Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon powershot a70
Fra : bjarne jensen

Dato : 23-11-03 11:36

er der nogle her der kan fortælle mig hvorfor der ingen farve er på
billederne når jeg sætter kameraet direkte til fjernsynet.når jeg sætter det
til computeren er billederne fine.

Fra : Pipeline

Dato : 23-11-03 12:05

"bjarne jensen" <bbtt@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle her der kan fortælle mig hvorfor der ingen farve er på
> billederne når jeg sætter kameraet direkte til fjernsynet.når jeg sætter
det
> til computeren er billederne fine.

Fordi billedvisningen i kameraet er sat til NTSC i stedet for PAL?
MVH
Pipeline

Fra : Per

Dato : 23-11-03 14:46

On Sun, 23 Nov 2003 11:36:22 +0100, bjarne jensen wrote:

> er der nogle her der kan fortælle mig hvorfor der ingen farve er på
> billederne når jeg sætter kameraet direkte til fjernsynet.når jeg sætter det
> til computeren er billederne fine.

Hej
På mit fjernsyn er der forskellige EXT-tilslutninger at vælge på
fjernbetjeningen. Når jeg blader gennem dem får jeg først en S-vhs, her er
der ikke farver på, derefter en anden hvor farverne er OK.
(når jeg kører alm. scartstik)
Måske er det noget med tilslutningen eller indstillingen af fjernsynet hos
dig.
--
MVH Per
Billede af Molly: http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=109968

Fra : Flare

Dato : 24-11-03 18:07

Det er som det er let er antydet fordi dit fjernsyn ikke understøtter Svhs
signalet. (det hjælper ikke at konvertere det til scart).

Du bliver nød til at sætte det til fx. en video med AV-indgang (et scart
stik) og så kører videon op til fjernsyne med scart (vælg AV indgang på
fjernsynet) eller normal antenne stik til fjernsynet (find video kanalen)

mvh
Anders