Sp: Nat arbejde
Fra : CONNIE CLAUSEN

Dato : 15-04-01 17:14

Er der nogle af jer der har erfaringer og vil dele dem med mig - om hvordan
natarbejde påvirker ens krop og psyke ?
Jeg arb. som vågen nattevagt hveranden uge (7 dage ad gangen fra 23 - 07) og
har gjort det i 1½ års tid.
Jeg føler at min krop bliver meget tung - (det føles ligesom om at min krop
er af gummi) øjnene udtørrer - og selvom jeg har ro og sagtens kan sove 8
timer, når jeg kommer hjem ved 8. tiden om morgenen - føler jeg mig
alligevel ikke udhvilet og vel oplagt, når jeg står op ved 16. tiden.
Jeg føler mig kort sagt træt og sløv i både krop og psyke, når jeg er nået
2 - 3 dagen igennem i min arbejdsuge.
Mit arbejde er på ingen måde fysiskbelastende og jeg har ikke lynende
travlt. Jeg føler ikke at mit arbejdspres er hårdt . Der er også tid i et
par timer på min vagt , til blot at sidde stille.
Så har jeg svært ved at vende døgnet igen, når jeg går ind i min friuge. -
Det tager mig 2 dage at omstille mig - før jeg føler jeg er helt mig selv
igen, og min krop og psyke igen fungerer optimalt.
Den anden vej har jeg ikke de samme problemer.
Connie
conse@get2net.dk

Fra : kim

Dato : 15-04-01 18:55

Tja.... lyder meget "normalt"...
jeg arb. selv om natten og har de samme symptomer...
og det har de fleste af mine kollegaer også...
det eneste mand kan gøre er at finde andet arb...
desværre hvis i forvejen er glad for sit arb...

Med Venlig Hilsen
Kim

Fra : CONNIE CLAUSEN

Dato : 17-04-01 03:52

Hej Kim
Okay, - om ikke andet var det rart og lidt fortrøstningsfuldt at høre, at
jeg ikke er alene om at have det sådanne.
Tak - Connie