Aprilia Rally eller ej???
Fra : Tigeren

Dato : 27-11-03 20:12

Min kæreste og jeg har været ude og kigge på en Aprilia Rally fra 97
den har kørt 14000 og er i ret pæn stand.

Har i nogle hints til hvad vi skal se efter på sådan en?

Lasse

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-11-03 21:33

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Min kæreste og jeg har været ude og kigge på en Aprilia Rally fra 97
> den har kørt 14000 og er i ret pæn stand.
>
> Har i nogle hints til hvad vi skal se efter på sådan en?
>
> Lasse

14.000 for sådan en fætter er ikke meget, jeg har selv lige rundet 33.000 på
en af samme model, så der er nok ikke så meget at se efter, med mindre
vedkommende har været en gris med den, men hvis det er den ser så godt ud,
så er der ikke meget at betænke sig på. Se lige på forgaflen, den kan være
rusten der hvor de to rør går i hinanden, og en ny koster godt 4.000 kr. Jeg
har selv lige skiftet min.

Kim Larsen

Fra : S. Sørensen

Dato : 28-11-03 18:42

"Kim Larsen" <mythos_Target@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> rusten der hvor de to rør går i hinanden, og en ny koster godt 4.000 kr.

Ja jeg har lige købt en Rally og det er godt nok en helt anden kvalitet
scooter, end den gamle orange Adly jeg havde før (blev stjålet
(!"#/&"!/#&/&&%¤!"/&¤ ))
Skal bare lige have en der har lidt mere styr på det, til at lure på motoren
for den trækker lidt ujævnt. De 80 km i timen kan den godt køre, men jeg
ville nu frygtelig gerne have den til også, at køre 30-40 i timen uden at
lyde helt syg ;)
Men helt klart en fed scooter, hvis den ikke er for dyr så hop ud i det og
kom med i klubben ;)

Steinbjørn

Fra : Henrik

Dato : 29-11-03 00:15

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Min kæreste og jeg har været ude og kigge på en Aprilia Rally fra 97
> den har kørt 14000 og er i ret pæn stand.
>
> Har i nogle hints til hvad vi skal se efter på sådan en?
**Snip**

Kig efter udstødningen hvis den fortsat skal være lovlig. En ny koster en
hel bondegård, mener det var omkring 5.000 kr. så den SKAL være i orden.

Bank gerne på den med skaftet af en halvtung skruetrækker (holdes omvendt).
"Gok" med den hele vejen rundt, også på bagsiden og på forrøret.
Det skal helst have en lidt skarp lyd a là at "gokke" på en styrthjelm.
Lyden kan ikke rigtig blive metallisk på selve potten grundet sod og koks,
dæmpning og isoleringsmateriale, men der må ikke komme buler eller
fordybninger i.
Kommer der buler eller fordybninger i er potten ved at være moden til en
skiftning.
Lad Jer ikke spise af med at : "Så kan i bare sætte en billig uoriginal på
....".

Se også på fælgene : De har tendens til at afspejle hele maskinens stand.
Er de afskallede og skrammede, så er der grund til at være på vagt.

Ellers kig godt efter rust, knækkede skjolde og gyng på den mens den er tage
ned af støttebenet - skal være fast og kun èt returhop.

Bare hvad jeg ville kigge efter på en Rally (foruden forgaflen)

/Henrik

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-11-03 02:09

> [...]
> ned af støttebenet - skal være fast og kun èt returhop.
>
> Bare hvad jeg ville kigge efter på en Rally (foruden forgaflen)

Nu går jeg på kursus med der har en Rally fra 94, og min er fra 96 og ingen
af dem har afskalninger på fælgen, min kører året rundt uanset vejr, men der
kan være forskel på materiale og folk, så jeg vil ikke benægte at det kan
forekomme.
Udstødningen er som skrevet ret dyr hvis det skal være den originale, men et
alternativ kunne være en Giannelli, de fås som ce-godkendte og til lovligt
brug og koster ikke over 1800.- kr.

Kim Larsen

Fra : Tigeren

Dato : 01-12-03 04:56

Tak skal i have alle sammen for de gode råd.

Vi har valgt at slå til. Vi hentede den i går...

vi fik den for 4600 og en cola...

Det synes jeg var en ok pris

Lasse

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-11-03 21:04

> Tak skal i have alle sammen for de gode råd.
>
> Vi har valgt at slå til. Vi hentede den i går...

> [...]

Tillykke med købet, man må sige du har fået meget for pengene

Kim Larsen