Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål om Nikon D100
Fra : Niels J. Larsen

Dato : 12-11-03 22:23

Jeg overvejer seriøst at købe et Nikon D100 i Tyskland.
P.t. er den billigste pris jeg har fundet 1499 Euro.

Nogen billigere ?

Er der iøvrigt forskel på hvad de forskellige forhandlere sælger -
d.v.s. må de KUN sælge D100 i kit (incl. lader m.v.) eller kan man
godt komme ud for at man kun får selve huset og intet andet ?

Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
nærmeste fremtid så man kan forvente at priserne falder yderligere ?

/Niels

Fra : Jan F.

Dato : 13-11-03 06:40

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdcNEJTAKadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
> nærmeste fremtid?

Hvad er nærmeste fremtid?
Det er helt sikkert at der kommer en ny model.

> Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
> nærmeste fremtid så man kan forvente at priserne falder yderligere ?

Alle kameraer falder i pris uanset om der kommer en ny model,

Jan

Fra : JJ

Dato : 13-11-03 09:40

"Niels J. Larsen" <niels.j.larsen@tdcNEJTAKadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
> nærmeste fremtid så man kan forvente at priserne falder yderligere ?

Personligt ville jeg vente. Men prisen virker god.

Canon er foran når det gælder DSLR. Og det vil Nikon nok ikke finde sig i.
D100 har jo været på markedet et godt stykke tid. Så der kommer nok snart en
afløser. Men ellers er D100 jo et godt og solidt kamera. Og så har den i
modsætning til Canon 10D spotmåling. Det kunne Canon lære lidt af!

Så ikke meget hjælp at hente fra mig

Fra : Anders Rostgaard Bys~

Dato : 13-11-03 10:27

>Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
>nærmeste fremtid så man kan forvente at priserne falder yderligere ?

D70 måske? Se denne tråd på photo.net:

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=006PjJ

Jeg så også et link til en .nl side et sted med specs, men den er
blevet væk igen.

Mvh Anders

Fra : ab

Dato : 13-11-03 21:12

Nikon D1X bliver vel også billigere på et tidspunkt ?

ab

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-11-03 22:46

> Nogen der ved om Nikon kommer med en afløser for D100 inden for den
> nærmeste fremtid så man kan forvente at priserne falder yderligere ?

www.dpreview.com spekuleres der meget i en evt. D200, men de eneste
vedholdende rygter handler om en D2X, altså efterfølgeren til D2H.
Det er den almindelige opfattelse, at Nikon er nødt til at sende et
modstykke til Canon's 300D på markedet, og selv om de fleste brugere kunne
tænke sig en D200 er det D70 der nævnes på rygtes-børsen , og at den skulle
komme umiddelbart før sommeren 2004. En D200 ville jo nok heller ikke kunne
konkurrere på prisen med 300D til ca. 10.000.-
Set fra Nikons synspunkt, giver en D70 jo også flere muligheder for
efterfølgere, ligesom med F-serien, ikke!
Måden Nikon bevarer sin position på markedet på, er jo stik modsat Canon's.
Canon sender den ene "ikke-helt-færdig-udviklede" model efter den anden på
markedet, hvilket må få Canon-købere til at overveje, om de skulle have
ventet, og hvor hurtigt deres nye kamera forældes. Nikon-købere har "fred"
noget længere, hvilket medvirker til at bevare mærkets langtids-holdbarhed.
Ja, jeg er inkarneret Nikon-fotograf

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Jan F.

Dato : 15-11-03 07:55

"Niels Hejnfelt" <231260@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ventet, og hvor hurtigt deres nye kamera forældes. Nikon-købere har "fred"
> noget længere, hvilket medvirker til at bevare mærkets

Ja, Nikon-ejere har "fred" meget længe, de venter og venter....
Jeg kan ikke lige få øje på, hvordan Nikon kan bevare sin position på
markedet ved at gøre videre med deres "gamle" D100?
Og den med Canons "ikke-helt-færdig-udviklede" model kræver vist nærmere
dokumentation, efter min mening er Canon 10D helt klart bedre og mere
gennemført end Nikon D100.
Egentlig er det synd for Nikon folket der har meget tilbehør, de er dyrt at
skifte mærke. Jeg ville ønske at Nikon var mere "fremme i skoene", mere
konkurrence giver bedre produkter, sådan er det desværre ikke nu, hvor Canon
er næsten enerådende i DSLR-universet.

> Ja, jeg er inkarneret Nikon-fotograf
Ja, jeg er tidligere Nikon-fotograf, nu Canon-fotograf

Jan

Fra : max

Dato : 15-11-03 11:32

> [...]
> er næsten enerådende i DSLR-universet.

> Ja, jeg er tidligere Nikon-fotograf, nu Canon-fotograf

Du har helt ret Jan, Canon laver nogle ryk ind imellem og Nikon
ser ud til at stå i stampe, sku jeg starte forfra blev det også Canon,
de har noget i tele objektiver og de har 1Ds. Kender en del der er
skiftet over af den grund. Men de der er blevet hængende, enten fordi
de er dovne, loyale eller bare pragmatiske, laver stadig bedre billeder
med mindre avangceret udstyr end "Canon folket", så du skal ikke have
så ondt af "Nikon folket" de kompenserer bare ved at være bedre fotografer.
Så Jan jeg kan godt forstå du er stolt over at være Canon fotograf og, som du
skriver, "næsten enerådende i dslr-universet" du har min udelte respekt..
Og kan man så få sig en bajer, eller hva.. En Hof naturligvis.. -max-

Fra : Nikon D1 og F5 Fan

Dato : 15-11-03 11:43

max <ma22x@hotmail.com> wrote:

> Du har helt ret Jan, Canon.....
klip
Men de der er blevet hængende, enten fordi
> de er dovne, loyale eller bare pragmatiske, laver stadig bedre
> billeder
klip
> -max-

nej stop nu max, nogen kan lide blondiner, nogen brunetter, nogen
sorthårede, nogen Ford, nogen BMW og jeg kunne blive ved.

Det er ved at være en aldrig sluttende debat og ingen af os Nikon - Canon
vil jo give sig

Få en god weekend med den kameraproducent du nu hylder

--

Bjarne
Nikon D1 og F5 fan

Fra : Klaus Madsen

Dato : 15-11-03 14:15

Hvad er det nu liiiige Canon 10D kan som Nikon D100 ikke kan ?

Mvh. Klaus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-11-03 02:43

Hej jamen var det ikke Max ??

Men altså lige for, at de der Canon folk ikke skal gå og få ondt af os
stakkels Nikon folk. Så modsat dem, går jeg ikke og venter på, at der skal
komme et nyt Nikon kamera. Så jeg regner med, at andre Nikon folk har det
på samme måde. Jo det er da sjovt at se, når der er kommet en ny model, og
de ser da også smarte ud. Det gør Canon's også. Men det var vel ikke det,
som det gik ud på. Nogle vil nok mene, at man er gammeldags, men det er vel
med kameraer, som det er med mobil telefoner. De der små modeller, de er
F..... smarte, men umulige at betjene, uden at man skal ind i lommen efter
læsebrillerne. Det er meget lidt praktisk, hvis man sidder 15 meter oppe i
et træ, eller står på vandski, eller sidder bag på en motocross maskine og
flyver 5 meter over jorden.

Hvordan gik det Max, fik du flettet de sivsko til Junior

M.V.H.....Benny..