Erfaringer med Lightning CD?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 10-11-03 12:52

Nogle der har erfaringer med Lightning CD, www.lightningcd.com ?

Mere præcist hvordan lyden er. Jeg kan ikke rigtig finde noget om det
udover "our patent-pending software" som de ikke lige kommer nærmere ind på.
Men de sælger ikke MP3 filer så man må jo formode det heller ikke er
kreperlige 28kbps MP3 filer man får smidt i nakken.

Fra : Otto J.

Dato : 10-11-03 16:00

> [...]
> Men de sælger ikke MP3 filer så man må jo formode det heller ikke er
> kreperlige 28kbps MP3 filer man får smidt i nakken.

"Typically, the downloads necessary to create a full-length CD will take
about 3 hours over a 56K modem"

Det antyder en filstørrelse på maksimalt omkring 75 MB, såvidt jeg kan regne
ud. Dvs. komprimeret ca. 1:10, eller hvad der svarer til 128 kbps. Ikke
noget jeg personligt ville betale penge for.

Mvh. Otto

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-11-03 22:13

Otto J. wrote:

> [...]
> ud. Dvs. komprimeret ca. 1:10, eller hvad der svarer til 128 kbps. Ikke
> noget jeg personligt ville betale penge for.

Ja jeg blev jo nød til at prøve, da det tilsyneladende er eneste sted i
det kendte univers man kan få den CD jeg er/var ude efter (Lucia - From
The Land Of Volcanos, http://www.luciamusic.com).

51 minutter og 12 sek. fylder 633MB. Lyden er umiddelbart helt ok, jeg
har godt nok ikke noget direkte sammenligning da jeg jo ikke har den i
rigtig CD-udgave. Men ihvertfald ikke noget jeg (som ikke-fanatiker)
ville brokke mig over (og slet ikke til $12).

Egentlig et ganske smart system de har, man installere deres
brænderprogram, vælger den CD (eller de numre) man vil have og så henter
den det selv ned og brænder skiven.
Troede jeg!
Jeg måtte lige forbi 3 forskellige maskiner med 3 forskellige brændere
før jeg fandt en brænder deres software ville kendes ved. Forbi en
Yamaha og Plextor brænder (begge SCSI) før det lykkedes med en Plextor
IDE brænder der ellers er halvdefekt til hverdag.
Så hvis man overvejer at prøve, og ikke lige har mulighed for PC-crawl,
skal man nok lige starte med at lægge softwaren på og se om den vil
kendes ved ens brænder først :)
Så vidt jeg kan se, kan man til gengæld hente albummet lige så mange
gange man vil når først det er købt. Jeg hentede det ihvertfald på to
maskiner og har stadig mulighed for at hente det igen (Successfully
downloaded on Friday, November 14, 2003 (re-download this album))

Bortset fra alt det, så vil jeg da absolut anbefale at tage et lyt til
Lucia - From The Land Of Volcanos

/Robert

Fra : Peter G

Dato : 14-11-03 22:51

Robert Eriksen skrev:

> 51 minutter og 12 sek. fylder 633MB.

Det må være efter du har "udpakket/dekrypteret" filerne. Hvor mange MB
_hentede_ du?

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-11-03 23:36

Peter G wrote:

> Det må være efter du har "udpakket/dekrypteret" filerne. Hvor mange MB
> _hentede_ du?

Kommer lidt an på hvordan du definere "hentet".
Det er deres brændersoftware der henter det i krypteret format (ja ok,
det giver nok noget ekstra pladsforbrug). I TEMP biblioteket kan jeg så
bare se en stak .lx2 og .lx0 filer der sammenlagt fylder 633MB.

Men hvor meget data jeg reelt har hentet aner jeg ikke. Der er bare en
indikator for hvert nummer der bliver hentet med procentsats. Ingen
detaljer om filstørrelser, hastighed eller andet i den stil.

Man kunne selvfølgelig prøve at skrive til dem og spørge om nogle tal og
specs på det.