Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Digital IXUS I
Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-11-03 01:39

Nogen der kender noget til subj.?

Kan nævne noget positivt/negativt ved det? Overvejer at skifte mit
ældre Canon Digital IXUS v2 ud med det.

Jeg har nogen nævne at den mindre blitz på I-modellen gør det dårligt
til at tage billeder på mørke steder. Plus også at man hurtigt kommer
til at savne den optiske zoom. Hvad siger I?

Hvad er 'tungsten' ?
http://makeashorterlink.com/?S19A234A6

"The flash is weak, but how could it not be at this size? The auto white
balance is usually fooled by tungsten lights (as it is on my G1), but
that's why there is a tungsten setting, and it's right on to my eyes."

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-11-03 01:53

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> skrev :

>Hvad er 'tungsten' ?

Tungsten er kunstig belysning, altså den belysning, der bruges
indendørs.

Det vil i de fleste tilfælde betyde, at billederne bliver
gule/gulbrune, hvis kameraet ikke kan kompensere for det med
hvidbalancen.

Ved alm. analog fotografi, så skal man bruge speciel film til
optagelse ved kunstig belysning eller regulere farvebalancen med
et filter.
--
Knud

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-11-03 13:37

> Tungsten er kunstig belysning, altså den belysning, der bruges
> indendørs.

Ahh! Så blev jeg det klogere. Mange tak.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-03 13:14

Christian Poulsen <deep@get2net.dk> wrote:

> Ahh! Så blev jeg det klogere. Mange tak.

Helt præcis er det gløderørspærer og ikke lysstofrør. Normalt er der en
separat indstilling til lysstofrør.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Poulsen

Dato : 26-11-03 13:37

> Jeg har nogen nævne at den mindre blitz på I-modellen gør det dårligt
> til at tage billeder på mørke steder. Plus også at man hurtigt kommer
> til at savne den optiske zoom. Hvad siger I?

'Jeg har HØRT nogen nævne' skulle der selvfølgelig stå.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-11-03 13:24

Christian Poulsen <deep@get2net.dk> wrote:

> Nogen der kender noget til subj.?
>
> Kan nævne noget positivt/negativt ved det? Overvejer at skifte mit
> ældre Canon Digital IXUS v2 ud med det.

Har du prøvet at læse anmeldelser af det på nettet? På amerikansk hedder
det Canon PowerShot Digital ELPH SD10, så det er ofte det navn, du skal
finde det under. Her er et link til en anmeldelse:

<http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sd10.html>

"Available in four trend-setting color and surface texture combinations,
the Canon PowerShot SD10 Digital ELPH combines style and function in a
package that allows you to make a fashion statement while taking
photographs. You can carry its durable metal body in your pocket or
purse, or wear it on your wrist; you'll no longer ask yourself "should I
take the camera". The SD-10 supports the PictBridge standard, allowing
you to print photos directly from the camera on compatible printers
while you're on the go. If you value form as highly as function, and
want an ultra-small high resolution digicam that can produce poster-size
prints, the Canon SD10 will fit your pocket."
--
Henrik Münster
Esbjerg