Taber gas!!
Fra : kehusband.tk

Dato : 15-11-03 12:21

hej ng
Jeg har en gilera stalker. som der taber gas når jeg holder for rød lys. kan
den finde på og gå ud... hvis jeg så prøver og give gas. så drykner den. det
samme hvis jeg køre og giver fuld gas. så lyder det lige som om den drykner.
jeg vil lige høre om i ved hvad der er gald...??
Håber i kan hjælpe mig med dette.

--
Hilsen
Tobias Haugaard Klint

Fra : Babba-Papa

Dato : 15-11-03 20:14

On Sat, 15 Nov 2003 12:21:11 +0100, "kehusband.tk"
<Tobias_H_Klint@Hotmail.com> wrote:

> [...]
>samme hvis jeg køre og giver fuld gas. så lyder det lige som om den drykner.
>jeg vil lige høre om i ved hvad der er gald...??

Forekommer dette ofte ved lave temperaturer ?

Hvis ja, kunne der være tale om karburator-is, der til en hvis grad
kan elimineres med karburatorsprit (selvom spritten "ophæver" en del
af olieblandingens effekt).

Ellers er jeg blank.

- -
Babba-Papa - med samme "problem" på sin Peugeot Speedfight 2 LCE

Fra : kehusband.tk

Dato : 15-11-03 21:26

Det er jo dey jeg ikke ved....

Tobias

Fra : Rasmus

Dato : 16-11-03 11:06

"kehusband.tk" <Tobias_H_Klint@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
drykner.
> jeg vil lige høre om i ved hvad der er gald...??

Stoppet luftfilter eller defekt kaburator ??

Fra : kehusband.tk

Dato : 16-11-03 11:40

Rasmus wrote:
> "kehusband.tk" <Tobias_H_Klint@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stoppet luftfilter eller defekt kaburator ??

Hej
Nu ved jeg at jeg lige har skiftfe luftfilter...
så kan det være at man skal rense kaberatern???

Tobias

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 17:15

"kehusband.tk" <Tobias_H_Klint@Hotmail.com> wrote in message
> [...]
drykner.
> jeg vil lige høre om i ved hvad der er gald...??

Er det kun når den skal trække den gør dette ??? er den omdr. villig når
du hiver gassen mens den er i frigear/smækket op på centralbenet...

> Håber i kan hjælpe mig med dette.

Allerførst :

1... Blir det være eller bedre når den er varmet op ???

2... Har du kigget på dit tændrør ??? ellers tjek det, og er det
vådt/sort, eller hvidt/lysbrunt, eller midt i mellem... ???

3... Du siger den lige har fået skiftet filteret, hvordan kørte den lige
inden skiftet, og hvor beskidt var det ????

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : kehusband.tk

Dato : 17-11-03 19:30

Hej moller
det er lidt forskælige hvornår den gøre det...
men menst når den skal trække. den gåre det vist ikke nå den er på støttefod

1... Blir det være eller bedre når den er varmet op ???

Det er være nå den er varm..

2... Har du kigget på dit tændrør ??? ellers tjek det, og er det
vådt/sort, eller hvidt/lysbrunt, eller midt i mellem... ???

jeg har ikke lige kigget på mit tændrør... men kan du sige hvad det
forskællige gøre???

3... Du siger den lige har fået skiftet filteret, hvordan kørte den lige
inden skiftet, og hvor beskidt var det ????

Det var ikke så beskit igen... den gang jeg skiftet det. kunne den ikke
state for den hade en fejl... men det stater nom den skal nu....

Håber det hjælper

Tobias

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 21:45

> 1... Blir det være eller bedre når den er varmet op ???
>
> Det er være nå den er varm..

oki, det er et tegn på den går for fed.

> [...]
> vådt/sort, eller hvidt/lysbrunt, eller midt i mellem... ???
>
> jeg har ikke lige kigget på mit tændrør... men kan du sige hvad det

vådt/sort er for fed, eller for meget olie... hvidt lysebrundt, så for
den for lidt benzin, og midt i mellem går den godt :) ellers
http://www.amiles.com.au/rmr/SparkPlugReading.htm er en okay side om emnet
:)

> [...]
>
> Det var ikke så beskit igen... den gang jeg skiftet det. kunne den ikke
> state for den hade en fejl... men det stater nom den skal nu....

oki, så det er noget der er opstået mens du havde det nye filter i...
hva har du pillet ved opløbende til dette skete ??? lyder meget som om nogen
af dine luftveje på den er blevet stoppet til pludseligt, ala lort ind i
kaburatoren, luftfilterhuset, eller luftfilteret... normalt når det er
vinter, så er det modsatte problem der sker at den for for magert, men så
vil den gå bedre når den er varm.

VH
Lars Molnit

Fra : kehusband.tk

Dato : 17-11-03 22:10

Nu skriver du at den er for fed... !!
hvad vil det siger?? hvad skal man gøre hvis den er det???

Tobias

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 22:19

> Nu skriver du at den er for fed... !!
> hvad vil det siger?? hvad skal man gøre hvis den er det???

Køre den til forhandler, eller søge rundt på google, og starte med en go
gang natlæsning på diverse 2 takts tunnings sider omkring hvordan det hele
skal spille sammen. For ellers ville du ikke spørge dette spørgsmål :( Nu
er det så en go ting hvis du lære at læse engelsk, f.eks. det link jeg skrev
til dig ville forklare lidt om det, så frem med ordbogen :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : H-J M

Dato : 17-11-03 22:58

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> oki, det er et tegn på den går for fed.

Forkert!

Der er automatchooker på Gilera Stalker og ved at Tobias Klint kun kører
afdroslet (bruger forummet jævnligt)
Den går for magert.
Er det et powerfilter du har smidt på?
Har du fjernet begrænsningerne i filtret?
Har du nogensinde leget med dyser på den?
Hvis du piller tændøret af kan du se på midten af spidsen af tændrøret.
Chokolade-cocio farve er god. Hvis farven er lys/hvid får den for lidt
benzin og hvis den er mørk/sort får den for meget. Når du tjekker tændrøret
så kør en god lang tur så motoren er blevet GODT varm før du hiver det ud.
Hvis du piller det ud mens den er kold kan autochookeren lave lort i den.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Moller

Dato : 17-11-03 23:26

"H-J M" <zster87@tagentudekikshotmail.com> wrote in message

> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
>

> Forkert!

Nå ??? han skrev det blev være når den blev varm, og det er tegn på at
den køre for fed, da der kræves mindre benz når en motor er varm end når den
er kold, deraf kommentaren at den nok var for fed, men da han ikke havde
tjekket tændrøret som der blev spurgt om ku det ik hvides helt pga. han ikke
virker som om han helt kan blive enig med sig selv i hva der er galt.

> Der er automatchooker på Gilera Stalker og ved at Tobias Klint kun kører
> afdroslet (bruger forummet jævnligt)

aner jeg jo ik noget om, han spørg om et 2 takts problem, og det er det
aldrig eget noget under 250cc af 2 taktere.

> Den går for magert.

Hva bedømmer du det på ??? forklaring udbedes tak.

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 17-11-03 23:40

In article <3fb94af9$0$283$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net>, Moller
says...

> aner jeg jo ik noget om, han spørg om et 2 takts problem, og det er det
> aldrig eget noget under 250cc af 2 taktere.

> Hva bedømmer du det på ??? forklaring udbedes tak.

*GRILL*

Det er sikkert automatchokeren der er stået af eller har dårlig
forbindelse. Den varmes op med 12 volt. Ingen 12V, så er der choker på
hele tiden.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : kehusband.tk

Dato : 18-11-03 08:31

Hekto wrote:
> [...]
>
> Det er sikkert automatchokeren der er stået af eller har dårlig
> forbindelse. Den varmes op med 12 volt. Ingen 12V, så er der choker på

Hej
Tak for alle jers svar.
Jeg vil kigge på det i dag. for jeg har fri
Skriver nå jeg ved hvad der var galdt...

Tobias

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : kehusband.tk

Dato : 18-11-03 11:10

HEj
Jeg har kigget på det. og det så ud som om det var en justering af
kaberatotr...

Tobias

Fra : Hekto

Dato : 18-11-03 12:38

In article <bpcrqg$r7g$1@sunsite.dk>, Tobias_H_Klint@Hotmail.com
says...
> Jeg har kigget på det. og det så ud som om det var en justering af
> kaberatotr...

Justering af hvad?
Luftskrue? Tomgang?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : kehusband.tk

Dato : 18-11-03 14:16

Hekto wrote:
> In article <bpcrqg$r7g$1@sunsite.dk>, Tobias_H_Klint@Hotmail.com
> says...
>>
> Justering af hvad?
> Luftskrue? Tomgang?

Det jeg gjod var Bække to.... men fandt ikke lige helt ud af hvad for en der
hvad vad?

Tobias