Bøde eller kørekort
Fra : Ib Gert Olsen

Dato : 13-11-03 11:35

Hvad sker der hvis jeg på min 45 bliver stoppet og politiet har målt min
fart til 85 km/h?

Fra : HpeA

Dato : 13-11-03 11:51

Hejsa´

Farveller køre-Pap !!!!!

74 Km/t er betinget frakendelse, så..............Venlig sindet Mc-Betjent
var _så_ informativ

Hp

Fra : Hekto

Dato : 13-11-03 14:44

In article <3fb35e65$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ib Gert
Olsen says...
> Hvad sker der hvis jeg på min 45 bliver stoppet og politiet har målt min
> fart til 85 km/h?

Så ganger du 45.00 km/t med 0.70 og får 31.5Km/t, som du lægger til
45.00Km/t. Så får du 76.50 Km/t. Det betyder at med den normale
fejlmargen på 3 Km/t, skal du køre 79.50 Km/t før de sender dig til en
ny køreprøve.
Så det må du nok se i øjnene, er en mulighed!

Bemærk også, at bøden beregnes fra de 45 Km/t, så det kan godt gøre
AVS!
Sidst, men ikke mindst, vil de måske også invitere dig en tur på
Statens Bilinspektion.

- man skal nok holde sig under 76,5 Km/t på en 45'er. Dét kan man nøjes
med at betale sig fra.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 16:37

> - man skal nok holde sig under 76,5 Km/t på en 45'er. Dét kan man nøjes
> med at betale sig fra.

Er der nogle der ved om politiets målinger svarer til hvad speedometre siger
eller til de rigtige hastigheder? For, som vi har været inde på så mange
gange, viser speedometre jo gerne 10(-15) % for meget og derved kommer dine
85 jo næsten komme ned omkring den magiske grænse. Især hvis politiet også
trækker noget fra sin måling for usikkerhed...

--
Lasse

Fra : Thomas

Dato : 13-11-03 16:15

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der ved om politiets målinger svarer til hvad speedometre
siger
> eller til de rigtige hastigheder?

Det er den rigtige hastighed. (stopur afstands metoden)

mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:38

> Det er den rigtige hastighed. (stopur afstands metoden)

Okay, det er jeg glad sgu for!

--
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:54

> Okay, det er jeg glad sgu for!

.... hvorfor kan jeg dog ikke vende ordne rigtigt.

Fra : Hekto

Dato : 14-11-03 23:34

In article <3fb4c2a0$0$69937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Lasse
Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> says...
> ... hvorfor kan jeg dog ikke vende ordne rigtigt.

Al magt til de orldbinde!

Fra : Babba-Papa

Dato : 14-11-03 00:18

On Thu, 13 Nov 2003 14:43:43 +0100, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote:

>In article <3fb35e65$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Ib Gert
>Olsen says...
>>
>- man skal nok holde sig under 76,5 Km/t på en 45'er. Dét kan man nøjes
>med at betale sig fra.

Sagt på en anden måde: Hvis du vil køre stærkere end de 76,5 km/t, så
gør det på en knallert 30, der er voldtunet, så er det "kun" de
ulovlige dele der kan forsvinde (og penge til bøden naturligvis)...

- -
Babba-Papa
P.S. Eller tag skridtet ud og tag MC-pap + en MC.

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 16-11-03 21:29

Hej.

Eller køb en MC. Ingen kørekort!! Hvis du bliver stoppet, kan de kun give
dig en bøde for at kører uden kørekort. ca.500 kr. (1st gang)... Meget
billigere end at få taget alle sine tun-dele på knallerten.

Hilsen Flemming Kold

Fra : Hekto

Dato : 16-11-03 21:31

In article <3fb7dddf$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Rikke
Nielsen says...
> Eller køb en MC. Ingen kørekort!! Hvis du bliver stoppet, kan de kun give
> dig en bøde for at kører uden kørekort. ca.500 kr. (1st gang)... Meget
> billigere end at få taget alle sine tun-dele på knallerten.

Velkommen til virkeligheden!
1. 5.000,- 2. 7.500,- 3. 10.000,-

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-03 23:01

Hekto wrote:

> Velkommen til virkeligheden!
> 1. 5.000,- 2. 7.500,- 3. 10.000,-

Efter 4 eller 5 gang er det en tur i brummen så hut jeg hvisker. Hvis bare
det var så billigt som 500,-

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-03 09:42

Martin Johansen [6000] wrote:
> Efter 4 eller 5 gang er det en tur i brummen så hut jeg hvisker. Hvis bare
> det var så billigt som 500,-

Pladder .. der skal bare tages et kørekort.. så nemt er det.

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 18:58

Hans Joergensen wrote:

> Pladder .. der skal bare tages et kørekort.. så nemt er det.

Det er skam ikke pladder. Da jeg tog kørekort til bil, der lærte jeg ikke
noget jeg ikke kunne i forvejen..

Hvad pokker skal jeg så bruge penge på kortet for??

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 17-11-03 19:03

Hej..

Det er din forsikring!!

Prøv du at kører en lille pige ned, og så ikke have dit kørerkort. Dyrt.....

Hilsen Flemming Kold

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 19:30

Rikke Nielsen wrote:

> Hej..

Hej :)

> Det er din forsikring!!
>
> Prøv du at kører en lille pige ned, og så ikke have dit kørerkort.
> Dyrt.....

Jo jo, det er jeg skam godt klar over. Det jeg mener er, at kørekortet ikke
gør mig til en bedre bilist... bilen er sq ligeglad

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-11-03 19:06

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det er skam ikke pladder. Da jeg tog kørekort til bil, der lærte jeg ikke
> noget jeg ikke kunne i forvejen..
> Hvad pokker skal jeg så bruge penge på kortet for??

Du har højst sansynligt lært en smule teori, hvis du da ellers hørte
efter..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 19:31

Hans Joergensen wrote:

> Du har højst sansynligt lært en smule teori, hvis du da ellers hørte
> efter..

Jeg hørte efter.. kedede mig dog bravt da min gamle far havde lært mig det
hele i forvejen..

Fra : Hekto

Dato : 17-11-03 21:04

In article <3fb913f0$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Jeg hørte efter.. kedede mig dog bravt da min gamle far havde lært mig det
> hele i forvejen..

At du ikke lærte noget, og kedede ... tyder lidt på at du ikke hørte
efter, og ikke lærte noget! ;0)

Bare rolig! Hvis du ikke får det hurtigt ind, på en intuitiv måde,
tager Darwin sig af resten.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 21:18

Hekto wrote:

> At du ikke lærte noget, og kedede ... tyder lidt på at du ikke hørte
> efter, og ikke lærte noget! ;0)

Nej da Jeg kunne bare stoffet på forhånd, hvad fordækt er der i det?

> Bare rolig! Hvis du ikke får det hurtigt ind, på en intuitiv måde,
> tager Darwin sig af resten.

Dermed siger du, jeg er den svage og langsomt vil uddø... hmm??? :-/

Fra : Hekto

Dato : 17-11-03 23:42

In article <3fb92d11$0$134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin
Johansen [6000] says...
> Nej da Jeg kunne bare stoffet på forhånd, hvad fordækt er der i det?

Nej, det overraskende er bare, at du er den første!!!

> Dermed siger du, jeg er den svage og langsomt vil uddø... hmm??? :-/
Nej, ikke den svage ... sådan direkte; men man kan jo være 'svag' på så
mange måder.
Dem Darwin tager, ligger i grøften eller parkerer i vejtræer hver week-
end i løbet af fredag og lørdag nat! Kør en tur og se på resterne!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-03 08:34

Hekto wrote:

> Nej, det overraskende er bare, at du er den første!!!

Tja.. hvad skal jeg sige?

> [...]

> Dem Darwin tager, ligger i grøften eller parkerer i vejtræer hver week-
> end i løbet af fredag og lørdag nat! Kør en tur og se på resterne!

Enig.