nye sten
Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 19:13

Jeg her købt nogen røde sten i tyskland, jeg har skyllet dem og der var en
del rød farve, nu har jeg så lagt dem i akv. og skl have vand på, hvis nu
der er mere rød farve, hvad gør jeg så?, hvis jeg skal gøre noget?.

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-11-03 19:25

Mette og René wrote:
> [...]
> var en del rød farve, nu har jeg så lagt dem i akv. og skl have vand
> på, hvis nu der er mere rød farve, hvad gør jeg så?, hvis jeg skal

De lyder ikke særlig velegnede til akvariebrug ?

Jeg ville ihvertfald ikke komme fisk ned til dem, hvis de giver vandet
varve.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 10-11-03 21:55

Hvilken slags sten er det?

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 09:01

det er rødt grus fra vitakraft, købt gennem zooplus. Du kan se det inde på
deres hjemmeside www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa
Det har stået natten over nu og vandet er forholdsvist klart...er det bare
at skifte noget af vandet eller hvordan griber jeg det an??

--
mvh mette

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 09:08

-- ligger lige et billede ind ad det på binaer under akvariesten

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 11-11-03 09:25

I skulle have skyllet det inden i kom det i.Sug evt bunden med en slamklokke
for at få det væk.
Det er ikke farligt.

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-03 15:22

vi havde skyllet det men åbenbart ikke nok....så du mener vi godt kan få det
klart vandet??? er der andet vi kan gøre udover at bruge sådan en klokke??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-11-03 19:04

Mette og René wrote:
> vi havde skyllet det men åbenbart ikke nok...

Da jeg fik mit første akvarie lærte jeg at man skulle skylle gruset til
vandet var så rent, at man kan drikke det - og derefter skylle det 5 gange
mere.......

> .så du mener vi godt kan få det klart vandet???

Formentlig ja

> Er der andet vi kan gøre udover at bruge sådan en klokke??

Det behøves ikke at være en klokke - en slange er OK, men klokken gør at man
ikke får så meget rus med op.

Det er den samme, som du skal bruge til at suge skidt op med.

Skift en del af vandet ret tit i et stykke tid - så skal det nok blive fint
klart.

Og når det er akvariegrus, så tager fiskene nok ikke skade af det.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød