|
| Peugeot speedake Fra : Nielsen |
Dato : 27-11-03 11:32 |
|
Hej
Jeg har en Peugeot speedake, som jeg har et lille problem med.
Når jeg skal starte ved et kryds, starter den som en to trins "raket"
Først tager den gassen lidt(meget lidt), efter 1-2 sekunder stiger den som
den skal i omdrejninger.
Hvad skal jeg juster/skifte for at den kommer til at tage gassen jævnt.
På forhånd tak
Jan
| |
Hekto (27-11-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-11-03 12:20 |
|
In article <3fc5d28a$0$9786$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
cola@mobilixnet.dk says...
> Hej
>
> Jeg har en Peugeot speedake, som jeg har et lille problem med.
> Når jeg skal starte ved et kryds, starter den som en to trins "raket"
> Først tager den gassen lidt(meget lidt), efter 1-2 sekunder stiger den som
> den skal i omdrejninger.
> Hvad skal jeg juster/skifte for at den kommer til at tage gassen jævnt.
>
> På forhånd tak
> Jan
>
>
>
Rens eller forny koblingen (hvis den er slidt).
Giv den nye ruller og rem. Giv hver rulle en kladt højtemperatur fedt
på størrelse med en ært.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-11-03 18:36 |
|
Hekto wrote:
> Giv den nye ruller og rem. Giv hver rulle en kladt højtemperatur fedt
> på størrelse med en ært.
Hvorfor en klat fedt? Peugeot (Kolding) anbefaler en klinisk ren skål og jeg
har erfaret der er noget som snakken... fedtet klumper og gør, at rullerne
ikke ruller jævnt...
--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok
| |
Hekto (27-11-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-11-03 23:39 |
|
In article <3fc635e7$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Hvorfor en klat fedt? Peugeot (Kolding) anbefaler en klinisk ren skål og jeg
> har erfaret der er noget som snakken... fedtet klumper og gør, at rullerne
> ikke ruller jævnt...
>
>
Fordi den er lavet til at køre med fedt. Den er ikke forkromet, og
bliver derved hurtigt slidt. Den bageste 'skål' med o-ringen, sidder
der netop for at holde på fedtet.
Ikke alle Peogeot-værksteder har haft styr på det. Måske er det derfor
de opgav det med scooterne?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Martin Johansen [600~ (27-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 27-11-03 23:46 |
|
Hekto wrote:
> Fordi den er lavet til at køre med fedt. Den er ikke forkromet, og
> bliver derved hurtigt slidt. Den bageste 'skål' med o-ringen, sidder
> der netop for at holde på fedtet.
....
> Ikke alle Peogeot-værksteder har haft styr på det. Måske er det derfor
> de opgav det med scooterne?
Tja.. min kører ihvertfald bedre uden fedt, end med fedt, så det er fedt nok
--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok
| |
Hekto (28-11-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-11-03 00:40 |
|
In article <3fc67e90$0$132$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Tja.. min kører ihvertfald bedre uden fedt, end med fedt, så det er fedt nok
>
>
Jeg har aldrig observeret at den gik bedre ude. Tværtimod, når den var
velsmurt med det rigtige fedt, kunne man mærke at varioen glidende, og
hurtigt indstilede sig.
Det kan være din kører godt; men ikke så længe, måske.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Martin Johansen [600~ (28-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 28-11-03 08:28 |
|
Hekto wrote:
> Jeg har aldrig observeret at den gik bedre ude. Tværtimod, når den var
> velsmurt med det rigtige fedt, kunne man mærke at varioen glidende, og
> hurtigt indstilede sig.
Jeg kunne mærke nogle underlige "ryk" i accellerationen før - det er væk nu.
> Det kan være din kører godt; men ikke så længe, måske.
Tja.. jeg ved det ikke. Har kørt ca 5000 med det nu og den kører som den
altid har gjort, bare bedre.
--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok
| |
Hekto (28-11-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-11-03 10:10 |
|
In article <3fc6f8ea$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ares@c.dk
says...
> Tja.. jeg ved det ikke. Har kørt ca 5000 med det nu og den kører som den
> altid har gjort, bare bedre.
>
Da du nu alligevel snart skal skifte ruller, så prøv at se på de skrå
flader, på aluminiumsdelen af varioen. Du vil givetvis kunne se at den
er slidt, måske endda så der er kommet slidspor i den.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Martin Johansen [600~ (28-11-2003)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 28-11-03 19:54 |
|
Hekto wrote:
> Da du nu alligevel snart skal skifte ruller, så prøv at se på de skrå
> flader, på aluminiumsdelen af varioen. Du vil givetvis kunne se at den
> er slidt, måske endda så der er kommet slidspor i den.
Det vil jeg helt sikkert lige kigge efter.. Nu bliver jeg jo helt nervøs
--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok
| |
|
|