Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto-basen.dk tur til ebeltoft
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 14-11-03 01:40

Der har været en del snak om modelfotografering de sidste dage. Har også
fået 2 mails om folk der spurgte mig om jeg kunne hjælpe med et råd - men
jeg kan jo dårligt selv finde ud af det.

Så dette kunne være en mulighed
http://www.fotoportal.dk/fotoessays/en_tur_til_ebeltoft.aspx
for modelfotografering under ordnede forhold.

Har ikke selv haft muligheden for at komme til det jyske, men det lyder da
helt ok.

Der er sku taget nogle gode skud
http://www.foto-basen.dk/?page=15&category=42

Jan

Fra : den glade dreng

Dato : 15-11-03 23:11

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> Der har været en del snak om modelfotografering de sidste dage. Har også
> fået 2 mails om folk der spurgte mig om jeg kunne hjælpe med et råd - men
> jeg kan jo dårligt selv finde ud af det.

Hvad er det de vil vide? Ideer til billeder, hiv fat i nogle af de brochure
der fås ind af døren om lørdagen.

Piger til fotografering? det står i en anden tråd. Betaling til disse
TfP er normalt, dvs time for print, altså en printkopi af hver billede,
uanset om du fotografere digitalt eller analogt. Mindre mener jeg ikke
man kan tillade sig, når hun måske bruger 3-4 timer på det. Selv om jeg
da har læst om nogle der spiser hende af med en cd-rom til 10 kr.

Lys: ja et flash anlæg er jo nummer et. Man da de jo koster lidt kroner,
kan man starte med et par halogenlamper på stativ, dem har jeg set hos
feks Silvan for 150 eller så stk. Husk stativ, fjernudløser, hvis du vil
være
sikker på at undgå rystede billeder. SAmt et korrektionsfilter til
objektivet.

Baggrunde: Igen du kasn bruge mange penge på en professionel en, men
du kan da også lave en af noget stof der er syet sammen, eller måske male
nogle plader, brug fantasien.

hilsen

Per