Behandling af Astma
Fra : Anne Mat

Dato : 16-11-03 15:05

Jeg har lige prøvet,at sende et indlæg om astma,da jeg har erfaring om
et godt behandlings tilfælde,som jeg ville dele med andre.Jeg kan
desværre ikke sende det.Jeg ved ikke om det skyldtes,at den er for
lang.Dem der er interesseret kan henvende sig på min e-mail.

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 17:22

Anne Mat <annem_368@hotmail.com> wrote in news:10689916400.0817808955784294
@dtext.news.tele.dk:

> [...]
> desværre ikke sende det.Jeg ved ikke om det skyldtes,at den er for
> lang.Dem der er interesseret kan henvende sig på min e-mail.

Hvad er det du vil sælge? Du har postet samme indlæg i
dk.helbred.behandling-alternativ?

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Anne Marie Mathiesen

Dato : 16-11-03 19:40

Nu lykkedes det endelig at få det sendt.

Jeg synes, at de, der lider af astma, skal vide, at der måske er en effektiv
behandling.

Min søster har astma. Hun skulle tage 5 forskellige slags medicin hver dag.
Den ene slags var Prednisolon, som hun fik i perioder, da hun ved den
mindste anstrengelse ikke kunne trække vejret .Da Prednisolon ødelægger
kroppen, skulle hun trappe forbruget ned. Hun vidste, at det ville gå galt,
når hun stoppede med det. Hendes lungekapacitet var nede på 35%. Da hun ikke
havde andre muligheder, fik jeg hende til at opsøge en akupunktør
(lægeuddanet). Han fortalte hende, at behanlingen virkede på 70 % af de
behandlede.

Efter at hun havde fået 3 behandlinger, hvor hun selv kunne mærke, at hun
havde fået det bedre, skulle hun til undersøgelse på Lungeklinikken. De
målte nu hendes lungekapacitet til 80%. Lægen dér sagde rent ud sagt til
hende, at hun så forfærdelig ud af al den medicin. Hun skulle stoppe
øjeblikkelig med AL medicin (det "normale" er at man nedtrapper med
Prednisolon).Det gjorde hun så, men var selvfølgelig nervøs for, at hun
skulle få anfald, men dette skete ikke.

Hun har ikke haft et eneste anfald siden, hun startede på behandlingen. Hun
er selv 100% sikker på, at det er akupunkturen der har hjulpet. Vi har fået
en helt ny søster. Det er mange år siden, at hun har haft det så godt. Hun
går stadigvæk til behandling.

Da jeg ikke ved, om man må reklamere, kan der rettes henvendelse til min
e-mail, så kan man få navn og adresse på akupunktøren.

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 19:49

"Anne Marie Mathiesen" <annemm@mail.dk> wrote in

> Da jeg ikke ved, om man må reklamere, kan der rettes henvendelse til
> min e-mail, så kan man få navn og adresse på akupunktøren.

Det må man ikke, men at gøre det som du gør her, er helt OK.

Fra : Allan Bach

Dato : 16-11-03 21:54

> [...]
> øjeblikkelig med AL medicin (det "normale" er at man nedtrapper med
> Prednisolon).Det gjorde hun så, men var selvfølgelig nervøs for, at hun

Det lyder godt nok mystisk

Hvis din søster har fået så store doser af prednisolon at hun har fået
alvorlige bivirkninger er det bogstavlig talt livsfarligt at stoppe
øjeblikkelig!!! Man SKAL nedtrappe over en periode indtil kroppen igen selv
producere kortisol (Kroppens naturlige binyrebarkhormon) At en læge beder
hende stoppe en predinosolbehandling øjeblikkelig er simpelthen utænkelig /
ufattelig?!? Og hvis hun er astmatiker skal hun have binyrebarkhormon!!! Det
er meget vigtigt!

Der er noget her der ikke helt stemmer - Hvor stor dosis af prednisolon tog
din søster - Var det i pilleform ??

Mvh.

Allan Bach

Fra : Anne Mat

Dato : 17-11-03 18:19

Min søster var på nedtrapning med Prednisolon fra 37½ mg til 5 mg
om dagen (piller). Hun havde fået 3 behandlinger, inden hun skulle
på lungeklinikken.Lægen på lungeklinikken må jo vide hvad han
gør,da hendes lungekapacitet pludselig var oppe på 80%,hvor den
før var nede på 35%.Hun fik godt nok en spay, hun skulle tage 2
pust af hver aften.Det vil hun prøve,at stoppe med,efter et par
behandlinger til.
Spiriva..Berodual...Bricanyl..Prednisolon..Pulmicort,stoppede hun
med samme dag.Det er muligt,at det lyder underligt.Men det er
fakta.

Jeg fandt grunden til,at jeg ikke kunne besvare.

Mvh
Anne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-11-03 18:28

> Min søster har astma. Hun skulle tage 5 forskellige slags medicin hver
dag.

Hvilke slags? De personer, jeg kender, får højst 3 slags, og mindre når
først medicinene er kørt ind.

> havde andre muligheder, fik jeg hende til at opsøge en akupunktør
> (lægeuddanet). Han fortalte hende, at behanlingen virkede på 70 % af de
> behandlede.

Det er bare en skam at det alligevel altid viser sig ikke helt at holde. Vi
er faktisk rigtig mange, der gerne vil af med vores astma, og som gladeligt
vil give en nåleprikker et par tusinde for at helbrede os, men hvor vi så
desværre hører til de 5-10-20-30 procent, der ikke kan hjælpes

Mvh Maria

Fra : Anne Mat

Dato : 17-11-03 19:59

Hun fik følgende præperater:
Spiriva..Berodual..Bricanyl..Prednisolon..Pulmicort.Jeg tro nu
heller ikke min søster,troede på,at det ville virke.Men det var
den sidste uvej for hende at prøve det,da hun ikke måtte blive ved
med Prednisolon.Hendes krop har taget skade af det.Huden er blevet
så tynd,at hun får mærker ved den mindste smule....har taget 18 kg
på.Vi er ikke i tvivl om,at nålene har virket.Ellers kunne hun
umuligt,have undgået anfald.

Mvh.
Anne