på pc eller om det bare er
dårligt design. Og så har de endda vundet en international pris for den...

mvh Mikael Kern

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-11-03 23:05

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

Det er ikke for at score kassen. Forklaring følger snarest.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 07-11-03 00:24

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

www.aarhus.dk Siden har vist vundet en pris for design eller
brugervenlighed... Den virker bare ikke med Mac.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-11-03 16:41

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> www.aarhus.dk

Umiddelbart virker den da fint i Safari.

Hvad er det præcist som ikke virker ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 08-11-03 23:43

> Umiddelbart virker den da fint i Safari.
>
> Hvad er det præcist som ikke virker ?!

Links der fører til andre sider. Fx vil man gerne kunne se busruter
enten for Sporvejene eller for amtets busser, men det kan man ikke.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Peter Ursin

Dato : 07-11-03 08:33
Fra : Morten

Dato : 07-11-03 12:55

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in message news:<1g40v0o.1oyabqu100yb60N%jesper@gylling.net>...
> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

BG banks netbank. bgbank.dk -> log on

Pinligt. Jeg er netop blevet kunde hos dem og undersøgte desv. ikke netbanken
i forvejen. Jeg overvejer at skifte igen.. suk.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-11-03 14:51

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.

http://www.dril.dk/tema/dig/index.asp

Klik på de enkelte digtere, media kan ikke afspilles.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-11-03 14:59

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.
http://www.jobfinder.dk/shared/cv/source/cv_not_supported.hts?flag1=mac&
tc=1068213476487
---
Dit operativsystem og browser understøttes ikke af systemet.

Vores service understøtter kun følgende MAC OS/ browserkombinationer:
MAC OS 9.x/Internet Explorer 5.1.6
MAC OS X/Internet Explorer 5.22 (og nyere versioner)

Du kan opgradere begge dele ved at bruge linkene herunder:
Opgrader browser
Opgrader til Mac OS X

Du kan vælge at bruge vores service alligevel med din eksisterende
kombination af MAC OS og browser, men vi kan ikke garantere optimal
funktionalitet eller yde support.
---

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-11-03 17:09

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.

www.krak.dk
Når du har lavet en søgning, og får en resultatside frem, er den blank.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Mikael Kern

Dato : 07-11-03 20:42

tv2.dk
tv2regionerne.dk

man kan ikke se video.

mvh Mikael Kern

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 07-11-03 23:03

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> tv2.dk
> tv2regionerne.dk
>
> man kan ikke se video.

Det kan man, hvis man bruger IE og har installeret Windows Media Player.

Fælles for mange af de nævnte sider er, at de virker (nogenlunde) i IE,
men ikke i andre browsere. Det er muligvis det samme på en PC. Et andet
eksempel på det er www.ida.dk. (Pinligt! Jeg er medlem af den forening.)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Mikael Kern

Dato : 08-11-03 14:20

> Det kan man, hvis man bruger IE og har installeret Windows Media Player.

Nej man kan ej. Øh, nu kan man godt. Det virkede ikke for 3 uger
siden:
tråd: >tv2 - ikke med mac?
eller i august på regionerne >tråd: TV 2 - ka du se det?

Dvs. det virker på regionerne http://www.tv2regionerne.dk men ikke på
TV 2 http://www.tv2regionerne.dk

OS 10.2.8 og nyeste version af alting her. Og så ligner det da lort
undervejs, når man klikker sig rundt. Ikke godkendt

mvh Mikael Kern

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-11-03 13:25

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> tv2regionerne.dk
>
> man kan ikke se video.

Med den nye WMP 9 går den med tv2regionerne i Mozilla, men ikke i
Safari.

mvh.
Kaj.

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-11-03 20:00

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> www.krak.dk
> Når du har lavet en søgning, og får en resultatside frem, er den blank.

Sådan var det for et par uger siden, men med Safari virker den i
hvertfald nu.
martinP

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 09-11-03 21:19

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Sådan var det for et par uger siden, men med Safari virker den i
> hvertfald nu.
> martinP

Den gjorde ikke fredag (7/11-2003) hvor jeg havde brug for den.

mvh.
Kaj.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 08-11-03 08:26

DR's netradio virker ikke direkte.
Heller ikke i min Mozilla

Thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-03 16:28

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> DR's netradio virker ikke direkte.
> Heller ikke i min Mozilla

Du skal downloade noget ekstra software.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-11-03 15:47

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

I en anden af dagens tråde har jeg lige skrevet, at:

....det er irriterende, at visse ting sideelementer ikke kan vises
ordentligt i Safari, eksempelvis www.karlslundeskole.dk, som jeg er
medarbejder på uden at være ansvarlig for den klodsede type portal, som
er valgt centralt i kommunen. Ydermere kan man - uanset browser - ikke
foretage tekstredigering på den fra en Mac, da teksteditorens
wysywig-vindue ikke kan åbnes.

Da jeg nu længere fremme har læst, hvad listen skal bruges til, vil jeg
frabede mig, at adressen bliver nævnt på listen. Min arbejdsplads skal
ikke hænges ud med min medvirken.

Det ville være bedre, hvis man kunne kortlægge den type begrænsninger og
fejl, som skaber problemer på en Mac. Uden at have nogen forstand på
det, kan jeg ikke se andet end, at det gælder om at få de nødvendige
visningsteknologier indbygget i Macen og dens browser. Det må da være et
indlysende mål, at der ikke skal være noget en PC kan, som en Mac ikke
kan.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-11-03 17:01

> [...]

> Da jeg nu længere fremme har læst, hvad listen skal bruges til, vil jeg
> frabede mig, at adressen bliver nævnt på listen. Min arbejdsplads skal

Jeg er ikke helt med. Hvilken adresse ?

Mener du karlslundeskole.dk ? det ville da være fjollet ikke at nævne
den, hvis der er bøvl med sitet ?!

Dit personlige navn kommer jo ikke frem.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-11-03 17:31

> Jeg er ikke helt med. Hvilken adresse ?
>
> Mener du karlslundeskole.dk ? det ville da være fjollet ikke at nævne
> den, hvis der er bøvl med sitet ?!
>
> Dit personlige navn kommer jo ikke frem.

Ok. Idet jeg formoder, at teksten til listen på en saglig måde nævner
adresserne som eksempler på visningsproblemer.

Ove Steen Smidt

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 10-11-03 10:34

> [...]
> den, hvis der er bøvl med sitet ?!
>
> Dit personlige navn kommer jo ikke frem.

Jeg har lige været inde på karlslundeskole.dk og den virker ikke
optimalt, så hvis Per ikke vil, så vil jeg hermed 'melde' siden. Min
forrige arbejdsgiver www.ams.dk virker heller ikke med Safari.

Mvh
Brandur

Fra : Per Rønne

Dato : 08-11-03 16:28

www.danskebank.dk
--
Per Erik Rønne

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-11-03 19:58

> Jeg leder efter websites, som slet ikke virker, noget ikke virker, eller
> indholds, om får Mac'en til at stalle.
>
> Designet er underordnet.
>
> Post dem venligst her.

http://www.kunststyrelsen.dk/ skriver, at deres side ikke understøtter
Mac, og de arbejder på sagen. Men jeg er faktisk endnu ikke stødt på
problemer, når jeg har været omkring på siderne.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Niels Prins

Dato : 10-11-03 03:28