Udstykning af jordparcel
Fra : Peter Andersen

Dato : 07-11-03 20:27

Hejsa
Er der nogen her der har erfaringer fra ansøgning udstykning af en
byggegrund fra landbrug. Normalt hvis er det vel en landinspektør der gør,
men jeg har nu tænkt mig at gøre forsøget selv. Er der nogen som ligge inde
med et udkast til en sådan ansøgning eller ved hvad der skal stå i den??
Jeg er rimelig beskedt med lovgivningen på området så det er ikke så meget
den jeg efterlyser pt.

mvh
Peter

Fra : Hodja fra Pjort

Dato : 08-11-03 00:36

>Er der nogen her der har erfaringer
>fra ansøgning udstykning af en
>byggegrund fra landbrug.

Hej

Så vidt jeg ved kræver nedlæggelse af landbrugsjord tilladelse fra
den lokale jordbrugskomission - og de kan være svære at danse med.
Spørg landinpektøren eller jordbrugskomissionen.

MVH Jon

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-11-03 19:21

> [...]
inde
> med et udkast til en sådan ansøgning eller ved hvad der skal stå i den??

Den oprindelige ansøgning her i huset var på 15 linier. Altså hvad vil du
udstykke, hvad betyder det for den tilbageværende del af grunden, hvad
betyder det for området, bliver der nybyggeri, kloak, vand. Og så lige en
skitse med.

Mvh Maria

Fra : bme

Dato : 17-11-03 01:43

> byggegrund fra landbrug. Normalt hvis er det vel en landinspektør der gør,
> men jeg har nu tænkt mig at gøre forsøget selv.

Du kommer ikke uden om landinspektøren. Alle matrikulære ændringer har den
praktiserende landinspektør monopol på at udføre. Der ligger en hel masse
lovgivning til grund som skal overholdes, eksempelvis udstykningslovens
regler om vejadgang.

Du kan google efter "bekendtgørelse om matrikulære arbejder" og "vejledning
om matrikulære arbejder", deri kan du finde en del svar på hvordan en
udstykning foregår, og hvilken lovgivning der skal varetages i en
udstykningssag.

Desuden skal der jo indlægges skel mm. og det er også landinspektørens
opgave.

/bo