Medicin-bivirkninger?
Fra : Bitten

Dato : 28-11-03 12:23

Hej i gruppen.

Håber det er rette gruppe?!

Hvor lang tid går der fra man indtager noget medicin og til evt.
bivirkninger viser sig?
Kan de vise sig kort tid efter (½ døgn) selvom virkningen på medicinen
først skulle indtræffe efter ca. 2 uger?

(Helt konkret tænker jeg på Akarin, et middel "mod" depression)

Håber I kan hjælpe mig...

Venlig hilsen
Bitten...

Fra : Helle

Dato : 28-11-03 12:48

"Bitten" <bitt1@sol.dk> wrote in message
> [...]
> først skulle indtræffe efter ca. 2 uger?
>
> (Helt konkret tænker jeg på Akarin, et middel "mod" depression)

Hejsa.

Jeg får selv Akarin og har egentlig ikke oplevet de store bivirkninger. Jo
træthed, kvalme og mundtørhed. Tror nok det kom ret hurtigt hos mig.

Mvh Helle

Fra : Sorgenfri

Dato : 28-11-03 15:34

"Bitten" skrev:

> [...]
> først skulle indtræffe efter ca. 2 uger?
>
> (Helt konkret tænker jeg på Akarin, et middel "mod" depression)

Jeg kan fortælle, at da jeg påbegyndte min antidepressive behandling med
Cipralex (10 mg) kunne jeg meget hurtigt mærke noget. Jeg har skrevet dagbog
i den periode, og kan netop se, at jeg, efter at have taget den første
tablet en eftermiddag, oplevede let svimmelhed og kvalme, da jeg stod op
næste morgen. De følgende 3-4 dage var jeg endvidere plaget af indre uro.
Først efter 2-3 uger virkede medicinen positivt.

Så, ja, det kommer an på, hvilken medicin man tager og så de individuelle
faktorer selvfølgelig. Hvis du mærker "et eller andet" kan det med andre ord
sagtens være bivirkninger fra opstartsfasen af Akarin. Hold ud.

Bliver det for ulideligt/langtrukkent, kan man prøve andre midler. Det er
naturligvis smart nok at konferere det hele med ens læge.

Sorgenfri

Fra : jonas

Dato : 28-11-03 16:21

On Fri, 28 Nov 2003 15:34:14 +0100, "Sorgenfri" <noname@alias.fake>
wrote:

> [...]
>
>Bliver det for ulideligt/langtrukkent, kan man prøve andre midler. Det er
>naturligvis smart nok at konferere det hele med ens læge.

Er der nogen reel forskel på Akarin og Cipramil? Altså hvis man får
bivirkninger ved Akarin, vil man også få det ved cipramil eller hva?

Jeg har også for nylig startet med Akarin, og en morgen var jeg
uendelig tæt på at besvime. Det var godt nok ubehageligt, (jeg har
aldrig besvimet i hele mit liv) men derefter har der ikke været noget
slemt.

Fra : Helle

Dato : 28-11-03 16:31

"jonas" <jokkere@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> uendelig tæt på at besvime. Det var godt nok ubehageligt, (jeg har
> aldrig besvimet i hele mit liv) men derefter har der ikke været noget

Jeg tror kun der er forskel i prisen på Akarin og Cipramil. Jeg fik Cipramil
til at starte med men apoteket begynte at give mig Akarin fordi det er
billigere. Ja man kan godt få besvimelsestendenser i starten. Normalt.

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 20:35

> [...]
> uendelig tæt på at besvime. Det var godt nok ubehageligt, (jeg har
> aldrig besvimet i hele mit liv) men derefter har der ikke været noget

Nej, der er ingen forskel på indholdstofferne i Cipramil og Akarin. Nycomed
har bare kopieret Lundbecks Cipramil og kaldt det Akarin. Se www.lmk.dk .

Og for at svare på den oprindelige tråd.. ja, bivirkninger kan sagtens opstå
inden den ønskede virkning indtræder. Når lægemiddelstoffet er i kroppen
begynder virkningerne med det samme.. det være sig ønskede og uønskede
virkninger og alt medicin har bivirkninger.

Mvh J. Ragnar