40 cm. U-formet udløbstud til blandingsbat~
Fra : Bjarne Vium Madsen

Dato : 08-11-03 17:59

Vi har en bryggersvask, hvor blandingsbatteriet er placeret på væggen ca
20 cm til venstre for vasken.

Der er så monteret en 40 cm lang S-formet tud i blandingsbatteriet som
rækker ind over vasken og det er sådan set fint, bortset fra at man ikke
kan stille en spand i vasken under tuden, hvilket er lidt upraktisk i
et bryggers.

For at løse dette problem havde jeg tænkt mig at vende
blandingsbatteriet så udløbet peger opad og og så montere en
U-formet tud istedet.

Problemet er blot at min lokale vvs-pusher påstår at man ikke kan købe
U-formede udløb, som rækker længere end 30 cm. og det er altså lige til
øllet.

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan noget, eller evt. en
håndværker, der kan fabrikere en??

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-03 20:17

Bjarne Vium Madsen wrote:
> Problemet er blot at min lokale vvs-pusher påstår at man ikke kan købe
> U-formede udløb, som rækker længere end 30 cm. og det er altså lige
> til øllet.

Det afhænger jo så også af fabrikatet af blandingsbatteriet, da de
forskellige fabrikater jo ikke passer helt sammen..

Hvis du evt er interesseret i at skifte blandingsbatteriet - eller kan
bruge denne - så er her et bud:

http://www.frese.dk/smartedit/upload/pdf/Svingtude.pdf

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Bjarne Vium Madsen

Dato : 08-11-03 20:54

Hej Jan

Tak for svaret, det er lige sådan en tingest jeg manglede.

Nu vil jeg vade ned til Nordrør igen og vise dem dit link.
Det var fatisk i Freses katalog han checkede da jeg var nede
hos dem idag ....

Mvh Bjarne