For stor motor 110 ccm
Fra : PVM

Dato : 21-11-03 14:10

Hej NG.

Er der nogle i denne gruppe der ved om der er en kubik grænse på en knallert
45 ....

Jeg Mener hvis man nu sætter et tun på på 110 ccm , Kan man så få taget sit
kørekort......ikke fordi den kører for stærkt men p.ga motor størrelse..

Peter

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 14:45

In article <Y7ovb.40318$jf4.2084022@news000.worldonline.dk>,
Peter@XXXpvm-el.dk says...
> [...]
> kørekort......ikke fordi den kører for stærkt men p.ga motor størrelse..

Knallertgrænsen er motorer mindre eller lig med 50cc.
Ud fra stelnummeret kan man så afgøre om typen er en 25 km/t eller en
45 km/t.

110cc er ligepludselig en indregistreret motorcykel. Så er det noget
med kørekort, Told & Skat samt manglende registrering/nummerplade.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : PVM

Dato : 21-11-03 15:53

Hej så er jeg her igen...

Der findes både 70 ccm og 90 ccm der er " Knallert 45 ( Kan køre 45 - 50
km/t ) "

Så det kan ikke være rigtigt ....

Peter

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 16:33

In article <EEpvb.40353$jf4.2085111@news000.worldonline.dk>,
Peter@XXXpvm-el.dk says...
> Der findes både 70 ccm og 90 ccm der er " Knallert 45 ( Kan køre 45 - 50
> km/t ) "
>
> Så det kan ikke være rigtigt ....

En 'knallert' er netop defineret som værende 50cc eller derunder, så
nej, der findes ikke noget, hverken som 25 eler 45Km/t der er over
50cc, enten typegodkendt eller med EU-certifikat på.

Nu bliver det så rigtig svært! Prøv at læse afsnit 040 på side 13!
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-
library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit0
1.pdf

Fra : PVM

Dato : 21-11-03 16:46

Prøv lige at checke http://www.ewalds.dk/
Der har de lige netop en Jincheng 90 ccm ( Hvordan de har fået godkendt den
skal jeg ikke blande mig i )

Men udover det er der flere andre modeler der er 70 ell. 72 ccm ...( Men
stadig kører 45 - 50 km/t ) og de er godkendt...

Så jeg ved ikke rigtigt ..

God weekend

Fra : Rasmus

Dato : 21-11-03 18:21

"PVM" <Peter@XXXpvm-el.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men udover det er der flere andre modeler der er 70 ell. 72 ccm ...( Men
> stadig kører 45 - 50 km/t ) og de er godkendt...

På den side du henviser til, står der ikke noget om hvor mange cc, deres
45´er har.

Men de har en 97,2 cc motorcykel, og en 72cc cross-maskine !!!
Jeg er også overbevist om at de ikke må have over 50cc, for at kunne køre
som knallert.

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 20:52

In article <Wpqvb.40547$jf4.2087947@news000.worldonline.dk>, PVM
says...
> Men udover det er der flere andre modeler der er 70 ell. 72 ccm ...( Men
> stadig kører 45 - 50 km/t ) og de er godkendt...

Du kunne måske overveje om det er noget der er monteret EFTER at den er
godkendt? .... tun f.eks.???

Jeg tror ikke du skal regne med at færdselsstyrelsen og SBI tager let
på reglerne!

Fra : PVM

Dato : 21-11-03 16:47

Linket virker ikke > http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-

Ville meget gerne læse det )-;

Fra : Hekto

Dato : 21-11-03 20:53

In article <krqvb.40572$jf4.2088036@news000.worldonline.dk>, PVM
says...
> Linket virker ikke > http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-
>
> Ville meget gerne læse det )-;

Du skal have det hele med:

Eller gå til www.fstyr.dk og søg på 'knallert'

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-11-03 19:52

> Der findes både 70 ccm og 90 ccm der er " Knallert 45 ( Kan køre 45 - 50
> km/t ) "

I så fald er de ikke typegodkendte.

Max 50 cc-

/Caspersen