Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashmeter
Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 09-11-03 15:39

Hvad vil I andre anbefale ved køb af et flashmeter.

Det skal udelukkende bruges i studie i forbindelse med flahsanlæg.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 09-11-03 16:22

Hej

Jeg har lige læst denne anmeldelse på pop photo...

http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=3&article_id=732

der sammenligner de den nye Minotla Autometer V med Sekonic L 358, de er
mest til Sekonic...

Det er en rimelig billig udgave, jeg ved ikke hvor mange penge, og hvor
store krav du stiller...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> wrote
in message news:3fae51ee$0$7842$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 09-11-03 15:50

jeg ved ikke hvor mange penge, og hvor
> store krav du stiller...

Tidligere havde jeg en Sekonic L-308, som jeg var ganske godt tilfreds med,
men den blev solgt for nogle år siden sammen med et Multiblitz anlæg.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-03 16:52

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" wrote:

> Hvad vil I andre anbefale ved køb af et flashmeter.
>
> Det skal udelukkende bruges i studie i forbindelse med flahsanlæg.

Jeg har gode erfaringer med Minolta's flachmetre, mit er ca, 20
år gammelt og det er stadig 100% nøjagtig, det kan måle blanding
af flasch og fast lys det kan addere flere flachglimt o.s.v....

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik DK

Dato : 09-11-03 17:21

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:3fae51ee$0$7842$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvad vil I andre anbefale ved køb af et flashmeter.
>
> Det skal udelukkende bruges i studie i forbindelse med flahsanlæg.
>
> Claus Smith - Pigefotografen
>
> www.pigefotografen.dk

Jeg er MEGET tilfreds med mit Minolta Autometer IVF, men det er jo ikke
ligefrem det billigste på market. Mener KØFI har nogle pæne løsninger til en
rimlig penge. Send mig gerne en mail på jobbet hvis jeg skal grave lidt mere
i det !

Mvh.
Henrik
www.digitalfotoservice.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 09-11-03 17:28

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev
i en meddelelse news:3fae51ee$0$7842$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Hvad vil I andre anbefale ved køb af et flashmeter.

Nu ved jeg ikke hvilken type lysmåler du går efter, men er det en lille
fiks sag, så ta' et kig på Sekonic l-308B II Flashmate:

http://www.sekonic.co.uk/l308.htm

Den koster cirka 1300 kr. og kan måle både ambient- og flash-lys. Den vejer
kun 80 g og kan nemt være i en lomme. Kan du undvære lys i displayet,
kontrastforhold, memory-funktion o.l., så er den glimrende.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : den glade dreng

Dato : 09-11-03 18:51

> [...]
> kun 80 g og kan nemt være i en lomme. Kan du undvære lys i displayet,
> kontrastforhold, memory-funktion o.l., så er den glimrende.

Og hvor kan du få det til den pris henne?

Vh

Per

Fra : KNL DtP

Dato : 09-11-03 19:07

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor kan du få det til den pris henne?

Hos SpeedGraphic i England. De har utrolig meget tilbehør til fotografen -
og til en rigtig god pris. Købte min 550EX flash hos dem og sparede 1500
kr. i forhold til danske priser. Super hurtig levering.

www.speedgraphic.co.uk

Download hele kataloget som PDF her:
http://www.speedgraphic.co.uk/pdfiles/holecat.pdf

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Tom

Dato : 09-11-03 20:36

Den gav jeg 180,- USD (ca. 1000, kr. den gang) for 10 år siden, meget
tilfreds!
Tom