Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælpe til billedredigering
Fra : Robert

Dato : 27-11-03 15:56

Hej med jer.

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle effekter på mine foto. Dette kan bla
gøres ved at sætte forskellige effektfiltre på linsen. Jeg har dog hørt at
"stjerneeffekten" kan laves i et fotoprogram. Jeg bruger Adobe Photoshop CS.
Er der nogle her, som ved, hvordan eller om dette "filter" findes i CS?

Mvh
Robert

Fra : Robert

Dato : 27-11-03 15:59

> Er der nogle her, som ved, hvordan eller om dette "filter" findes i CS?
Har selv forsøgt at finde det, men dog uden held. Det er sgu´irriterende.
Hehe

Fra : Anders Pedersen

Dato : 27-11-03 16:54

On Thu, 27 Nov 2003 15:56:18 +0100, Robert wrote:

> [...]
> Er der nogle her, som ved, hvordan eller om dette "filter" findes i CS?
prøv
dk.edb.grafik

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-11-03 00:21

"Robert" <robert68@hotmail.com> wrote in message
> [...]
CS.
> Er der nogle her, som ved, hvordan eller om dette "filter" findes i CS?

Hej Robert

Hvis jeg forstår dig rigtigt, er det nok den effekt der hedder "lensflare"

Det er ikke en egentlig stjerneeffekt men en effekt som skal forestille de
uheldige
farvede reflektioner som nogle gange kan forekomme når du får lys ind
objektivet
i en uheldig vinkel. Jo flere linser dit objektiv indeholder jo værre bliver
det.
Men prøv lensflare.

Mvh. Klaus

Fra : Knud Bonke

Dato : 28-11-03 03:59

Jeg synes photoshops light effect funktion er lidt besværlig, men kig i "help", "Lighting / effects type" så har du læsestof til en
times tid.
Prøv evt Paint shop Pro: "Effects - Illumination effects - sunburst" , den er go'
Hilsen Knud

"Robert" <robert68@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:Wfoxb.5549$SX3.3414@news.get2net.dk...
: Hej med jer.
: