Hjælp til tændrørshætte
Fra : Jens Hansen

Dato : 28-11-03 20:36

Hej NG!

Den dims der i selve tændrørshætten holder fast på tændrørets top er desvære
ved at flække/gå i stykker.

Nu vil jeg så gerne høre om man kan nøjes med at skifte selve tændrørshætten
uden at skulle ha'
svinghjulsdæksel og alt det andet af fordi man osse skal skifte ledningen.
Jeg har købt en ny hætte,
og der hvor ledningen skal sættes på er der det nedeste af en skrue.

Er det forholdsvis en enkel ting at skifte sådan en hætte?

Jens

Fra : Preuthun

Dato : 28-11-03 22:53

Hej Jens.
Ja. Det er let at skifte tændrørshætte, og det er ikke unormalt, det du der
beskriver.
Så holder du godt fat i ledningen, og skruer den gamle hætte af. Skruen er
skruet ind i midten (centerlinjen) af ledningen og virker både som
fastholdelse og som strømleder. Ofte sidder der også et kort plast rørstykke
til at klemme ledningen sammen om skruen. Den skal lige trækkes ud først.
Husk den igen, når du skruer den nye tændrørshætte på. Husk også gummidimsen
som skal holde forbindelsen fri for snavs og fugt.
Held og lykke med operationen.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Jens Hansen

Dato : 29-11-03 10:45

Takker for hjælpen. Det gik rigtig fint med at skifte hætten ;c)